PC start niet meer op, AHCI cd-rom???

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSeagal

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Gister installeerde ik een nieuwe codec voor een filmpje en toen sloeg het hele systeem vast.

Als ik nu opstart krijg ik de melding: boot from ahci cd-rom.
Vervolgens blijft er een cursor onder knipperen.

Ik kan met de Viste repair disk weliswaar in het repairmenu komen, maar bij start up repair vind hij geen fouten.
Vervolgens heb ik inmiddels van gister en eergister het restorepoint terug gezet.

Maar het probleem bij het opstarten blijft, ik kom niet verder dan 'Boot from AHCI CD-ROM'.

Weliswaar kan ik nog steeds met de repair-disc in het menu komen, maar verder start hij niks op.
Ook kan ik niet in mijn Bios komen, zie geen F1 of DEL of wat dan ook staan.

Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad.
Zie wel de harde schijven en alles voorbij komen in de lijst, dus ga er vanuit dat die niet gecrashed zijn.

Gaat om een Medion desktop.

199x.jpg

Laatst bewerkt:
Gebruik F2 om in het BIOS te komen....

Kijk daar of je iets bij CDrom kunt wijzigen..
Succes.

Sorry, meestal lukt het met idd F1, F2 of Del....
Ik heb het nog ff gekeken bij www.supermarktpc.net. Ik zie dat F11 de toets is. Probeer anders gewoon een F toets; gaat geheid lukken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu inderdaad in de BIOS, thanks.
Snap niet dat het zostraks niet werkte, heb wel tig keer op de F toetsen lopen drukken.

Volgende probleem:
Hij blijft nu hangen met de melding "Verifying DMI Pool Data"
En weer die $#% knipperende cursor eronder.

Heb in de BIOS 'optimal default' gedaan, en bij 'Boot sequence' op 1 de HD gezet. Daar stond om onverklaarbare wijze helemaal niks..?

De eerste dingen die je moet doen zijn:
  1. de instellingen voor de harddisk-controllers op Auto Detect instellen.
  2. Verder moet je in het BIOS aangeven dat je (= Yes) een Plug & Play Operating System gaat installeren.
  3. Check tevens de Boot Sequence oftewel de opstartvolgorde, want na het booten van de Windows installatie-CD-ROM mag er van de harde schijf worden gestart. (Inderdaad, normaal gesproken wordt dat opgevangen door de druk-een-toets-vertraging van diezelfde Windows installatie-CD-ROM...)
Succes

Lukt dit allemaal niet, dan is er sprake v/e hardwareprobleem. Sluit eens een andere harddisk aan om te testen...

Laatst bewerkt:
Nog steeds niks.

Kan de instellingen voor HD autodetect nergens vinden.

PC blijft nu na opstarten vaak op Intel-logo staan, en blijft dan rebooten.
Met CTRL-ALT-DEL kan ik dan wel weer opstarten.
Maar dan blijft ie ook hangen op Verifying DMI pool data.

Als ik via de Vista Rescue Disc opstart vind ie wederom geen opstartproblemen.
Vind wel de volledige installatie terug op de C: schijf.
Heb inmiddels al meerdere herstelpunten terug gezet, geen resultaat.

Heb dus het idee dat de HD nog goed is.

Remember: dit begon allemaal na het installeren voor een video-codec voor een AVI-bestand.

dank Dank DANK je wel!

Het werkt weer, ik kan wel janken van geluk ;)
Moet nog even zien wat hij op de lange termijn doet, en wat ik kwijt ben van de afgelopen dagen, maar ik zie in elk geval mijn geliefde bureaubladje weer!!

Moet ik nu nog actie ondernemen tegen die codec die ik had geinstalleerd, of is dit door de geactiveerde recoverydate nu ook allemaal verleden tijd?

Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Ik zou even terdege scannen op malware en virussen, komt daar verder geen ellende uit, dan moet het goed zijn.

Greetz,

Harry.

Ga ik gelijk even doen, ben eerst even een reeks backups aan het maken want dat was door nalatigheid ook al 3 maand geleden.

Nogmaals mijn uitzinnige dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan