pc start niet meer op....harde schijf kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem53

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
ik ken niet meer opstarten om iets te na te kijken/repareren heeft iemand een idee wat ik kan doen.
de pc start elke keer weer op tot een bepaald moment en begint dan weer opnieuw
opnieuw xp er op zetten lukt ook niet.
bij het opstarten zie ik alleen dat de D schijf wordt gevonden en C niet.
moet ik dan een opstart cd maken ?? en zo ja waar haal ik die.
HELP !!

je zou is kunnen proberen om gewoon een bootable CD erin te doen. en dan aangeven dat je wilt booten via de cd.
Als dat gewoon lukt dan moet het wel aan je harde schijf liggen.
Als dit niet het geval is ben ik bang dat je mobo kapot is.

Welk besturingssysteem staat er eigenlijk nu op?

er staat windows xp op de schijf en opnieuw xp er op zetten gaat niet bios vindt de C niet, wel zie ik de D schijf en de cd/rom en de brander bij het opstarten maar de maxtor C wordt niet gevonden

oh ja, als ik schijf D nu wil gebruiken om xp er op te zetten en hem dus als master gebruiken en schijf C er uit haal, kan dat ? en hoe doe ik dat.

oh sorry ik had deze vraag bij mijn vorige reactie moeten plaatsen....maar ik heb ook nog twee andere harde schijven liggen ken ik die in die pc zetten ? hoe zorg ik er dan voor dat bios hem herkend.

Je BIOS moet de HD's zelf herkennen.
Bij IDE schijven moet je er wel voor zorgen wanneer er 2 HD's op 1 IDE poort zitten dat de ene op master en de andere op Slave staat (of beide op Cable select) m.b.v. de jumper(s) aan de achterzijde.
Wanneer het SATA schijven zijn hoef je niets op je HD's in te stellen.

Groeten Marcel

de ene schijf staat op master en de andere op slave dus dat is goed, nu start windows niet op omdat C als kapot herkend wordt.
toen dacht ik ik haal C er uit en neem D als master en zet daar windows op.
Nu, dat gaat zover, tot dat ik partities moet maken volgens het systeem en ik moet kiezen hoeveel MB's ik wil instellen, maar dan gebeurd er niks, het aantal verandert niet.
en dus gaat het install. niet verder.
en moet ik stoppen
heeft iemand een idee wat te doen ?
Eh ik heb xp

Verwijder je C-schijf voordat je je PC opstart en kijk of hij hem dan wel wil installeren op D (die zal windows dan wel C voor je maken)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan