pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue_eyesss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
hoi hoi

ik zit met het volgende probleem.
ik krijg mijn pc niet meer opgestart. (win xp)
als ik hem aanzet, krijg ik gelijk het scherm te zien van veilig opstarten.
welke modus ik ook kies, de pc keert gelijk weer terug naar dat scherm.
de keer ervoor is de pc afgesloten door een programma dat films omzet naar dvd.
ik heb daar voor een optie gekozen, dat de pc kan worden afgesloten als alles klaar is.
dat heeft ie ook netjes zoals anders gedaan. alleen krijg ik hem nu niet meer aan de gang.
ik heb een packard bell pc, geen windows cdrom, maar een recovery disk.
kan me iemand vertellen wat ik moet doen, het liefste zonder dat ik alles kwijt ben.

greetzz sanne

Dan is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.
Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter..
Nu is je boot.ini hopelijk weer gefixed

Lukt dat zo niet moet je nogmaals met cd opstarten zoals boven naar recovery console en type CHKDSK /R en toets enter, dan EXIT en weer enter.
Dit zal wat langer duren en zoekt Windows alle beschadigde bestanden en repareert deze en zal daarna met Windows op moeten starten als hij dat voorheen ook gewoon gedaan heeft en geen hardware heef veranderd.

--------------

bovenstaande heb ik geprobeerd.. maar lukt niet. ik heb geen windows cd-rom. ik heb de recovery disk geprobeerd. maar naar wat packard bell zegt kom ik in een dos scherm.. maar dat lijkt meer op een zeer oude wp versie. kan hier geen commando's geven.
is er nog een optie???
weet het ook niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan