PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdb'tje

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Berichten
29
Toen ik enkele dagen geleden mijn pc wou opstarten, lukte dit niet meer. Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd, waaronder de Veilige modus en al de rest, maar al deze werken niet. Tenslotte heb ik mijn cd voor de herinstallatie van Windows Xp erin gestoken, maar zelfs die wil niet opstarten.
 
Hallo vdb'tje

Vertel eens wat meer, krijg je foutmeldingen te zien?. Krijg je uberhaubt beeld? Kortom vertel even wat die nog wel doet, en waar het fout gaat?

Groetjes Erik Rothuis.

PS Dat vdb'tje lijkt veel op de afkorting van het bedrijf waar ik werk "van der Bulk Telecomunicatie" :D
 
1: er loopt een balkje van Dell vol
2: je moet kiezen uit Veilige modus, Veilige modus met netwerkmogelijkheden, Veilige modus met opdrachtprompt, Laatst bekende juiste configuratie of Windows normaal opstarten.
3: je kiest 1 van de 5 mogelijkheden
4: oftewel loopt er dan dat balkje met die blokjes van Windows oftewel staat er op loading ...
5: er komt een zwart scherm op en je kunt niets meer doen
 
Hallo vdb'tje.

Daar kunnen we wat meer mee, klinkt naar beschadigde bestanden/dirictory op de hd.
Lees de handleiding van mij goed, om dit op een goede manier te verhelpen.

Zorg er wel voor dat de computer kan opstarten vanaf de windows instalatie cdrom, in de bios.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hij vraagt niet of ik wil opstarten vanaf de cd, maar doet direct hetgene wat ik de vorige keer gezegd heb. Hij zegt ook niet dat er iets ontbreekt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo vdb'tje.

Dan is de boot volgorde niet goed ingesteld in de bios van de pc.
Bij het opstarten verschijnd "F12 voor setup" durk dan op de F12 toets, hierdoor kom je in de bios van de pc.
Druk dan op ALT+P om naar de volgende pagina te gaan, daar vind je de opstartvolgorde. Zorg er voor dat als eerste de cdrom staat, daarna de harddisk.
Zorg ook dat voor de cdrom en de hd een pijltje staat. Hoe je dit doet staat duidelijk beschreven rechts in het scherm.
Daarna de instellingen opslaan en herstarten.

Nu zou die moeten starten van de cdrom, en kun je de procedure uitvoeren zoals beschreven in de handleiding.

Groetjes Erik Rothuis.
 
Er komt op F2=Setup en F12=Boot menu
en wanneer ik dan op F12 druk kom ik op een ander scherm met 7 mogelijkheden maar wanneer ik dan Alt+P druk gebeurt er niets.
 
Klopt idd F12 is het boot menu bij een dell, daar kun je dan de cdrom selecteren. En dan start die van cdrom.
 
roto zei:
Klopt idd F12 is het boot menu bij een dell, daar kun je dan de cdrom selecteren. En dan start die van cdrom.
Als dat niet werkt, heb je een recovery diskette van je provider van je comp gekregen, bijvoorbeeld bij packard bell, die installeert alleen als je de originele packardbell xp home edition cd hebt + recovery disk.. zoniet anders lukt t niet.
Succes!:thumb:
 
GB lolzors zei:
Als dat niet werkt, heb je een recovery diskette van je provider van je comp gekregen, bijvoorbeeld bij packard bell, die installeert alleen als je de originele packardbell xp home edition cd hebt + recovery disk.. zoniet anders lukt t niet.
Succes!:thumb:
ik heb geen diskettestation
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan