PC start niet meer op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvanX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb een probleem met mn andere pc, hij start niet meer op. Gister heb ik een nieuwe brander geïnstalleerd, die gaf echter wat problemen, omdat de pc af en toe beleef hangen. Toen ik die brander er weer uit had gehaald, bleef de pc constant hangen in het Windows opstart scherm. Dus ik alle kabels nagelopen, en alles opnieuw bevestigd. Maar nu start ie helemaal niet meer op. Het power-ledje, wat normaal gesproken gewoon brandt, knippert nu alleen, en dat doet ie vrijwel meteen nadat ik m aangezet heb. Het beeldscherm blijft ook zwart.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt niet.

Ow ja, een virus kan het niet zijn denk ik, want die pc heeft al 2 weken geen internet meer ter beschikking.

Kijk even of je videokaart goed vast zit, haal hem er desnoods even tussenuit en doe hem er weer in...

Als dat niet werkt:
Hoor je ook nog piepjes bij het opstarten? Zo ja kun je die omschrijven, samen met het type van je moederbord?. Meestal geeft je moederbord namelijk een foutmelding dmv piepjes. (bijv 2 korte en een lange)

Geplaatst door sigma
Start eens op met een bootdiskette.

Dit is zeker geen oplossing... Het diskette station wordt dan niet meer aangesproken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door basvdK
Kijk even of je videokaart goed vast zit, haal hem er desnoods even tussenuit en doe hem er weer in...

Dit werkte idd voor het beeldscherm, ik zie nu tenminste weer wat er gebeurt. Maar nu blijft ie weer hangen in het Windows opstart scherm, met dat balkje eronder. Dat balkje blijft vreemd genoeg wel gewoon lopen, maar verder komt ie niet.

Nu weer opstarten in veilige modus en kijken of je terug kan naar een systeemherstelpunt.

Ik heb net de veilige modus bereikt, en hij is nu bezig met het terug gaan naar een herstelpunt. Ff afwachten dus.

Yup, dit werkt, hij doet het weer als normaal.

Bedankt voor de hulp.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan