pc start niet maar geeft blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetje31

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
wie kan mij helpen?
als ik mijn pc opstart dan krijg ik een blauw scherm met daarop:

stop: c0000221 (onjuiste controlesom kopie)
kopie lz32.dll is mogelijk beschadigd.
de controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.

soms krijg ik na een keer of 10 opstarten de pc aan de praat maar op dit moment heb ik m al zo'n 40x opnieuw gestart en krijg ik nog steeds alleen maar het blauwe scherm.

is hier een oplossing voor ???
word er langzamerhand behoorlijk gek van.

alvast bedankt
peetje

pfffff,heb uiteindelijkde xp rom erin gedaan op hoop van zegen...
via reparatie van de installatie kwam ik er nog niet ( wist niet wat ik in moest tikken alleen c pakte ie niet)
uiteindelijk toch weer ff aan de praat gekregen.

ik moet dus mijn lz32.dll vervangen....

word waarschijnlijk flink zoeken, heb er wel gevonden maar de grote van de bestanden verschilt nogal dus durf het niet goed aan. ga eerst ff kijken of ik dat bestand van de xp schijf kan halen. het bestand op de cd is kleiner dan wat ik heb, kan ik dat dan toch zo overzetten?
of is het toch beter om xp gewoon opnieuw eroverheen te zetten?

tips zijn welkom, zolang het bestand niet is vervangen gaat die pc niet meer uit

heb ook nog systeemherstel geprobeerd maar ook dat hielp niets

groetjes van peetje

Laatst bewerkt:
Ik zou het bestand van de cd toch proberen te kopieren hoor!
volgens mij zijn die bestanden van op die cd toch juist...

het zou goed kunnen dat dat bestand is aangetast door een virus of spyware en dat het daarom groter is

Als dat mislukt kan je altijd nog eens je xp opnieuw installeren:thumb:

heb nu de lz32.dll van de xp cd in system 32 gezet maar dat is nog verpakt ofzo en dus vervangt het niet dat oude bestand... heb op internet iets gelezen van registreren met behulp van regsvr32.exe heb dat geprobeerd via uitvoeren maar helemaal niks he dus nu weet ik het weer niet, hoe moet ik verder ???

groetjes van peetje

hmmm moeilijk...
althans voor mij :P

wat heb je ingetikt via invoeren want datgene met regsvr32.exe zou moeten lukken

kan je ook eens posten wat je waar hebt gevonden? :thumb:

pfffffffff wat ik waar heb gevonden is lastig, heb lz32.dll ingetikt bij google en heb toen tussen de gevonden bestanden wat gesnuffeld.

Ondertussen ff gekeken en hier ben ik in ieder geval geweest:
http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/8333/

http://computerhelpforums.net/microsoft-windows/801-lz32-dll-missing.html

http://www.computing.net/answers/windows-me/dll-errors-pls-help/43176.html

bij uitvoeren heb ik getikt: regsvr32.exe c:\windows\system32\lz32.dll dat las ik namelijk ook ergens in een belgisch forum geloof ik (althans stond niet bij dat je het bij uitvoeren moest intikken, zo creatief was ik zelf :rolleyes:)

Maar ben nu zover dat ik zeg maar alles probeer, slechter dan nu kan het niet worden.

Laatst bewerkt:
wel moest het lukken...
kopieer dan eens deze dll file naar je system 32 moest het lukken (eerst natuulijk uitpakken met winzip, winrar, ...)

Geraak je nu eigenlijk in je pc want je was over iets bezig als uitvoeren en volgens mij kan dat alleen maar als je ingelogd bent of heb je dat simpelweg gedaan via de opdrachtprompt met de installatie-cd?

Jelpot,

yep heb pc uiteindelijk opgestart gekregen en nu gaat ie niet meer uit...
(tot ik dit opgelost heb)

heb de lz32 gedownload die jij doorgaf, uitgepakt en toen...

eerst handmatig getracht in system32 te zetten.... ging niet dll in gebruik
toen alle andere vensters enzo afgesloten, nog niet
geprobeerd om de dll rechtstreeks naar system32 uit te pakken.... weer een foutmelding:
repair dll\lz32.zip: Kan lz32.dll niet aanmaken
Toegang geweigerd.

nog een keer regsvr32 geprobeerd....... foutmelding:
c:\windows\system32\lz32.dll is geladen, maar het ingangspunt DLLRegisterServer is niet gevonden.. dit bestand kan niet worden geregistreerd

Maar ik moet zeggen dat ik de *onuitgepakte* dll gister samen met de oude in system32 had staan... stom bedenk ik nu, die onuitgepakte heb ik net weer verwijderd voor ik met deze nieuwe dll aan de gang ging de enige die er nu dus in system32 staat is de oude en die zal vast al wel geregistreerd staan ....

zit dus weer vast en durf de pc niet opnieuw op te starten, das namelijk denk ik de enige manier om te checken of al mn gerommel effect heeft.

Helpmynot,

denk niet dat het aan mn harde schijf ligt en denk ook niet dat het een virus is als ie eenmaal draait doet ie het prima, heb de avg free virusscanner erop staan

ik zou in de opdrachtprompt eens sfc/scannow uitvoeren in de opdrachtprompt en na dat ook eens chkdsk /f (maar deze kunnen volgens mij ook wanneer windows niet draait, maar dus met je xp installatie-cd...

verder is het heel misschien toch een virus of spyware...
wanneer je pc dan toch blijft aanstaan kan je eens scannen met je virusscanner en ik zou ook eens scannen met superantispyware
Ik denk niet dat het veel gaat uithalen maar je kan best alles uitsluiten:thumb:
---
als je gaat kijken op jouw foutmelding heb ik al hetvolgende gevonden...
Het zijn allemaal andere bestanden maar, ik denk allemaal met dezelfde oplossingswijze

Laatst bewerkt:
Ik heb ook AVG Free, en wat jij hebt heb ik ook is gehad en dus het licht aan de driver's

Ik weet niet wat je hiermee allemaal wil zeggen hoor!
Ik heb trouwens ook de avg scanner en mijn ouders op hun pc ook maar zij hebben dit probleem ook niet hoor :rolleyes:

Jelpot,

ben alweer een uurtje of 2 aan het puzzelen geweest, alles doorgelezen uit het lijstje enzo.
heb ondertussen hetvolgende gedaan:

een aantal soorten regcure programma's laten draaien, die vinden allemaal wel fouten maar voor je er wat mee kan doen moet je eerst de software kopen....

heb superantispyware gedraaid, die kwam toch het een en ander tegen maar na afloop moet je pc opnieuw gestart worden.... probleem is nog steeds niet verholpen want achter mij heb ik weer zo'n martelend blauw scherm.....

in de lijst die jij doorgaf vond ik uit dat het ook aan mn ramgeheugen kan liggen, daar is een test voor memtest86 maar die wil graag een diskette maken...
kwam er dus achter dat ik de a drive nergens kan vinden in mn pc :(
kan het wezen dat een of andere feestneus achter mn pc dacht die gebruikt ze toch niet dus die schakel ik uit ??? zo ja hoe schakel ik m dan weer in ???

heb namelijk zelf het idee dat het wel eens heel goed aan mn ramgeheugen zou kunnen liggen, heb meer rare dingen gehad en alles bij elkaar opgeteld...
heb geloof ik 1 gb ram maar als ik teveel tegelijk doe (3 dingen ofzo) dan loopt de pc vast en als ik de avg scanner aanzet als enige programma dan loopt ie vaak zelfs al vast.

ondertussen ga ik verder met het aan de praat proberen tekrijgen van de pcwant anders kan ik nog niks doen

jij had ook nog staan:
ik zou in de opdrachtprompt eens sfc/scannow uitvoeren in de opdrachtprompt en na dat ook eens chkdsk /f (maar deze kunnen volgens mij ook wanneer windows niet draait, maar dus met je xp installatie-cd...

hoe doe ik dat precies als windows draait ???

Alvast weer hartelijk bedankt,
groetjes van Peetje

Ja, de programma die register fouten aangeven, zijn zo kl*te...
Ik weet het! ze laten je scannen, dat programma vind dan zoveel fouten maar voor deze op te lossen moet je dan betalen, maar dan ben je nog niet zeker ook eigenlijk dat dit je probleem wel zal oplossen.

Ik heb dan wel een gratis programma voor jou --> Eusing Free Registry Cleaner
dit programma(free windows registery repair) gebruik ik zelf niet, het geeft dan echter weer dat het volledig freeware is en ook errors kan oplossen, het vorige programma was gewoon meer om het register op te schonen, al denk ik dat het programma eusing ook die problemen zou oplossen bij even verder opzoeken, want hier staat nog wat extra uitleg bij dat eerste programma :thumb:

memtest kan je hier downloaden, dan moet je naar free download en daar de 3e link(zip bestand).
Ik denk wel dat je weet hoe je een zip moet uitpakken...
Dan is daar een .iso bestand als ik me niet vergis en dat kan je op een cd branden met bijvoorbeeld nero,...

Het zou ook kunnen dat je het op een floppy(diskette) zou kunnen zetten, maar ik vind deze zeer ouderwets.
je a-drive zou dan je diskettestation moeten zijn maar ik denk niet dat je pc dit nog heeft al kan het wel mits het een wat oudere pc is.
Hoe je deze dan inschakeld moest je een diskettestation hebben ben ik echter niet zeker van maar misschien kan je dat wel aanpassen in de bios :thumb: (als is dat probleem met de a-drive geen extra probleem om je opstart probleem op te lossen)

Moest je echt denken dat het aan je geheugen ligt kan je er eens een latje ram uithalen en dan eens proberen op te starten.
moest je verschillende latjes ram hebben natuurlijk...
verwissel dan ook eens de latjes ram die insteken bij wijze van test of het dan echt wel aan je geheugen ligt maar daarvoor dient memtest ook wel.

dan voor de commands sfc/scannow en chkdsk /f:

wanneer je je xp installatie-cd insteekt en bij het opstarten van die cd dan voor repareren kiest (r intypen) zou je een opdrachtprompt moeten krijgen, maar ik weet dat echter niet meer zeker omdat ik al lang niet meer de installatie-cd heb gewerkt...

maar, normaalgezien is het dus op "r" tokkelen en dan kan je de 2 bovenstaande commands intypen.
allebij apart om duidelijk te zijn :P
dus eerst wordt de ene uitgevoerd.
opnieuw opgestart en dan de andere hé :thumb:

verder nog...
Succes :thumb:

Hoi Jelpot,

sorry had niet zoveel tijd,

heb je register cleaner gebruikt, die haalde er wel een boel uit maar de fout was niet opgelost... was ook niet de verwachting maar hoop is ook wat.

pc wou niet opstarten via xp cd..... (weet het heb een raar systeem) dus sfc/scannow en chkdsk/f: nog niet kunnen doen.
uiteindelijk weer opgestart gekregen en uit wanhoop de xp cd eringegooid en een upgrade uitgevoerd.

nu start de pc weer op zonder foutmelding :) maaaaaaaaaar

tijdens de installatie wou ie een aantal dll bestanden en iexpl niet installeren, iexpl 7 van internet gehaald werkt prima, en dacht toen laat ik een windows update doen dan haalt ie misschien nog wat gekkigheid weg.... krijg ik bij de update site een foutmelding 0x8007043B, netjes even opgezocht en je krijgt een mooie gebruiksaanwijzing:

Wanneer u naar beschikbare updates zoekt op de Update-site, wordt de fout 0x8007043B weergegeven Laatste update : 24-05-2005 Afdrukken | Sluiten

Beschrijving van het probleem
Deze fout kan optreden wanneer de services WUAUSERV en BITS niet correct zijn geconfigureerd in het register.

Toepasselijke besturingssystemen

Windows 2000

Windows XP

Windows Server 2003

Oplossingen
1. WUAUSERV en BITS toevoegen aan het SvcHost-proces
Klik op Start.
Selecteer Uitvoeren.
Typ in het vak Openen de tekst REGEDIT.
Klik op OK.
De Register-editor wordt geopend.
*WAARSCHUWING*
Onjuist gebruik van de register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft garandeert niet dat problemen die veroorzaakt zijn door onjuist gebruik van de register-editor, kunnen worden opgelost. Gebruik van de Register-editor is op eigen risico.
Ga naar de volgende sleutel:HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SvcHost.
Dubbelklik op de sleutel netsvcs om deze te openen.
Voer bij Waardegegevens
de services BITS en WUAUSERV toe aan de lijst met services.
Klik op OK.
Sluit het register.
Start het systeem opnieuw op.

heel mooi maar er staat niet bij waar en hoe je precies die waardegegevens invoert, aangezien je niet mag emmeren aan je register ben ik dus maar weer gestopt...

toen nog es geprobeerd xp cd erin en opstarten om toch via repareren die 2 commando's uit te voeren maar helaas hij blijft nu gewoonweg eigenwijs xp opstarten :confused:

ik weet het niet meer heb de automatische updates aangezet, misschien dat ie ze dan wel meepakt maar wordt ondertussen een beetje gek van dit apparaat.

groetjes van Peetje

nu werken de commands dan wel goed?

heb je dan ook al alle updates binnengehaald via de automatische updates?

voordat je begint met in het register te prutsen, maak dan ook eens eerst een systeemherstelpunt aan met systeemherstel :thumb:

commands kan ik niet uitvoeren aangezien ie niet op wil starten via de cd zodat ik naar repareren kan.

weet niet of er al automatische updates binnen zijn, kan ik dat ergens zien ???

en ik zal meteen een herstelpunt maken

wederom thx voor de tips

Peetje

commands kan ik niet uitvoeren aangezien ie niet op wil starten via de cd zodat ik naar repareren kan.

weet niet of er al automatische updates binnen zijn, kan ik dat ergens zien ???

en ik zal meteen een herstelpunt maken

wederom thx voor de tips

Peetje

graag gedaan die tips, maar ze hebben nog niets opgelost hé ;)

commands kan je ook uitvoeren met de opdrachtprompt...
die staat in start
-alle programma's
-bureau(blad)accessoires
-opdrachtprompt
of
via start
-uitvoeren
en dan cmd typen
(enter)

je kan zien of er updates zijn via automatische updates van windows.
door op zoeken te drukken...

je gaat naar het configuratiescherm en in de klassieke weergave zou er toch iets moeten staan als automatische updates (ik weet ook ook niet alles precies omdat ik met vista werk maar je zou het echt wel kunnen vinden in je configuratiescherm :thumb:)

heb ondertussen de command sfc/scannow uitgevoerd via de opdrachtprompt.
de pc ging van alles checken en volgens mij ook wat van de cd naar de pc zetten, in ieder geval controleren of ik de originele bestanden wel op cd had... toen ie een hele tijd al niets meer aangaf heb ik de pc opnieuw op laten starten zodat ik daarna de chkdsk/f kon uitvoeren....

waarschijnlijk kun je het wel raden... weer dat martelende blauwe scherm.....

ik weet het echt niet meer het lijkt wel of helemaal niets wil helpen, maar nu moet de pc even wachten tot na de vakantie... hopelijk is ie dan ook uitgerust.

groetjes van Peetje

je zou eerst de commands "sfc(spatie)/scannow" en "chkdsk(spatie)/f" moeten uitvoeren.

nadat dat is gebeurd "fixboot" --> al die commands zonder aanhalingstekens he ;)

daarna zou je pc normaalgezien terug moeten opstarten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan