PC Start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balthesar

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Hallo mensen ik ben nieuw hier en ik zit met een probleem.
Ik wou vanochtend mijn PC opstarten maar ik kwam niet verder dan het Windows XP Laadscherm (Dat balkje wat heen en weer gaat ; nou bij mij kwam er helemaal geen balkje hij startte gwn opniew op)
Ik heb hiervoor ook helemaal nix van een bepaalde melding of fout gekregen ofzo ik heb hem gister gwn normaal en netjes afgesloten.
Maar nu krijg ik iedere keer een melding dat Windows waarschijnlijk door stroomstoring is afgesloten om mijn bestanden te beschermen, en dan kom ik op zo'n scherm en daar kan ik kiezen uit:

* Windows normaal opstarten
* Windows in veilige modus opstarten (en nog 2 met veilige modus)

* En die laatste is iets met een oude configuratie trug zetten zodat me PC die weer kan laden zodat hij wel verder laadt.

Maarja geen van alle doet het, ik kom iedere keer trug bij het scherm waar ik moet kiezen welke optie ik wil.
Iemand een oplossing of hint van wat er fout zou kunnen zijn?

Reageer pls!!
Dank je wel.
GrtZ Robert (Balthesar)

Laatst bewerkt:
Het kan iets met de opstartbestanden te maken hebben.Haal een van de volgende bestanden op en kijk of je er mee op kunt starten.

Voor op cd.Je weet hoe een iso te branden?Als image of beeldbestand,dus niet de iso slepen.
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Voor op diskette.
http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.

Als XP op de 1e partitie staat,kies dan de 1e mogelijkheid.Staat XP op een andere partie,dan de rest uit proberen.

Test ook even uit of je de F8 mogelijkheid vanaf CD of floppy kunt benutten.

Greetz

Laatst bewerkt:
heb hetzelfde probleem. bij mij komen de icoontjes niet op het scherm tevoorschijn en worden de bestanden niet geladen. Ook niet in de veilige modus....

kan ik ook booten van een usb-stick?

heb hetzelfde probleem. bij mij komen de icoontjes niet op het scherm tevoorschijn en worden de bestanden niet geladen
1.Dus als ik het goed begrijp ben jij al op het bureaublad,maar zonder iconen?

2.Hangt er mede vanaf of het bios dit ondersteund.

Greetz

dat klopt,
het bureaublad is er, de iconen zijn weg en alle programma's zoals virusscanner etc worden niet gestart.
kan ik op een andere manier de programma's starten?
als ik naar taakbeheer ga, dat werkt dus wel, dan zie ik bij processen geen explorer.exe staan. Als je deze sluit normaal gesproken dan stopt alles er ook mee.
wel staat er 2 keer ati2evxx.exe. (wat dat is weet ik niet)

Als je eens in Taakbeheer > Nieuwe taak explorer.exe typt en entert?

gedaan, maar dat lukt niet.
wat wel lukt is om te gaan naar de map waar firefox.exe staat. Deze te gebruiken en mozilla start op.
Ook met grabit gedaan. Dit lukt ook.
De gebruikersomgeving van xp werkt dus niet. Hoe activeert men deze?

of is het de snelkoppeling naar het opstartmenu?
wat is daar het .exe bestand van?

Kijk eens of je in de map Quick Launch kunt komen,dubbelklik daar,indien aanwezig "Bureaublad weergeven".

C:\Documents and Settings\Naam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

helaas werkt dit niet om explorer te starten.
alle andere programma werken wel.

de onderste balk in mijn beeldscherm is ook niet meer aanwezig, maar het beeld wordt wel vrijgehouden hiervoor.
hoe zou ik de start knop in beeld kunnen krijgen?

de onderste balk in mijn beeldscherm is ook niet meer aanwezig, maar het beeld wordt wel vrijgehouden hiervoor.
hoe zou ik de start knop in beeld kunnen krijgen?
Ga eens met de cursor geheel naar beneden,hopelijk veranderd de cursor dan in een kort vertikaal streepje met 2 pijlpuntjes.

Als dit gebeurd,klik met links en trek de taakbalk omhoog.

Zoniet,dan hoop ik dat iemand anders je verder kan helpen.

Greetz

In taakbeheer bij toepassingen, explorer intoetsen en activeren ingeven, en dan eventueel een herstelpunt gebruiken.

In taakbeheer bij toepassingen, explorer intoetsen en activeren ingeven, en dan eventueel een herstelpunt gebruiken.
Bij Nieuwe taak kun je alleen op OK drukken en dus niet meer activeren,of doe ik iets verkeerd?

Bij Nieuwe taak %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe typen,dan lukt het mij wel.

Greetz

Dat is de Gouden Tip !!!!

Na een systeemherstelpunt terugzetten waren alle instellingen weer goed.

Als het leven zo simpel was..

Thans!!

:D :thumb: :thumb: :D

Mooi zo,met dank aan Lange Pier,want met zijn opmerking over het herstelpunt terugzetten,ging bij mij ook weer het lampje branden :thumb:

@Balthesar,ik voel mij wel een beetje schuldig dat we zo met jouw topic aan de haal gegaan zijn :o

Ik had misschien er beter aan gedaan,om aan degroot te vragen een eigen topic te openen.

Hopelijk laat je je niet afschrikken en horen we nog van je.

Greetz

Hoi,
Ja, daar heb je gelijk in. Mijn probleem leek eerst hetzelfde en vond ongeveer op dezelfde tijd plaats. Gelukkig was het toch eenvoudig op te lossen.
Hopelijk heeft Balthesar er iets aan gehad en kan hij zijn probleem ook oplossen met het terugzetten van een systeemherstelpunt.

greetz

heeej mensen,
nee or ik vind het niet erg dat jullie op dit topic zo verder zijn gegaan over zijn probleem.
maar met spijt is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
ik heb me RAM geheugen nagekeken werkt prima, verder is mijn hardware ook helemaal in orde dus daar kan het absoluut niet aan liggen.
ik heb een tip gehad om mijn batterijtje van mijn moederbord eruit te halen voor een paar seconden ; zelfs dat werkte niet.
ik heb nu verder geen enkel idee meer van wat het zou kunnen zijn.
hij blijft maar opniew opstarten.
hopelijk ontvangen ik nog niewe tips van mensen.

Mvg, Robert (balthesar)

verder is mijn hardware ook helemaal in orde dus daar kan het absoluut niet aan liggen.
Mvg, Robert (balthesar)

Zullen we dat niet als waarheid gaan zien, dat is zo definitief.:shocked:

Opstarten in "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen", krijg je een BSOD met een foutcode, waar je misschien meer mee kunt.

Neem aan dat je geprobeerd hebt, opgestart met de XP cd, naar de repairconsole gegaan, en daar een chkdsk /r, een fixboot en een fixmbr hebt gedaan, de laatste twee voor de zekerheid.

heeft ook niet geholpen, want ik kom niet eens in repairconsole dusja :shocked:
maar ik ben nu zover dat ik nog een backup heb kunnen maken :)
maar nu moet ik op een of andere manier nog me pc format C: zien te maken
en dat krijg ik niet voor mekaar want als ik gwn de XP CD erin doet en dan boot
en ik kies voor XP opniew installen geeft ie aan dat er geen HD aanwezig is ofz :confused:
en naar MS-DOS kan ik niet want hij komt niet voorbij Bootscreen van XP
dus iemand nog een idee hoe ik in MS-DOS kan komen of via een andere manier?

GrtZ Robert (Balthesar)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan