Pc start niet meer op!

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb hier op school een pc staan die vaak niet opstart! Na vaak op reset te hebben gedrukt doet ie het meestal dan wel.

Maar vandaag niet! ik kreeg na vaak opnieuw proberen deze melding:

Hp System Hardware test

Error code 0020

An ISA accessory reports an initiation problem.
The rom on the accessory board is either bad, or the board is conflicting with a system board reserved resource (address,DMA or IRQ)

1 Change the resources used by the ISA accessory boards

2. Try to disable (free) resources used by system board devices

3. Make sure that all ISA accessory boards are setup with plug & play ubility supported by your OS

4. If the problem persist the accessory board may be defective.

Contact the accessory board Vendor.

Het gaat om een HP Vectra XM

Het is een hele oude pc! Momenteel is die wel weer opgestart! Iemand een idee hoe ik hem weer volledig werkend krijg?

Alvast bedankt

Geplaatst door epse
Ik heb hier op school een pc staan die vaak niet opstart! Na vaak op reset te hebben gedrukt doet ie het meestal dan wel.

Maar vandaag niet! ik kreeg na vaak opnieuw proberen deze melding:

-probleem-

Het gaat om een HP Vectra XM

Het is een hele oude pc! Momenteel is die wel weer opgestart! Iemand een idee hoe ik hem weer volledig werkend krijg?

Alvast bedankt

Start windows niet door dan? Anders ff opnieuw laten ghosten, maar dit pas wanneer andere truuks niet werken.

Bij het HP - schermpje blijft hij meestal hangen rond de 20 %!

Wat zijn de andere trucs??

Geplaatst door epse
Bij het HP - schermpje blijft hij meestal hangen rond de 20 %!

Wat zijn de andere trucs??

Wat 20%? De setup? En ik weet niet wat het HP-schermpje is. (heb zelf geen HP)

Het is een blauw schermpje met HP erop en dan zon lopertje van 0 naar 100% denk dat het een gewoon laad schermpje is...

Geplaatst door epse
Het is een blauw schermpje met HP erop en dan zon lopertje van 0 naar 100% denk dat het een gewoon laad schermpje is...

Hmz, geen idee.

Ik neem aan dat je dat HP logo al ziet voordat windows opstart, dus eigenlijk in de bios?

Als je hier in appendix C kijkt:

http://h200007.www2.hp.com//bc/docs/support/SupportManual/lpv09679/lpv09679.pdf

Dan staat de errorcode 20h beschreven, ik weet niet 100% zeker dat dat dezelfde is (omdat bij jou 0020 staat) maar ik denk het haast wel.
Daar raden ze aan om een biosupdate te doen en de bios een keertje helemaal te resetten.
Misschien dat dat werkt...

Ik zou eerste de reset proberen en de update pas als last resort, want als er daar wat mis gaat moet meestal het hele moederbord vervangen worden.

Klopt je krijgt eerst dat beeldje!

Hoe kan ik het moederbord resetten?

Resetten kan je ook door middel van de batterij te verwijderen die op het mobo zit.

Laat de batterij ongeveer 6 uur uit de pc , anders help het niet.
Als het sneller moet kan je de contacten waar de batterij in zit ook met een draadje overbruggen, dus een brugje leggen tussen + en -

Zorg wel dat de pc is uitgeschakeld [ stekker eruit ]

Op deze manier kan je na de overbrugging het draadje gelijk verwijderen en de batterij terug plaatsen , en de pc opnieuw opstarten.

groetjes speedtouch

Dankje mensen ik ga het morgen meteen proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan