Beste mensen,
Ik heb laatst een nieuwe computer gebouwd, alles klopt alles vista compatible.
Eerst XP geinstalleerd en vanuit XP de upgrade gemaakt naar Vista. Vista draaide 3 dagen lang prima.
Toen starte de computer opeens uit zichzelf opnieuw op en na het opstarten met veilige modus of normaal opstarten geeft hij de foutmelding
File: \windows\system32\ntoskrnl.exe
status: 0xc0000098
Info: windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.
Geprobeerd om XP opnieuw te installeren, geprobeerd om Vista direct te installeren (met formateren van de schijf elke keer) en elke keer krijg ik tijdens de installatie een foutmelding, terwijl XP en Vista allebei legaal zijn en ze beiden enkele dagen terug prima werkten. Bij memtest zegt ie geen fouten te vinden.
Alles in de computer is nieuw. Waar kan het probleem liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen? Problemen zijn wel op te lossen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat het probleem is, en dat is voor mij niet helder.
Dit is mijn systeem:
AsRock 4coredual sata2
Intel core 2 quad q6600
2x 1GB ddr2 667Mhz OEM
WD Caviar SE16 250GB
LG 18x DVDRW
Sapphire Radeon 9600 pro 256mb
Coolermaster Extreme power 380w
Coolermaster CM690
Windows Vista HP 32bit
Alvast heel erg bedankt!
Gr Pieter
Ik heb laatst een nieuwe computer gebouwd, alles klopt alles vista compatible.
Eerst XP geinstalleerd en vanuit XP de upgrade gemaakt naar Vista. Vista draaide 3 dagen lang prima.
Toen starte de computer opeens uit zichzelf opnieuw op en na het opstarten met veilige modus of normaal opstarten geeft hij de foutmelding
File: \windows\system32\ntoskrnl.exe
status: 0xc0000098
Info: windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.
Geprobeerd om XP opnieuw te installeren, geprobeerd om Vista direct te installeren (met formateren van de schijf elke keer) en elke keer krijg ik tijdens de installatie een foutmelding, terwijl XP en Vista allebei legaal zijn en ze beiden enkele dagen terug prima werkten. Bij memtest zegt ie geen fouten te vinden.
Alles in de computer is nieuw. Waar kan het probleem liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen? Problemen zijn wel op te lossen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat het probleem is, en dat is voor mij niet helder.
Dit is mijn systeem:
AsRock 4coredual sata2
Intel core 2 quad q6600
2x 1GB ddr2 667Mhz OEM
WD Caviar SE16 250GB
LG 18x DVDRW
Sapphire Radeon 9600 pro 256mb
Coolermaster Extreme power 380w
Coolermaster CM690
Windows Vista HP 32bit
Alvast heel erg bedankt!
Gr Pieter