Pc start niet meer op na componenten verplaatsen naar andere kast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je computer niet werkt met een andere videokaart erin, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand.

De kans is gewoon heel groot dat je moederbord ook (gedeeltelijk) defect is, aangezien de kortsluiting via je moederbord je videokaart kapot heeft gemaakt ;)

Ja die moederbord is waarschijnlijk ook stuk ja, maar als de computer gewoon werkt, kan ik dan zeggen dat de andere componenten behalve videokaart en moederbord nog oke zijn? (Lees: CPU, werkgeheugen, voeding etc etc..)

Hoogstwaarschijnlijk doen die het nog wel ;) Maar je kan het maar op 1 manier zeker weten: testen.

Thnx kipje! (voor het dramatische nieuws :P) Ik zal het melden als er meer nieuws is.

Ja, als een bepaalde configuratie een dag draait, zal deze hoogst waarschijnlijk oké zijn.

:confused:Geloof het of niet, maar de hele configuratie werkt weer. Heb er nooit over nagedacht, maar een van de modulaire kabels ( 6 + 8 pins PCI-E ) is stuk. Deze heb ik persoonlijk uitgesloten van defect zijn, maar nadat ik de standaard 8 pins PCI-E die aan de voeding zit + een 2 x molex > 6 pins PCI-E , in plaats van de modulaire kabel, gebruikte voor het voeden van de videokaart, startte alles weer normaal op en kreeg ik weer de 7,9 voor grafische score bij de prestatie index. Ben echt enorm in de war haha. Ik heb echter nog niks onder hoge belasting getest! Maar dit is wel weird whaha :shocked: Wel fijn weird!!

Is er software beschikbaar waarmee ik de componenten kan belasten en te testen?

Na het toesturen van de foto's naar Alternate, werd mij verteld dat de witte vlekken goed oxidatie kan zijn van de gebruikte spoelvloeistof welke wit uitslaat door warmte. Dit zien zij regelmatig en is totaal niet schadelijk. Was nogal verwarrend omdat de witte uitslag precies de banen volgt op de printplaat haha.

Fijn om te lezen dat het weer werkt. Als stress-test zou ikzelf een paar uur flink gaan gamen.

Zet je je vraag wel ff op opgelost?

Blijft de beste stress test haha. Zal vanavond even flink aan de slag gaan! Thnx voor de hulp!

Eventuele andere stresstest: prime95 of linx voor de processor (&geheugen)
En voor de videokaart: Furmark

Het kan overigens geen kwaad om tijdens het draaien van deze stresstest (gewoon aanzetten voor minimaal 1 uur) ook even je temperaturen bij te houden, gewoon voor de zekerheid ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan