pc start niet meer goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielle231

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag.

Zal alvast melden dat ik zo niet alle gegevens van de pc kan opnoemen omdat ik op dit moment alleen in de bios kan.
Weet alleen via de mail terug gezocht dat mijn pc een AMD Athlon Thunderbird 1300 is en ik heb 1024 mb geheugen heb.
en een harde schijf van 80 gig.

mijn pc start niet meer op, nou ja een gedeelte en dan kan ik kiezen tussen veilige modus enzo, ook al kies ik veilige modus, vlak erna kapt die ermee en start die weer opnieuw op zodat ik opnieuw kan kiezen.

ik ben de bios in gedoken om te kijken wat er mis is. en er stond bij advanced Operating Frequency setting [by Jumper] in rode letters.
"During the last boot-up your system hung for an improper CPU speed or DRAM settinge.
Your system is now working in safe mode (bus 100MHz, PCI: 33MHz)
To optimize the system performance and reliability, make sure the settings related to CPU and DRAM conforms to the specifications."

dram frecquency 133 MHz ( kan dit niet veranderen)

Gister had ik een nieuwe videokaart gekocht een Gforce fx 5700 le 256mb ddr2

Ik dacht dat ik ddr geheugen in de pc had maar dit is dus sdr,(zag ik vandaag pas) maar goed als dat niet goed samen had gekunt (videokaart met ddr2) dan had ik gister denk ik niet normaal kunnen gamen.
Het afsluiten van de pc ging ook normaal, maar vanochtend toen ik hem wilde aanzetten deed die dat dus niet normaal :(

ik kreeg net wel het XP scherm 2 sec op me beeld en daarna was het weer poef en weer opnieuw opstarten, het leek trouwens ook dat ik nog geen 1 sec een blauw scherm kreeg met witte letters, maar helaas kon ik dus niet zien wat erop stond :roll:

Als ik mijn xp wil repareren via cd, doet die dat dus ook niet, ipv in het scherm van de setup te blijven kom ik in de uhm Dos? (zwart beeld witte letters)

ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen, als jullie meer willen weten moeten jullie het maar zeggen ik hoop dat ik het dan kan melden.

Kijk eens in de bios bij powermanagement en de ACPI instelling of die op disabled staat, die dient op enabled te staan, kan door een poweroffbiosreset zijn geweest, dan start windows ook niet op als die is geïnstalleerd als een ACPI PC.

Die CPU en DRAM instellingen kun je later aanpassen, de PC start immers op.

Kijk eens in de bios bij powermanagement en de ACPI instelling of die op disabled staat, die dient op enabled te staan, kan door een poweroffbiosreset zijn geweest, dan start windows ook niet op als die is geïnstalleerd als een ACPI PC.

Die CPU en DRAM instellingen kun je later aanpassen, de PC start immers op.

powermanagement staat nu idd op disabled
ik kan hem alleen veranderen in user difine , disabled, min saving en max saving.

ACPI kan ik niet vinden :confused:

Welk merk en type moederbord is het?

Zet PM eens op enabled, dan krijg je misschien die optie over de ACPI, maar zal even wachten op de info, kijk ik even in de manual.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

asus a7v135 dit kon ik met moeite vinden op het moederbord.

Zal wel een a7v133 zijn, hier vind je de manual als je die niet hebt.

Er staat idd niets over ACPI maar die werkt alleen als PM aanstaat, het is immers een ACPI moederbord.

Al geprobeerd met die op User Define?
Lees ook het gedeelte over de Power Up Control.

Zal wel een a7v133 zijn, hier vind je de manual als je die niet hebt.

Er staat idd niets over ACPI maar die werkt alleen als PM aanstaat, het is immers een ACPI moederbord.

Al geprobeerd met die op User Define?
Lees ook het gedeelte over de Power Up Control.

heb hem op user difene gezet maar helaas nog niks :(

De rode tekst is wel weg :confused:

ben nu foto's aan het uploaden van mijn bios

op onderstaande link staan de 5 foto's als je op de foto drukt word die groter
http://www.mijnalbum.nl/Album=DE7GPUQ8

Laatst bewerkt:
Opstarten met laatste configuratie die werkte al geprobeert? en ook "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", dan dien je een foutcode te krijgen die je hier kunt plaatsen of via Google kunt opzoeken.

Start eens op van de XP cd en, ga naar de herstelconsole en voer daar de volgende commando's uit, fixboot, fixmbr en een chkdsk /r.

Opstarten met laatste configuratie die werkte al geprobeert? en ook "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", dan dien je een foutcode te krijgen die je hier kunt plaatsen of via Google kunt opzoeken.

Start eens op van de XP cd en, ga naar de herstelconsole en voer daar de volgende commando's uit, fixboot, fixmbr en een chkdsk /r.

Opstarten met laatste configuratie die werkte al geprobeert: Ja al geprobeerd werkte nie.

"automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" waar kan ik dat doen?

Start eens op van de XP cd en, ga naar de herstelconsole en voer daar de volgende commando's uit, fixboot, fixmbr en een chkdsk /r dit ga ik nu doen,

heb net Fixboot en fixmbr gedaan.
FIXBOOT: onbekend bestandsysteem op opstartpartitie
FIXBOOT controleert het type bestandsysteem te herkennen
de opstartsector is beschadigt.
foxboot controleert het type bestandsysteem
de partitie gebruikt het NTFS-bestandsysteem
Fixboot is bezig met het schrijven van een nieuwe opstartsector
de nieuwe opstartsector is geschreven

FIXmbr

WAARSCHUWING

het lijkt erop dat deze computer een niet standaard of ongeldige mbr heeft,
fixbrm kan de partitietabellen beschadigen als u doorgaat
hierdooor kunnnen alle partities van de actieve vaste schijf
ontoegankelijk worden

ga niet door als u geen problemen heeft met het verkrijgen van toegang tot het station
Weet u zeker dat u een nieuwe mbr wilt schrijven?

Dat laatste weet ik dus niet wat ik zal moeten doen..

ok ga ik ook nog proberen.

ga nu chkdsk /r proberen

doe nu chldsk /p
bij chkdsk:
Volume leek in orde maar moest /p doen om toch te controleren.
ben ik nu mee bezig
edit: Geeft geen fouten aan.

eindelijk het blauwe scherm voor me,
er staat : UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Laatst bewerkt:
Dus eerst die fixmbr en fixboot doen, let niet op die waarschuwingen.:rolleyes:

Werkt dat niet dan wordt het freubelen met een UBCD for WINDOWS, daar staat ook TestDisk op om de eventuele beschadigde bootsector te repareren.

Overigens repareerd chkdsk /r alles, /p niet.

Dus eerst die fixmbr en fixboot doen, let niet op die waarschuwingen.:rolleyes:

Werkt dat niet dan wordt het freubelen met een UBCD for WINDOWS, daar staat ook TestDisk op om de eventuele beschadigde bootsector te repareren.

Overigens repareerd chkdsk /r alles, /p niet.

er zaten blijkbaar toch fouten op alleen hij gaf niet aan welke :(

heb nu de oude videokaart erin gestopt maar ook hier doet die het gewoon bij.

Snap het niet, heb niks gedaan nergens in gezeten.
alleen gister een spelletje gespeelt daarna nog op vaste forums gezeten en daarna normaal uitgezet.

hoe kan die dan oppeens kapot zijn :(

Snap er de balle niet van, een UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME heeft niets met je videokaart te maken.

Maar ik begrijp eruit dat de PC weer werkt?

Probeer het nog eens met de nieuwe, wel goed in het slot drukken.

Snap er de balle niet van, een UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME heeft niets met je videokaart te maken.

Maar ik begrijp eruit dat de PC weer werkt?

Probeer het nog eens met de nieuwe, wel goed in het slot drukken.

sorry was niet erg duidelijk, nee ook met de oude kaart werkt die dus niet

ik zat te kijken bij UBCD for WINDOWS, enzo, alleen hoe moet ik dat op die andere pc krijgen? via cd? discette heb ik namelijk niet,

kan ik ook meerdere programma's op 1 schijf zetten of kan de pc het dan niet vinden?

Kun je die schijf niet als slave in een andere comp erbij hangen?

Met die UBCD for WINDOWS heb je een XP cd nodig om er een opstartbare CD mee te freubelen, daar staan dan diverse progjes op.

Kun je die schijf niet als slave in een andere comp erbij hangen?

Met die UBCD for WINDOWS heb je een XP cd nodig om er een opstartbare CD mee te freubelen, daar staan dan diverse progjes op.

geen idee eigelijk,
deze pc is niet van mij em volgens mij zat er een andere harde schijf in dan dat ik gewent ben.

Een IDE schijf kun je er altijd bij hangen, een SATA niet op oudere moederborden, maar het lijkt mij sterk dat er een SATA schijf inhangt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan