PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een PC die niet meer opstart. Hij deed het prima, tot ik een nieuw discettestation heb geplaatst. Toen deed ie het niet bij het opstarten. Hij maakt flink lawaai en het beeldscherm flikkert, maar verder komt ie niet. Ook niet een opstartdiscette.
Ik heb de geheugenchips gecontroleerd, maar dat zit goed. Ook heb ik de geluidskaart verwijderd en alleen met videokaart opgestart, maar hij blijft weigeren. Wat zou dit kunnen zijn?

Wat zegt het lampje op het diskettestation? Brandt dat constant? Kijk eens naar de aansluiting van je flatcable, of die goed is geplaatst. Kijk ook of het diskettestation na de twist is geplaatst (op het uiteinde van de kabel).
Deed je vorige diskettestation het wel goed? Wat gebeurt er als je het diskettestaion weer loskoppelt? Wordt het station door het bios herkent?

Geplaatst door hangmat
Wat zegt het lampje op het diskettestation? Brandt dat constant? Kijk eens naar de aansluiting van je flatcable, of die goed is geplaatst. Kijk ook of het diskettestation na de twist is geplaatst (op het uiteinde van de kabel).
Deed je vorige diskettestation het wel goed? Wat gebeurt er als je het diskettestaion weer loskoppelt? Wordt het station door het bios herkent?

Het lampje op het discettestation brandt helemaal niet, geen moment. De flatcable is absoluut goed geplaatst, na de twist met het uiteinde van de kabel. Hij gaat er ook maar op 1 manier in. Het vorige discettestation deed het niet goed, daarom heb ik een nieuwe gekocht. Maar het vorige had wel stroom en de PC startte normaal op. In de bios kan ik helaas niet komen....
Nog andere tips??

Zoals stond in de post van hangmat: ff loskoppelen en kijken of ie dan wel opstart.

Heel vreemd, maar ineens deed ie het. En toen weer niet en toen weer wel....
Met andere woorden, er zit iets niet goed. Ik ben er gisteren nog mee bezig geweest en dan houdt ie er ineens mee op. Je hoort alles draaien, maar het beeld gaat grijszwart flikkeren. Ik heb geen idee wat dat kan zijn. Een van jullie?

nb. ik heb ook de videokaart al vervangen door een andere, maar dat lost nix op.

Misschien kapot geheugen.. Maar dat lijkt me sterk als het probleem opeens gekomen is na de installatie van het nieuwe dikette station

Geplaatst door daanos
Misschien kapot geheugen.. Maar dat lijkt me sterk als het probleem opeens gekomen is na de installatie van het nieuwe dikette station

Maar kan het dan dat de PC prima draait met kapot geheugen en dan ineens uitgaat, vervolgens doet hij het helemaal niet mee en 30 minuten later weer wel? Daar is toch geen pijl op te trekken nietwaar?

Geplaatst door gompie1304

Maar kan het dan dat de PC prima draait met kapot geheugen en dan ineens uitgaat, vervolgens doet hij het helemaal niet mee en 30 minuten later weer wel? Daar is toch geen pijl op te trekken nietwaar?

Ik kan overigens niet met zekerheid zeggen dat erv een causaal verband is tussen het vervangen van het discettestation en dit prtobleem. Zoals ik al eerder schreef ben ik dit ding voor een kind in orde aan het maken en heb ik hem daarvoor nooit lang zien draaien. Wel heel even, maar toen leek alles normaal.

Nee dan denk ik niet dat het een geheugen probleem is.

Maar nu start de computer dus wel normaal op maar hij valt uit na een tijdje... Dat kan een voedingsprobleem zijn, deze is misschien kapot.

Probeer de computer eens te laten draaien met een andere voeding(die moet wel bij de hand zijn natuurlijk, maar zo valt te testen of het aan de voeding ligt).

Geplaatst door daanos

Nee dan denk ik niet dat het een geheugen probleem is.

Maar nu start de computer dus wel normaal op maar hij valt uit na een tijdje... Dat kan een voedingsprobleem zijn, deze is misschien kapot.

Dat zal ik eens proberen.....

Probeer de computer eens te laten draaien met een andere voeding(moet wel bij de hand zijn natuurlijk, maar zo valt te testen of het aan de voeding ligt).

ga ik proberen (als ik nog een voeding heb tenminste..)

Laatst bewerkt:
Kan het eigenlijk wel de voeding zijn? Als de PC ermee stopt, blift ie wel lawaai maken/zoemen, er staat dan dus in elk geval nog wel stroom op....

Volgens mij kan het evengoed wel de voeding zijn, omdat de computer het na 30 minuten weer doet en dat zie je wel vaker dat het na een bepaalde tijd weer werkt.

Zeker weten doe ik het echter niet.

ff geduld watchdog, nog niet aan toegekomen. moet eerst ergens een andere voeding vandaan plukken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan