Pc start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Mijn pc start sinds kort niet meer goed op. Als ik hem opstart dan staat er:'Disk boot failure please insert system disk and press enter'. Maar zodra ik de XP cd erin doet kan hij gewoon goed opstarten en staat alles ook gewoon goed op de C schijf. Het opstarten gaat ook heel erg traag. Ik denk dat er iets niet goed staat in mijn bios ofzo. Als het moet kan ik wel gewoon in windows om wat te verranderen.

Gr. Sander

1. je bios ontregeld? Dat zal je dan zelf hebben gedaan, wát heb je gedaan?
2. kennelijk is de Windows installatie ontregeld want met de CD erin gaat alles goed, waarom kies je een volgende keer dat je met de CD opstart (of start juist met die CD op vanuit een echte koude opstartmodus) niet voor het repareren / herstellen van Windows?

1. je bios ontregeld? Dat zal je dan zelf hebben gedaan, wát heb je gedaan?
2. kennelijk is de Windows installatie ontregeld want met de CD erin gaat alles goed, waarom kies je een volgende keer dat je met de CD opstart (of start juist met die CD op vanuit een echte koude opstartmodus) niet voor het repareren / herstellen van Windows?
Ik heb windows pas nog opnieuw geistalleerd en dat hielp niet. Ja ik heb 1 ding verandert in de bios maar dat staat al weer goed. Mijn Bios volgorde is cd hdd0 (heb ook al hdd123 geprobeerd) en dan floppy en dat is het enige dat ik heb verandert. Maar ik ga dat herstellen ook wel proberen maar ik neem aan als ik hem net opnieuw heb geinstalleerd.

Ik heb het al opgelost.
De jumpers in mijn harde schijf stonden niet goed.

THNKS voor alle antwoorden.

Gr Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan