PC start niet meer normaal op, hangt vast bij opstartscherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

knightfightx

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Harry, ik heb geen kart ontvangen,dus heb ik maar een nieuwe gekocht ;(

Als eerste wil ik zeggen dat ik HEEL erg graag hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat er aan de hand is.

Eerst had ik een videokaart genaamd nVIDIA vanta lt, 16 mb. Ik heb nu dus een nieuwe gekocht, genaamd RADEON 9250. Ik ging eerst naar software->nVIDIA vanta drivers 2000 UNINSTALL. Nadat ik dat heb gedaan, verwijderde ik ook de nvidia drivers mappen. Toen ging ik naar hardware, en de-installeerde ik mijn nvidia kaart. Toen moest ik mijn pc opnieuw starten, maar ik deed hem toen uit, zette mijn nieuwe kaart erin, en startte mijn pc weer op. toen ik het bureaublad zag, zag ik onderaan "nieuwe hardware gevonden". Op dat moment werd mijn beeld zwart en na 2 seconden weer normaal. Toen werd hij weer zwart, en na 3 seconden weer normaal, MAAR toen werd hij WEER zwart, en BLEEF hij zwart !! Dus heb ik mijn pc opgestart in de veilige modus, en daar de kaart geinstalleert,MET de nieuwste stuurporgrammas, want in de hardware heb ik rechtermuisklik gedaan en op stuurprogramma bijwerken gedaan, en deed hij automatish de nieuwste drivers downloaden vanaf mijn cd. Toen moest ik mijn pc weer opnieuw opstarten in de veilige modus, want hij hangt steeds fvast bij de bootscreen van de normale opstart. Ik zal effe uitleggen, je ziet toch dat balkje lopen dat hij is aan het opstarten, tegen het einde stopt dat balke, en gebeurt er verder niks, dus veilige modus weer. Nou, daar heb ik veel aan. Ik heb vanaf de cd rom geprobeert de nieuwste drivers te installeren, maar kreeg dit als foutmelding:

sshot1un4.png

Ik weet ZEKER dat ik al mijn nvidia drivers heb verwijdert! En nu kan ik mijn computer dus niet meer normaal opstarten. Ik zou echt niet weten hoe het zou komen dat hij vast blijft hangen bij de bootscreen, en ook nog tegen het einde van de w8tijd aan..
Ik heb ook directx 9.0c enzo..

Ik weet ZEKER dat de kaart er goed in zit want:

1. Je moet he gewoon erin schuiven, thats it!
2. Anders zou hij het niet doen in de veilige modus.

EN NOG IETS BELANGRIJKS!

Ik kon hem maar een keer opstarten in de normale mode, maar toen hij vasthing bij de bootscreen, ging hij met moeite door na zo'n 3 seconde, maar nu blijft hij altijd al minimaal 20x vasthangen, hij wilt gewoon niet opstarten..

HET is me gelukt om de drivers van mijn cd-rom te downloaden, maar nog steeds is het probleem aanwezig :(

Mijn gegevens pc:

1.21 Ghz
640 Mb
160Gb
AGP Slot
moederbord: 7IXE4 GigaByte

Ik hoop ECHT dat iemand mij kan helpen

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Alleereest, HOOFDLETTERS zijn niet bevorderend voor hulp of een antwoord hoor...
Alleen zwaar irritant...

MET de nieuwste stuurporgrammas, want in de hardware heb ik rechtermuisklik gedaan en op stuurprogramma bijwerken gedaan, en deed hij automatish de nieuwste drivers downloaden vanaf mijn cd

De nieuwste drivers vanaf je CD? Hoe weet je zo zeker dat jouw CD de nieuwste drivers bevat?

Ik zou eerst wél de nieuwste drivers downloaden. Vervolgens doe je een systeemherstel
naar vóórdat je de oude drivers verwijderde. Verwijder nu alle drivers en maak een herstelpunt,
genaamd 'Geen drivers' ofzo. Dan heb je een terugvalpunt. Start de computer opnieuw
op, zodat Windows de nieuwe kaart weer herkent. Installeer nu de nieuwste drivers.

Laatst bewerkt:
oke, maar waarom zou ik nu de nieuwste drivers downloaden als ik toch systeem herstel; ga doen?

en ik vergiste me, ik bedoelde niet nieuwe drivers vanaf de cd, mar de drivers van de cd, zonder nieuwe :P sorry,..

ik bedoelde niet nieuwe drivers vanaf de cd, mar de drivers van de cd, zonder nieuwe :P sorry,..

En je wist ZEKER dat je de nieuwste deed?
Sorry, maar als je geen duidelijke info geeft kan ik (kunnen wij) je niet helpen... :confused:

ik heb vanaf de ati.amd.com gedownload, dat zijn toch altijd de laatste ?
En waarom moet ik nu de nieuwste downloaden, als ik toch systeemherstel ga doen?

Alvast bedankt! :thumb:

Eerst terug naar je oorspronkelijke staat
- Herstel terug naar vóór verwijderen van je oude drivers > je computer kent je nieuwe kaart niet.
- Maak een nieuw herstelpunt als 'Geen drivers' of 'Geen kaart' > je hebt een herstelpunt waar je géén kaart geïnstalleerd hebt.
- Installeer je nieuwe kaart, met de nieuwste drivers.

ok, ga ik nu proberen, maar ik denk dat hij dan weer gaat hangen, maar je weet maar nooit, bedankt! ;)

nee werkt niet, ant ik ben van nvisdia naar ati gegaan, terwijl ik op mijn moederbord een nvidia chipsets heb, dus, ik krijg nu een andere kaart, van nvidia duhh :P

Maar dat heeft er echt helemaal niets mee te maken, ook op een Nvidia chipset kan een Ati kaart draaien, staat compleet los van elkaar!!!

Het lijkt er veel meer op dat de oude Nvidia drivers toch niet helemaal goed verwijderd zijn!

Ik weet dat dit advies niet echt á la Helpmij is, maar ik zou even lekker Windows opnieuw installeren. Dan ben je gewoon clean, dan is je oude kaart echt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan