pc start niet meer op :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

pgeers

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Beste mensen, help!!!!

Ik heb waarschijnlijk het netski virus op mn pc en probeerde het te scannen met norton 2004. Niets gevonden, gescand met een tool van internet, ook niets.

Nu probeer ik mn pc op te starten (windows xp) in veilige modus en blijft mn pc hangen. Ik probeer maar weer gewoon op te starten, maar dit doet ie nu niet meer :( Ik kan wel kiezen in het opstartmenu voor alle opties, laatste systeemconfiguratie, veilige modus enz.... maar als ik voor elk van deze opties kies komt ik steeds weer in het opstartmenu terecht.

Ik kan m wel helemaal herstellen, maar dan ben ik al mn gegevens kwijt.

Iemand enig idee wat het kan zijn en/of ik er nog iets aan kan doen?

Is het mogelijk om mn harde schijf aan een andere pc te koppelen en zo nog aan mn informatie te komen??

Hartelijk dank voor alle reacties.

Paul Geers.

Ja, Ik zou zelf voor het harde schijfjes wisselen gaan. Gewoon de geinfecteerde schijf als primary slave instellen. Zorg wel dat je de nieuwste antivirus-software op de andere PC hebt staan.

Primary instellen? Doe ik dat dmv die pinnetjes achter in de harddisk te verwisselen en dan de schijf dmv een kabel in te pluggen op een andere kabel van de harddisk in een andere pc?

Herkent die pc m dan meteen?

Alvast bedankt voor je reactie en voor de reactie die nog gaat komen :)

Je verwisseld de jumpers achter op je harde schijf. Ik vermoed dat dit op de sticker op de schijf zelf staat. Anders is het wel te vinden op google ofzo. Zoek maar op jumpersetting+harddisk. Daarna sluit je de schijf aan op dezelfde IDE-kabel als je Primary Master schijf op de andere computer.
Het kan wezen dat je in de bios nog in moet stellen dat je de primary master gebruikt.

Dan moet het lukken!

MVG.

Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan