pc start niet meer op na overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

iefen

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo ik heb in mijn bios van mijn x4 955 de multiplier van 16 naar 17 gezet want ik hoorde dat dat zonder problemen kon want de 965 heeft de zelfde koeler en een multiplier van 17
Nou ik restart hem kom in windows veilige modus en start prime95 en ga leren 2 uur later kom ik boven zwart beeld geen reactie op toetsenbord muis en het knopje op mijn pc knipperde dus ik haal stroom ervan af en probeer hem weer optestarte geen reactie helemaal niks
Ik haal de voeding kabel ener weer in en start hem op zie ik mijn neon tubes 0.5 seconden ligt geven voor de rest niks.

Ik kan geen andere diagnose kan stellen dan kapotte voeding.

Help mij alsjeblieft (snel) want ik heb geen zin om naar een pc dokter te gaan :(
Alvast bedankt

Mijn pc vertoont helemaal niks k zou niet weten hoe ik in de bios zou moete kome

Er kan van alles doorgefikt zijn ... ik zou gewoon naar de PC dokter gaan.
Volgende keer eerst lezen en lezen, en niet omdat je van iemand gehoord hebt dat het zomaar kan .. want dat kan je geld gaan kosten, zoals nu.

Ik heb 2 tips.
Tip 1:
PC booten en dan als ie aanstaat hard force gewoon de voedingskabel eruit trekken na ongevereer 5 sec

Tip 2:
Op je moederbord zit een jumper over 2 pins heen, waarschijnlijk heb je nog de optie deze jumper 1 pin te laten opschuiven. Doe dit eens, hiermee reset je je biosgegevens.

hoi sorry dat ik nu pas reageer maar moest werken.
nou ik heb de jumper verschoven had helaas geen effect
heb ook de voeding getest werkt prima
heb ook ff ram eruit gehaald proberen te starten deed het nog steeds niet dus denk dan dat het daar niet aan ligt dit geld ook voor mijn grafische kaart.
ik denk zelf nu dat het dan het moederbord of de cpu is. iemand mischien een idee om er achter te komen welke het is of mischien wat het anders kan zijn?
hardforece werkt niet aangezien hij niet opstart
dankjewel voor de reacties.

mijn pc is:
-MSI 770-G45
-AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
955 / 3.2 GHz
-Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10660
-XFX Radeon HD 5770

zonde van je pc !!
wat je kan is batterij uit je mobo halen ( rond ding ) ., voor 5 minuten.. dan is je bios reset..
je cpu kan in principe niet kapotgaan met overclocken., dus anders een nieuw mobo aanschaffen..

hoi sorry dat ik nu pas reageer maar moest werken.
nou ik heb de jumper verschoven had helaas geen effect
heb ook de voeding getest werkt prima
heb ook ff ram eruit gehaald proberen te starten deed het nog steeds niet dus denk dan dat het daar niet aan ligt dit geld ook voor mijn grafische kaart.
ik denk zelf nu dat het dan het moederbord of de cpu is. iemand mischien een idee om er achter te komen welke het is of mischien wat het anders kan zijn?
hardforece werkt niet aangezien hij niet opstart
dankjewel voor de reacties.

mijn pc is:
-MSI 770-G45
-AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4
955 / 3.2 GHz
-Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10660
-XFX Radeon HD 5770

Zoals ik gelezen heb zou je je CPU met 100 - 200 Mhz willen overclocken? Dit zou normaliter geen probleem mogen wezen.Heb dezelfde chip en die draait op 3.6 - 3.8 Ghz. (Multiplier only,Stock voltage 1.35 - 1.37) .Echter is dit fenomeen MSI niet vreemd met hun VRM's (Voltage Regulator Module)
Iets wat ik regelmatig lees op een ander forum:confused:

I had 2 MSI 770-G45 that blow up on a my by ocing a quad core on only 1.45v.
just burned my VRM/MOSFET overclocking an P II x4 965 :/ its a MSI 770-G45 mobo.

Je zou je moederbord eens goed moeten bekijken of je brandplekjes rond de caps ziet zitten.

Laatst bewerkt:
Topic is in beginsel uit mei en derhalve niet actueel en levend meer.Aardig belegen dus.En mag in ruste blijven

Hier gaat een slotje op;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan