Ja, de programma die register fouten aangeven, zijn zo kl*te...
Ik weet het! ze laten je scannen, dat programma vind dan zoveel fouten maar voor deze op te lossen moet je dan betalen, maar dan ben je nog niet zeker ook eigenlijk dat dit je probleem wel zal oplossen.
Ik heb dan wel een gratis programma voor jou -->
Eusing Free Registry Cleaner
dit programma(free windows registery repair) gebruik ik zelf niet, het geeft dan echter weer dat het volledig freeware is en ook errors kan oplossen, het vorige programma was gewoon meer om het register op te schonen, al denk ik dat het programma eusing ook die problemen zou oplossen bij even verder opzoeken, want
hier staat nog wat extra uitleg bij dat eerste programma :thumb:
memtest kan je
hier downloaden, dan moet je naar free download en daar de 3e link(zip bestand).
Ik denk wel dat je weet hoe je een zip moet uitpakken...
Dan is daar een .iso bestand als ik me niet vergis en dat kan je op een cd branden met bijvoorbeeld nero,...
Het zou ook kunnen dat je het op een floppy(diskette) zou kunnen zetten, maar ik vind deze zeer ouderwets.
je a-drive zou dan je diskettestation moeten zijn maar ik denk niet dat je pc dit nog heeft al kan het wel mits het een wat oudere pc is.
Hoe je deze dan inschakeld moest je een diskettestation hebben ben ik echter niet zeker van maar misschien kan je dat wel aanpassen in de bios :thumb: (als is dat probleem met de a-drive geen extra probleem om je opstart probleem op te lossen)
Moest je echt denken dat het aan je geheugen ligt kan je er eens een latje ram uithalen en dan eens proberen op te starten.
moest je verschillende latjes ram hebben natuurlijk...
verwissel dan ook eens de latjes ram die insteken bij wijze van test of het dan echt wel aan je geheugen ligt maar daarvoor dient memtest ook wel.
dan voor de commands sfc/scannow en chkdsk /f:
wanneer je je xp installatie-cd insteekt en bij het opstarten van die cd dan voor repareren kiest (r intypen) zou je een opdrachtprompt moeten krijgen, maar ik weet dat echter niet meer zeker omdat ik al lang niet meer de installatie-cd heb gewerkt...
maar, normaalgezien is het dus op "r" tokkelen en dan kan je de 2 bovenstaande commands intypen.
allebij apart om duidelijk te zijn

dus eerst wordt de ene uitgevoerd.
opnieuw opgestart en dan de andere hé :thumb:
verder nog...
Succes :thumb: