PC start niet meer op na verwijderen Spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo,

Na het verwijderen van Spybot start PC niet meer op.

In achtergrond liep het progje teatimer.exe, maar aangezien ik het F-secure pakket gebruik om mijn PC te beveiligen, was het nutteloos om die teatimer verder te gebruiken, dus ik heb Spybot verwijderd met Revo Uninstaller.

Nu start Windows XP niet meer op, ik krijg het windows scherm met het ruitje en daaronder de 3 blauwe blokjes die heen en weer gaan terwijl windows aan't laden is, maar dan ineens bevriest het scherm.

Wat ik al gedaan heb :

opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden (waarmee ik nu dit bericht hier post)
opgestart in laatst werkende settings (kon ik ook kiezen als PC opstart, in veilige modus en zo)
herstelpunt uitgevoerd, tot een paar dagen terug zelfs, dus nu staat Spybot terug op de PC
via msconfig ervoor gezorgd dat teatimer niet meer automatisch opstart
een scan op errors laten doen met PC tune up, veel errors gevonden en gecorrigeerd.

Wat kan ik verder nog doen ? (behalve windows opnieuw installeren, da's pas laatste optie)

(sorry als't verkeerde plaats in forum is, wist niet goed om het hier te zetten of bij software of ....)

Bedankt voor jullie tips !
Sandy

Hmm, ik heb dit geprobeerd, maar de uninstall procedure werkt niet (meer).
Ik heb ook systeemherstel gedaan naar november zelfs, terwijl PC niet meer normaal werkt sinds 5 december.
Dus na een tijdje stoppen de blauwe blokjes met te bewegen en scherm bevriest, dus ik denk dat er iets mis is met de opstartprocedure, maar wat ???

Nog andere mogelijkheden die ik kan proberen ?

bedankt,
Sandy

Wel, ik heb een herstelpunt actie gedaan, dus nu staat het er terug op en ik heb de stappen gevolgd die in die link stonden, maar ik vond een instelling niet terug in de advanced mode, en ook het ongedaan maken van installatie lukte niet meer, want het uninstallatiebestand is niet meer te vinden.
Ik zal morgen nog wat verder prutsen en alvast wat beginnen te backuppen.

Maar als je nog andere truckjes weet, dan hoor ik het graag.

Spybot Search and Destroy heeft een backup file en wanneer die weg is kan het geen veranderingen meer ongedaan maken. Terughalen met een recovery programma kan misschien.

Er wordt gewaarschuwd tegen conflicten met virus programma's, daarom het beste die uitschakelen en misschien ook een kijken wat er in quarantaine gedaan is.

Je kan het uninstall programma vinden in de map van Spybot wanneer het niet in de lijst staat. C:/Program Files Spybot unins000.exe

Voer een CheckDisk schijfcontrole uit door rechts op de C schijf te klikken.

Geef in Windows bij Uitvoeren de opdracht "sfc/ scannow" en voer de Windows XP cd in als daarnaar wordt gevraagd. Hiermee worden de beveiligde systeembestanden gecontroleerd op veranderingen.

Ik heb uiteindelijk dan toch windows opnieuw moeten installeren, want opeens kon ik zelfs niet meer in beveiligde modus in windows geraken, het enige dat ik kreeg was een knipperend streepje, dus dan via cd van windows 7 erin geslaagd om al mijn bestanden op een externe harde schijf te droppen, en windows 7 erop gezet, maar PC is misschien niet echt zwaar genoeg daarvoor, is al oud beestje. Nu moet ik nog wel wat kjken wat ik kan verwijderen want er is geen format gebeurd.
Ik zal de status dan ook op opgelost zetten. bedankt voor de hulp Abert :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan