PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

duSt1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn systeem. Ik weet niet of deze allemaal met het zelfde te maken hebben maar ik zal het vanaf het begin uitleggen.

Het begon allemaal een tijd geleden dat mijn pc automatisch opstarte en dat gebeurde steeds vaker. Op een gegeven moment kon ik geen enkel spel meer opstarten en rebootte mijn pc zelfs bij een windows media bestand die ik opende.
Uiteindelijk starte mijn pc niet eens meer op.

Mijn specs waren toen:

AMD Athlon XP 2500+ (barton)
Asus A7N8X Deluxe
2x 256 GeIl geheugen (dual channel)
Nvidia TI4800SE
HDD 120 GB WD
HDD 160 GB WD
Q-tec 450 W

Ik heb toen alle hardware getest die ik kon testen maar het hiel niks. Ik heb het volgende getest:

*Voeding verwisseld
*Video kaart verwisseld
*Processor verwisseld
*Geheugen per stuk getest in een andere slot
*Alles minimaal proberen op te starten, dus alleen processor, voeding, mobo. Om te testen of hij dan aan gaat.

Niets hielp, dus het moest mijn mobo of geheugen zijn.

Ik heb dus een nieuwe mobo gekocht en nieuwe geheugen. MSI K7N2 Delta2 en 512 MB merkloos geheugen.

Alles draaide weer zoals het hoorde en ik had 4 maanden geen problemen meer. Totdat mijn pc weer automatisch opnieuw opstartte. Dit gebeurde op onverwachte moment bijv. tijdens een film start hij automatisch op zonder een blauw scherm of iets dergelijks.

Ik heb op dat moment Windows Xp opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer normaal totdat na een maand weer begon te rebooten. Dit was geen probleem meer, omdat het niet zo vaak meer gebeurde.

Mijn PC maakt een hele irritante zoem geluid dus ik heb vandaag mijn systeem open gemaakt om te kijken uit welke fan dat komt dus ik heb ook mijn videokaart eruit gehaald en een paar kast fan's losgekoppeld. Nadat ik dat gedaan had deed ik mijn videokaart erin (zonder dat ik kortsluiting maakte, want de voeding was losgekoppeld en ik raakte de behuizing aan toen ik mijn videokaart eruit en weer ering deed.

Toen ik mijn pc aandeed gaf hij geen beeld meer (hij geeft ook geen piep tijdens de post).

Ik keek op mijn tv of dat ik daar beeld had (ik heb mijn tv ook aangesloten op mijn pc), maar daar kreeg ik ook niks te zien.

Ik heb nu mijn bios gereset en mijn pc gaat nu heel even aan en valt daarna weer uit. Als ik dan nog een keer probeer om hem aan te doen lukt dat niet. Alleen als ik mijn voeding stekker eruit haal en weer erin doet gaat hij aan, maar krijg ik nog steeds geen beeld.

Iemand suggestie's om dit probleem op te lossen?

Grtz,

duSt
 
Jammer dat je nu pas vraagt.

Als je PC opnieuw boot, moet je bij herstelopties bij automatisch opnieuw opstarten het vinkje weg halen.

Dan kun je zien wie de schuldige is.

Heb je gecontroleerd op virussen en malware. Daar lijkt het op want telkens als je je systeem vernieuwd gaat het een tijdje goed.

Geen beeld lijkt toch een Videokaart probleem of heb je die in de tussentijd ook weer vervangen.

Eric.
 
Re: Jammer dat je nu pas vraagt.

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als je PC opnieuw boot, moet je bij herstelopties bij automatisch opnieuw opstarten het vinkje weg halen.

Dan kun je zien wie de schuldige is.

Heb je gecontroleerd op virussen en malware. Daar lijkt het op want telkens als je je systeem vernieuwd gaat het een tijdje goed.

Geen beeld lijkt toch een Videokaart probleem of heb je die in de tussentijd ook weer vervangen.

Eric.

Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik af en toe het programma hitman om spyware te verwijderen en gebruik kaspersky voor virussen dus ik denk niet dat het daar aanligt. Ook zie ik niks bijzonders in mijn taakbeheer dat dit probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik kan op het moment niets software matig doen, omdat ik nog steeds niet mijn pc opnieuw kan opstarten.

Ik vraag mij ook af of dit een voeding probleem of videokaart probleem is. En of het mogelijk is dat mijn voeding mijn hardware kan kapot maken.

Grtz.

duSt
 
Even een update.

Ik heb mijn videokaart eruit gehaald en in een andere systeem gezet en daar doet hij het wel in. Nadat ik hem weer in mijn systeem heb gezet sloeg hij even aan en weer uit en ging niet meer aan totdat ik mijn voeding stekker er weer in heb gedaan.

Nu start hij wel normaal op, maar ik heb het idee dat dit probleem zich kan herhalen...

Zal ik een nieuwe videokaart kopen of zou het een andere probleem zijn?

Grtz.

duSt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan