pc start niet meer op na schoonmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdarky

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
goedemorgen lezers,

ik heb zojuist mijn PC eens goed schoongemaakt, maar nu heb ik dus een probleem. hij start niet meer op:(
ik denk dat het mijn moederbord is omdat ik van die zwarte "paaltjes" heb geraakt (wat zijn dat eigenlijk ? :P)

ik heb een msi 7104 ver 3.2 moederbord

ik hoop snel te horen wat de oplossing kan zijn

alles losgehaald, opgeschreven in welke volgorde zodat ik het makkelijker in omgekeerde volgorde weer terug kon zetten, daarna met een klein kwastje overal overheen gegaan (tussen het koelblok van de processor geblazen omdat ik daar niet bij kon)

En je weet 100% zeker dat alles weer is aangesloten en op de goede manier?

Je heb je koelblok wel gewoon vast laten zitten?

volgens mij heb ik alles weer goed aangesloten ja,

koelblok heb ik eraf gehaald, ingeblazen en teruggeplaatst

Je bedoelt het koelblok van de processor/CPU? En die heb je er afgehaald en er daarna opgezet?
Indien ja, dan moet je eraan denken dat je de huidige geleidingspasta aan de onderkant van het koelblok + datgene wat zich nog op de processor/CPU bevindt moet weghalen en daarna nieuwe geleidingspasta op de processor/CPU moet (uit-)smeren en dán pas het koelblok er weer correct opzetten.

Misschien is het daar misgegaan, en wordt de processor/CPU nu te heet om de pc te laten opstarten.

Succes,

Tijs.

dat heb ik idd gedaan, maar hij krijg helemaal geen stroom. dus kan hij ook niet te heet worden. ik denk dat hij geen stroom meer krijgt doordat ik van die zwarte "paaltjes" geraakt heb

Je heb alle stroom stekkers in je pc goed aangesloten??

Maak anders een foto misschien zien wij iets van een losse stekker ofzo.

En als sit die staaf je zijn http://www.asti-usa.com/support/appnotes/65/2.jpg
kijk dan meteen of er niet 1 van is open gebaste. Of de foto kan je zien hoe een opengebarsten er uit ziet.

daar is er idd een van gebarsten :( is dat te repareren of moet je dan meteen een nieuw moederbord nemen

antwoord is gevonden: doorgebrande voeding
had misgekeken, dat paaltje is nog net heel :P

Dan moet je een nieuwe iets zwaardere voeding kopen van een a merk. En dan die er in zetten.

nee, ik laat het voor wat het is, ik ga over een 2tal maandjes toch een nieuwe kopen ga er neit meer geld aan verneuken dan nodig :P laptop werkt ook goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan