pc start niet meer op naar psu mod

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikaap1

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
ik heb onlangs een pc gekocht. Nu bleek te voeding te zwak te zijn (400w) en probeerde ik met behulp van een aantal handleidingen twee voedingen te combineren. (een voor fan en videokaart de andere voor de rest). Ik was dit aan het proberen en na een uur probeerde ik de pc aan te zetten maar er kwam rook uit de voeding. Ik heb een seconde er na de stekker er uit getrokken. Nu dacht ik dat de pc wel kapot zou zijn. De volgende dag probeerde ik de eerste voeding op te starten en dat deed hij gewoon. Daarna probeerde ik gewoon de eerste voeding alleen aan te sluiten op de pc en ik zette hem aan door middel van pc knop.
Hij deed helemaal niks. Toen zette ik de pc aan door middel van de twee voedingsdraadjes tegen elkaar te houden. Het moederbord werd warm de harde schijf ging aan en de fans gingen draaien. Alles normaal zou je zegen maar de pc gaf geen beeld en geluid. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen.

Sorry voor de lange vraag. :o

2 voedingen combineren? Heerlijk, jij komt er wel :) Ik heb mijn kennis ook opgedaan door lekker zo te klooien. Maar als ik het allemaal zo lees verwacht ik een gevalletje moederbord doorgebrand...

Zou best kunnen want de rest draait gewoon mooi. Is er iets wat ik nog kan proberen. Nog een andere voeding er in zetten of zo? Ben trouwens 15 en wil iets met pc gaan doen dus bedankt voor compliment.

Hehe, ik dacht ook een tijd terug om het te proberen. Toch maar niet gedaan :P Dan mijn voeding maar een beetje extra belasten. (Ben ook 15) Nee, ik denk ook een kapot moederbord, is vrij goedkoop wel te vervangen.

Toch maar eens proberen:

Hele PC leeghalen, alleen de processor erin laten zitten, koppel het geheugen af, alle hardeschijven/DVD drives. Wanneer je een onboard videokaart hebt, haal de normale videokaart eruit. Werkt hij niet, weet je dat het of het moederbord of de videokaart moet zijn. Dan kan je de videokaart nog testen in een andere PC. Werkt hij, dan is het het moederbord. Werkt alles wel als er niks aangesloten is, begin dan langzaam weer dingen aan te sluiten, eerst 1 bankje RAM, dan het 2e bankje enz.

Laatst bewerkt:
Ok weet je dan toevallig een goed moederbordje dat niet te duur is. Ik hoef geen crossfire maar ik gebruik hem wel om te gamen en cpu ( x4 965 ) over te klokken.

http://azerty.nl/8-2817-401975/asus-m5a78l-moederbord-atx-.html

Niet te duur, kan cores unlocken (Dus bijv. de AMD Sempron 140 een AMD Athlon II X2 van maken!) En is klaar voor het nieuwe AM3+ platform, nieuwe processoren werken hier dus ook op! Ik neem aan dat je 1333Mhz RAM gebruikt? Dat is de maximale snelheid dat dit bordje ondersteund. 16GB RAM is de max.

Heb hier zelf de AMD 780G chipset met AM2+ en heb mijn X4 955 op 3.8Ghz op 1.4125 volt. Puur door de multiplier te verhogen! Max 54 graden.

Hele uitgebreide OC opties heeft mijn bordje ook niet, maar daarvoor gebruik ik AMD Overdrive, makkelijk en snel!

Laatst bewerkt:
Misschien een beetje of topic maar wat zou ik er voor kunnen vragen? Ik dacht zo'n 250 euro. Is dit veel of weinig?

Lijkt me redelijk voor zo'n PC ja. Goede prijs.

Mijn budget is niet zo hoog dus ik denk dat ik de spullen tweedehands ga kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan