PC Start niet meer op, opnieuw installeren windows lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tracer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Beste Help-mij'ers,

Ik heb een probleem, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb een iets verouderde pc, 1800+ AMD processor, 40 GB HD, 512 MB DDR, MSI Moederbord en hier stond windows XP op geïnstalleerd.

Nu ben ik zelf over gegaan op een nieuw systeem, maar ik probeer deze te reanimeren. Ik had deze namelijk een half jaar geleden in de kast gezet met opstart problemen. Nu wilde ik windows XP er compleet opnieuw opzetten, dus cd erin bij opstarten, booten vanaf cd, harde schijf formatteren (de langzame manier), opnieuw opstarten, windows installeren op de nieuwe lege partitie. Maar meteen bij het installeren krijg ik een foutmelding, het welbekende blauwe scherm met een hoop cijfertjes (000000000 x 00000) het is te snel weg om te kunnen lezen want dan start de pc weer opnieuw op.

Starten met een andere harddisk waar al windows op geïnstalleerd staat geeft hetzelfde effect voordat er opgestart kan worden.

Ik kom er niet uit, alvast bedankt!

Martijn.

Een piep tijdens opstarten is normaal!je zou kunnen proberen om alle kaarten eruit te halen even schoonblazen,geheugen er even uit halen en netjes terug zetten eeen stofzuiger in de kast bij de voeding,dit zeg ik omdat de pc langere tijd stil in de kast heeft gestaan en stof de oorzaak kunnen zijn als je geluk hebt.

Maar ik ben bang dat iets van hardware stuk is..............:confused:

Hoi Marcel,

bedankt voor je reactie. Ik ben ook bang dat iets van de hardware kapot is omdat ik de pc omdat er problemen optraden ook in de kast gezet heb, alleen nu vraag ik mij af wát er precies kapot is. Zijn er al dingen die ik weg kan strepen?

Martijn.

Je hebt al geprobeerd om windows zetten met een andere schijf,dan,dan zal je toch alle andere onderdelen moeten testen(geheugen,geluidskaart,netwerkkaart etc op een andere pc moeten testen tot je het probleemgeval ontdekt hebt.

Kijk eens in eventvwr ( start-uitvoeren tik eventvwr) om te zien wat voor specifieke foutmeldingen er staan.

Kijk eens in eventvwr ( start-uitvoeren tik eventvwr) om te zien wat voor specifieke foutmeldingen er staan.

Hij kan windows toch niet installeren dus kan ie dat toch ook iet doen:confused:

Maar zoals iemand hier boven al zei, probeer is te kijkenw at er kapot is van je hardware, door bv 1 geheugenstripje eruit te halen en dan booten, kijken wat ie dan doen, of geluidskaart enz

Hallo

Controleer eens of de c.p.u. temp. niet te hoog is .

Bij recente systemen kun je dit in de b.i.o.s.

Controleer het geheugen op mogelijke fouten door b.v.b. memtest.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan