PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ringo

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
18
Ik heb mijn harde schijf geformateerd en via een Master cd Windows XP Home geinstalleerd. Dit verliep prima. Via Windows Update heb ik vervolgens SP2 gedownload en geinstalleerd. Tot zover ook geen probleem. Dag later waren er nog essentiele updates.
Dit laten downloaden en weggegaan. Na 1,5 uur gaan kijken hoever hij was: beeld zwart en computer deed niets meer. Powerknop knippert oranje. Is niet via de knop uit te zetten, dus stekker uit stopkontakt. Na aansluiting stekker powerknop ingedrukt, deze gaat direkt oranje knipperen en PC onderneemt geen pogingen om op te starten. Zou door de update de BIOS weg kunnen zijn? Weet iemand raad????
 
Hoi !

Het lijkt niet logisch dat door een update hardwareveranderingen zijn opgetreden.

Kan het niet zijn dat je voeding het begeven heeft?

Probeer es met een andere voeding op te starten.


Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Als de voeding kapot is, kunnen er dan toch nog lampjes knipperen?
 
Hallo !


Ja, dat kan heel goed !


Je voeding heeft verschillende lijnen (voltage's). Draaien de ventilatoren wel ?


Zo nee: voedingsfout of MOBO defect !


Sterkte,

Harry.
 
Hoi Harry,

Bedankt voor je hulp. De ventilatoren draaien. Als ik het geheugen verwijder en de PC aanzet gaat hij niet piepen. Dan zou je weer denken dat het aan het mobo ligt.
Ga er voorlopig maar vanuit dat de voeding kapot is. Zal in een computerzaak vragen of ze hem met een andere voeding willen opstarten.

Groet
 
Haal het bios batterijtje er voor enkele minuten uit en haal de stekker van het stopcontact. Werkt het nog niet: koppel zoveel mogelijk hardware los(enkel mobo, cpu, 1 latje ramgeheugen, 1 HD met OS.) Werkt het dan wel dan zijn er twee mogelijkheden: ofwel is 1 van de andere hardware kapot, ofwel is de voeding het lichtjes aan het begeven(hij kan niet meer zoveel stroom geven). Dan moet je beginnen met 1 voor 1 de andere hardware weer aan te sluiten.
 
Zoveel mogelijk verwijderd, echter zonder resultaat.
Powerknop blijft nu niet meer oranje knipperen. Waarschijnlijk door verwijdering batterij.
Deze weer teruggeplaatst. De ventilatoren draaien. Het geluid om de paar seconde is weg.
Was de CDROM.
 
Zoveel mogelijk verwijderd, echter zonder resultaat.
Powerknop blijft nu niet meer oranje knipperen. Waarschijnlijk door verwijdering batterij.
Deze weer teruggeplaatst. De ventilatoren draaien. Het geluid om de paar seconde is weg.
Was de CDROM.

Hoe bedoel je het was de CDROM? Als je zoveel mogelijk hebt verwijderd, dan heb je toch ook de cd-rom verwijderd? En eerst werkte het dan nog niet?
 
Na het ontkoppelen van de CD ROM was het geluid weg. Toen de hele procedure niet werkte heb ik alle inwendige hardware, voor zover ontkoppeld, weer aangesloten.
Na aansluiting van de CD ROM trad het geluid weer op.
Ik probeer nu een andere voeding op de kop te tikken.
Misschien is probleem dan opgelost? Herinner mij dat ik afgelopen weekend een externe harddisk heb ingeplugd in de USB. De voeding is 280 WATT. Wellicht te zwak om alles te trekken en doorgebrand o.i.d?
 
Nieuwe zwaardere voeding geinstalleerd. Het enige wat nu normaal brand is het powerlampje en de ventilatoren draaien.
Zou het mobo kapot zijn?
 
Nieuwe zwaardere voeding geinstalleerd. Het enige wat nu normaal brand is het powerlampje en de ventilatoren draaien.
Zou het mobo kapot zijn?
Ik ben bang van wel, ik neem aan dat je al de rest al geprobeerd hebt?

Wat voor nieuwe voeding heb je er dan in gestoken? Heb je al eens verschillende combinaties ramgeheugen geprobeerd? Andere(of onboard) videokaart(mag pci zijn)? Andere cpu? Dat zijn de enige dingen die je nog moet testen. Lukt het dan nog niet, dan is het vrijwel zeker een dood mobo.
 
Hoi !

Helemaal met Skelle eens.

Videokaart zou nog een optie zijn, maar dan zou je eigenlijk BIOS-beeps moeten horen. Idem met corrupt geheugen, maar het is het proberen waard.

Sterkte,

Harry.
 
Nieuwe voeding is 520 watt. Is er een manier om de CPU te testen? Computer is 1,5 jaar oud. Oude voeding was 280 watt. Mijn idee was achteraf dat ik een externe harddisk had aangesloten via USB en dat de voeding dit niet aankon. Blijkt dus nu toch wat anders te zijn. Ik heb geen andere CPU om te testen. Zit nu op mijn oude computer. Is een AMD.
In de nieuwe zit een Intell.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Ik zie 1 positief punt. Je leert hier weer iets van!
 
Dan kun je de cpu inderdaad niet testen. Je zou kunnen proberen met 1 ramlatje, werkt het dan nog niet, probeer het andere, werkt het nog niet, probeer dan het eerste latje in een ander slot en daarna het tweede. Als dit niet werkt, dan kun je het ramgeheugen al uitsluiten. Voor de videokaart: heb je geen videokaart zitten in je oude systeem?
 
Ik kan de videokaart proberen. Zonder aansluiting van de monitor start hij ook al niet op.
Ik zie er niet veel heil in maar kan het proberen. De videokaart is geintregeerd op het mobo. Bij het opstarten van PC zonder geheugen zou hij moeten piepen. Hij laat geen enkel geluid horen. In het begin knipperde er een lampje op het mobo. Na het installeren van de andere voeding is dit verdwenen. Ik denk dat het mobo helemaal dood is?
 
Hoi !

Tja, als je geheugen goed is en je graka zou dat wel es zo kunnen zijn.


Sterkte,

Harry.
 
Ik vrees inderdaad voor jou dat het mobo dood is als hij zelfs al niet meer piept.
 
Heren,

Bedankt voor jullie hulp. Ga proberen een ander mobo te bemachtigen.

Groet
 
Hoe oud is de pc? Als het een oude is, zou ik tweedehands een mobo proberen te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan