PC start niet meer na verwijderen Mcaffee en Norton, blue screen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mrldh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mrldh

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2012
Hallo,

Op een Packard Bell, draaiend op Vista heb ik vanmiddag Norton en Mc Affee verwijdert en een ander anti-viruspakket (avast) geïnstalleerd. De-installeren via windows lukte na enige tijd.
Na opstarten krijg ik een blauw scherm.
Melding: Bad_pool_header
tech info; stop 0x000000019

Vervolgens reboot het systeem en herhaalt dit zich.

In de veilige modus start de pc normaal op, ook met netwerkfuncties.
Terugzetten met systeemherstel veranderde niets.
Heeft iemand ervaring of tips?
bvd.

Martin

Hoi Martin,

Het probleem heb ik wel is eerder gezien het kan meerdere oorzaken hebben. Ik ga er wel vanuit dat alles op de juiste manier verwijderd is. Dan zou ik een RAM test draaien met Memtest86+

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
download de mcafee en norton removal tools, run deze in safemode.
Start dan nogmaals de pc op. kijk of dit helpt.
Avast zou evt. daardoor roet in het eten hebben kunnen gooien.

Die code duidt idd meestal op een memory error.
Dat kan je nog testen door zo min mogelijk geheugen te laten zitten en te starten.
Aangezien het pas voorgevallen is na de de installas van norton en mcafee denk ik aan oude rommel van die twee die evt. de memory management van vista om zeep heeft geholpen.

Laatst bewerkt:
Moi Martin, Je laat ons even in het ongewisse of je tegelijk drie virusprogramma's geïnstalleerd of gedeïnstalleerd hebt. Dit zal kennelijk het probleem veroorzaakt hebben. J kan in elk geval nog in veilige modus starten. Leest de informatie op de volgende pagina over wat de oorzaak allemaal zou kunnen zijn.

http://www.computerhope.com/issues/ch001142.htm

Hallo, dank voor de snelle respons.

Ik ga er mee aan de gang

Als eerste heb ik Norton en Mcaffee verwijderd, vervolgens heb ik Avast geïnstalleerd.
De PC laat nog wel sporen van de verwijderde programmas zien (folders,iconen ).
In de veilige modus is Avast niet opgestart.`

Is het ook nog zinvol om naast de het toepassen van de removal tools ook Avast te verwijderen?

Groeten ,

Martin

Ja dat zou ik doen omdat de eerdere scanners/pakketten waarschijnlijk andere virusscanners niet toestaan.

Nog een nabrander;

Hoe wordt het geheugen gebruikt of benaderd in de veilige modus? Anders dan bij normaal opstarten?

Genoeg over te vinden op internet:
o.a. http://www.computerhope.com/issues/ch001142.htm

Wat geheugen betreft onder veilige modus:
In veilige modus worden alleen bepaalde programma's en drivers niet geladen. Ook in veilige modus kan windows het geheugen niet op een andere manier gebruiken.

Als je de oplossing hebt gevonden, dan lees ik deze graag.

opstarten van cd of dvd, dan ipv installeren kiezen voor repareren.

Op een Packard Bell, draaiend op Vista heb ik vanmiddag Norton en Mc Affee verwijdert en een ander anti-viruspakket (avast) geïnstalleerd. De-installeren via windows lukte na enige tijd.
Na opstarten krijg ik een blauw scherm.
Melding: Bad_pool_header
tech info; stop 0x000000019

Probleem heeft niets met het geheugen te maken.

mrklh , wat bedoel je met wat ik in bovenvermeld citaat vetgedrukt hebt. Toch niet de windows Firewall verwijdert , want die foutmelding heeft iets te maken met de windows firewall.
En windows repareren zal de windows firewall hersteld hebben.

Laatst bewerkt:
Met het vetgedrukte bedoelde ik het de-installeren via /configuratiescherm/software.De windows firewall heb ik uitgeschakeld.

Goedenavond.

Vanavond flink bezig geweest.

Vanuit de veilige modus het volgende gedaan:
Avast verwijderd
Norton Removal toegepast; succesvol.
Na herstart .blauw scherm Fault Unpaged Area. Stop 0x0000050
MCPR.exe toegepast; zonder succes.
Na herstart .blauw scherm Fault Unpaged Area. Stop 0x0000050

Nu blijkt ook dat in de veilige modus windows defender en firewall geblocked zijn.
Activeren lukt niet.

Daarna gekeken naar alle recent geinstalleerde programmas.
Ccleaner; verwijderd.
Comodo ;verwijderd.

Malwarebytes toegepast.
Windows regclean toegepast.

Herstarten: gelukt!!

Herstelpunt aangemaakt,
Avast geinstalleerd.

Herstarten; gelukt!

Avast doet op dit moment een uitgebreide scan.

resume:
De PC start weer normaal op.
Wellicht dat de combi Avast/Norton/Mcafee met diverse malware de boosdoener was.

Wat me opviel was dat er tussen de recentelijke geïnstalleerde programma's een printerdriver stond van 290 MB.
Afwachten hoe PC na de scan functioneert.

Ik laat weten hoe het verder gaat.

Allen alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Martin

De register schoonmaak actie zal misschien hebben geholpen.

Avast! scant heel erg lang. Deze is gelukkig gemakkelijk te verwijderen. Tenminste wanneer je er dan aan denkt om de zelfbeschermings-module uit te schakelen. Het is een mooie scanner die tegenwoordig ook helpt tegen bedreigende internetpagina's. Ik heb het al heel lang.

HP heeft een printer stuurprogramma en drivers wat een download is van 290 Mb. Het werkt dan wel op een groot aantal verschillende printers.
Fijn dat het weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan