PC start (?) niet meer op ...ieder geval geen beeld ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Het enige is nog dat ik hem voel lopen...
Heb hem nu opengemaakt en zie de voeding fan draaien en de processor fan draait ook( heb ik voor de zekerheid helemaal schoon gemaakt.)
Voor de rest doet ie niks , ik bedoel hij geeft geen beeld en de HD hoor ik niet opstarten.

Ben niet zo'n expert als jullie pro's :)
Maar ik wil toch proberen deze oude pc ( 7 jaar ) weer aan de praat te krijgen, met jullie advies .

Dus geen beeld / hoor hem alleen zoemen/ fan voeding en processor zie ik draaien...

-Ik zou zeggen de videokaart ( embedded ) ?
-Maar als ik de HD niet hoor opstarten dan misschien de HD ?

Mag ik advies van jullie ?
Vast hartstikke bedankt voor het meedenken...:thumb:
 
Geeft hij nog bepaalde pieptonen bij het opstarten?
 
Hoi Buick, Dank voor het reageren.... neen helaas geen pieptoon ( moederbord ? :eek: )
 
Kan moederbord zijn of processor. In ieder geval iets waardoor hij niet eens aan de zelftest toekomt.
Zou ook nog de voeding kunnen zijn want die levert verschillende spanningen en als er één defect (bv de 3.3 Volt) is dan gebeurt er ook niets meer.
 
Ja dan wordt het voor mij toch denk ik te moeilijk.
Ik probeer de gene te pakken te krijgen van wie hij is, en zal nog even vragen wat ie deed voordat ie het begaf .......is dat een idee ?

-De HD kan ik afstrepen ?
 
Laatst bewerkt:
De HD kun je in ieder geval afstrepen :) Net zoals de videokaart en waarschijnlijk het geheugen. Bij videokaart of geheugen krijg je nl een aantal pieptonen die aangeven waar het probleem zit en bij een harddisk probleem heb je gewoon beeld maar komt er een foutmelding.

Mooiste is als je ergens een andere voeding kunt lenen om te testen. Dis zitten van achter maar met 4 schroefjes vast en binnen met een paar connectoren, dus niet al te moeilijk. Als het de voeding blijkt te zijn dan heb je voor een paar tientjes al een andere.

Edit: Hier zie je welke piepjes ik bedoel en wat ze allemaal betekenen http://www.computerhope.com/beep.htm
 
Laatst bewerkt:
Zou hem eerst helemaal kaal op laten starten, dus alleen met de CPU erin, de systeemspeaker, even kijken of die erin zit en de voeding uiteraard, bios beeps?
 
Hoi LP Ook jij bedankt voor je reactie.

Buick gaf me al een zetje
en jij zegt helemaal kaal op laten starten, dus alleen met de CPU erin, de systeemspeaker, even kijken of die erin zit en de voeding uiteraard, bios beeps?

Begrijp ik het goed : Dus geen HD geen CPU fan ? <<<<<<< ???

Ik heb net de eigenaar gesproken die vertelde dat ie een week met "hoog zoemgeluid opstarten en dat geluid ging na 10 minuten weg. " dus na een week ging ie ter ziele...
 
Begrijp ik het goed : Dus geen HD geen CPU fan ? <<<<<<< ???

Kaal wil zeggen, CPU, met koelblok en fan uiteraard, systeemspeaker en voeding........., de laatste dient idd goed te zijn.
 
Misschien ten overvloeden maar als alle fans draaien dan zou de voeding toch goed moeten zijn ?:eek:
 
Dat hoeft niet, een fan trekt maar weinig stroom. Kan zijn dat de voeding in elkaar stort als hij echt stroom moet leveren ( meerdere Ampere's )..
 
Hoi,

hoeft niet het geval te zijn dat de voeding goed is als de ventilators draaien een voeding levert verschillende voltages dus al er 1 van die defect is functioneert het ook niet .
maar probeer eerst inderdaad eens zoals lange pier oppert zo kaal mogelijk met een systeemspeaker.
 
Hoi Modag, Dank je wel .
Ik heb het ( denk ik) zo goed gedaan ?
Alleen opstarten met speakertje CPU met fanen koeling , geen HD aangesloten ..
Alles fans draaien maar wat zou ik nu moeten concluderen ?
 
Hoi,

Als je inderdaad de systeemspeaker hebt aangesloten dan zou hij minimaal een piep(jes) moeten geven doet hij dit niet dan grote kans op defect moederbord lijkt mij .
Voeding zou ook kunnen maar weet niet welk merk maar vaker in z'n geval moederbord.
Misschien kun je nog even beter bij de eigenaar informeren of er al langer klachten waren en zo ja welke misschien geeft dat nog wat licht op de zaak,
En misschien heb je de mogelijkheid om een andere voeding te proberen voor de zekerheid kan je die ook dan als probleem blijft uitsluiten.
 
Ik durf het bijna niet te zeggen maar er zit volgens mij geen speakertje in....:eek::eek::eek:
 
Ik denk dat niet dat het me allemaal duidelijk wordt.
Ik laat het maar voorbij gaan, mannen dank jullie wel voor je adviezen .
Maar het is net even te veel voor mij...:(
Nogmaals dank.
 
Hoi,

Je geeft wel gauw de moet op hoor :D is het merk pc of een samen gestelde als het het laatste is zou ik de voeding eruit halen al het een beetje merk is altijd makkelijk om als je nog een zoiets hebt om die dan ook even te proberen zomaar een tip hoor;)
 
Indien je "vrougah" bij het aanzetten 1 beep hoorde dan zit er eentje in en het is allemaal geen rocket science overigens.
 
Goedenavond mannen,

Mijn excuses aan Lange Pier, Modag en Scrapheap dat ik deze draad zo snel beëindigde.: ondanks jullie inzet.
Er kwam (voor mij ) ff teveel op mij af. Nu het even heb laten rusten denk ik dat ik het samen met jullie opnieuw kan oppakken. Mochten jullie het willen doen luister ik graag naar advies :

Even terug naar de basis.
Het gaat om een pc Dell Inspiron 545. ( oudje dus )
-De pc mobo start wel en er gaan wat lampjes aan op het mobo maar krijg geen beeld en ook geen "beep"
-Ik zie en hoor de HD ook niet opstarten
-Heb alles afgekoppeld ook nu hoor ik geen beep.
-Nu ook de 2 geheugens er uitgehaald en nu hoor ik 2x beeps
-Inmiddels even een andere voeding er in gezet met het zelfde resultaat ( voeding kwam uit een werkende pc )
-Wat me opvalt is dat de startknop aan de voorkant slecht reageert op het aandrukken van de pc

Of ik het wil maken ligt even aan de prijs ik zou moeten doen.( Ik doe het ook voor iemand... )
Belangrijkste voor mij is dat ik het zo graag wil begrijpen wat de oorzaak is!!!!!!
Het is wat Lange Pier al opperde "het is allemaal geen Rocket Science overigens"
Hoop nogmaals op jullie hulp:thumb:

.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan