PC start niet meer op na verwijderen XP van Dual Boot Win XP & Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdalen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Berichten
3
Ik had 2 harde schijven in mijn PC.


Disk 0: partitie 1: windows XP
Disk 0: partitie 2: data
Disk 1: partitie 1: data
Disk 1: partitie 2: data

Omdat disk 1 sneller is, heb ik Windows 7 ge�nstalleerd op Disk 1 partitie 1. Dual boot dus. Windows 7 beviel me, dus ik wilde van XP af en disk 0 volledig inrichten voor data. Via de normale weg lukte het me niet om partitie 1 van disk 0 weg te gooien. Ik heb toen het volgende gedaan:

* copy boot manager files oude xp schijf naar windows 7 disk
copy boot folder en bootmgr naar windows 7

* opstarten met Windows 7 herstel DVD

*command prompt

diskpart
select disk 0
select partition 1
detail partition
delete partition
select partition 2
active
exit
c:
cd windows\system32
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot


Disk 0: partitie 1: leeg, nog wel aangeduid als SYSTEM
Disk 0: partitie 2: data
Disk 1: partitie 1: Windows 7, ACTIVE, PRIMARY
Disk 1: partitie 2: data

Daarna lukte het me nog steeds niet om disk 0 volledig in te richten voor data. Ik kon in Windows 7 niet via My computer en beheer de partitie 1 van disk 0 weggooien en partitie 2 van disk 0 vergroten. Waarschijnlijk omdat nog steeds disk 0 als SYSTEM disk ingesteld stond en waar alle bootloader data opstaat. Ik heb toen met een partition magic alsnog disk 0 volledig kunnen inrichten als dataschijf.

Ik had wel verwacht dat na het opnieuw opstarten ik een probleem zou hebben met de MBR etc van disk 1. En dat klopte, want het systeem zag geen opstartbare disk meer.

Natuurlijk opstarten met herstelschijf. Maar er wordt geen windows 7 OS meer gevonden. Dan command prompt. Alle opties van Bootrec doorlopen.

/fixmbr gaat goed. /fixboot geeft melding: kan element niet vinden.
/scanos gaat goed. Hij vindt mijn windows 7.

Ook het volgende nog gedaan:

bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.oud
bootrec /RebuildBcd

Nog steeds kan ik niet booten. Wat kan ik nu nog doen om windows 7 weer werkend te krijgen?

Weer installeren op disk 0? Of hoe kan ik forceren dat mijn PC disk 1 weer ziet als system schijf?

Bedankt!
 
Heb ik al diverse malen gedaan. Het vreemde is dat de console geen windows7 installatie herkent. Als ik kies voor optie opstart herstel, dan krijg ik de volgende meldingen:

Gevonden hoofdoorzaak
De partitietabel bevat geen geldige systeempartitie
Herstelbewerking partitietabel herstellen
Resultaat voltooid. Foutcode 0x0
Tijdsduur = 5360 ms

Als ik vervolgens kies voor opdracht prompt, en dan bootrec /fixboot in type, dan krijg ik de melding kan element niet vinden
 
Als ik bootrec /Scanos type, dan vindt hij 1 Windowsinstallatie op c:\Windows

Als ik bootrec /rebuildbcd type dan vindt hij de Windowsinstallatie op c:\Windows en vraagt hij of ik deze wil toevoegen aan de opstartlijst. Ik zeg dan j.

Dan krijg ik weer de melding : kan element niet vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan