PC start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

PassionVictim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hallo

Ik had hier nog een pc liggen en eindelijk eens tijd gevonden om hem terug op te starten.
Het gaat over een Acer desktop, model moet ik eens opzoeken.

Maar nu als ik de pc aanzet dan gaan alle ventilatoren draaien en ook alle leds gaan branden, maar ik krijg een beeld. Verder hoor ik ook geen pieptonen.

Wat heb ik al geprobeerd:
1 Ik heb de batterij eruit gehaald en de jumper op clear gezet, een tijdje gewacht en dan terug alles in orde gezet en opnieuw geprobeerd.

2 Alle RAM geheugen eruitgehaald en 1 latje erin geplaatst, De 2de beeldkaart eruit, beeld op de beeldkaart op het moederbord aangesloten.

3 Processor eruit gehaald en terug gestoken, misschien een slecht contact.

Dit gaf nooit het gehoopte resultaat, nog steeds geen beeld en ook geen pieptonen om aan te geven dat de BIOS in orde zou zijn.

Is er nog iets dat ik kan proberen of is het moederbord/processor naar de eeuwige silicon valleys?

mvg

Batterij eruit laten en enkel met voedingskabel opstarten. Lukt dat?.
En opstarten in veilige modus. Gaat dat?

Batterij eruit en opstarten geeft ook niets.

In veilige modus raak is zelfs niet.

Ik zet de pc aan en enkel de ventilatoren en de leds lichten op. Ik krijg geen beeld. Er wordt geen signaal uitgestuurd want het scherm blijft in standby staan.

Er zijn ook geen pieps van de bios te horen bij het opstarten om aan te geven dat de testen ok zijn. De pc kan ook niet via de aan-knop worden uitgezet. Moet telkens de stekker uittrekken.

Opstarten van cd rom lukt zeker niet. Fabrieksinstellingen terugzetten?
Het is nogal wat. Ik vrees dat je enkele problemen hebt die niet te tackelen zijn.

De cdrom speler gaat open maar onmiddellijk terug dicht. Dus geen tijd om er een cd in te stoppen.

Nu ik heb de cdrom even vastgehouden om er toch een backup cd in te kunnen steken. Dan hoor ik de cd even spinnen maar dan stop deze met draaien, ik heb dan ook geen beeld.

Nu is het zo dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hier nog wat informatie waar je wellicht problemen mee kunt tackelen. Ik kan wel van alles gaan typen, maar dan krijgen we een heel verhaal. Dus lees hie meer en succes ermee. Lukt het niet dan even naar de winkel met dat ding.
http://www.pcpret.nl/weetjes/reparatie.php

Hoi,
Ik had hier nog een pc liggen en eindelijk eens tijd gevonden om hem terug op te starten.
Hoe lang "ligt" die pc er al?
Kijk of je in het Bios komt (F2 of delete of een andere toets) en kijk eens waar de datum op staat!
Zou kunnen dat je CMOS-batterij leeg of bijna leeg is, vooral als hij al langere tijd "ligt". :D

@mik is nu soziso fout aangezien hij deze er al uit heeft gehaald :P
meestal is het ook zo dat gemideld de cmos zonder spanning kan voor 3uur
capacteit van condensatoren, en wellicht nog kleine spanning (niet genoeg) in cmos bat.
dus datum instellen en effe wachten zou methode kunnen zijn (spanning eruit eerst en paar uur wachten)

gr,
Maxim

@manamana
Bedankt voor de link.

Ik heb alles eens vlug doorlezen en in grote lijnen had ik dit al allemaal geprobeerd.
Maar ik zal alles nog eens stap voor stap proberen.

@Mik Zjegger
pc ligt hier een maand of 3.
In de bios kom ik zelfs niet, krijg geen pieptonen.

@Maximvdw
was ook mijn idee om alles te wissen.
Maar zoals al enkele malen geschreven, de pc raakt niet opgestart tot in de bios. Enkele de pover led, en de ventilatoren draaien.

Allemaal an bedant voor de suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan