Pc start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo,
Ik ging gisteren mijn pc ontstoffen, want ik vond hem erg herrie maken. Om er beter bij te kunnen, had ik mijn grafiesche kaart en mijn koeling er ff uit gehaalt om stof te verwijderen en later er weer gewoon ingezet. Ik start mijn pc weer op, ik hoor de gewone biep en na een paar seconden valt hij gewoon uit! Ik heb alles 3x gecheckt en alles zit goed, ik heb ook dat batterijtje er ff uitgehaalt en erweer in, hij kwam toen wel wat verder naar mijn idee en hij biepte een aantal keer... en viel uit... Als ik hem aanzet, dan doet mijn gr kaart en koeling het gewoon, wat kan het dan zijn??
Kan iemand mij helpen??

Hoi,

Vraagje hoe of waarmee heb je de pc ontstoft, en heb je al naar het geheugen nog goed zit en weet je zeker dat alles goesd zit?

Modag

Ik had het stof verwijdert met wat wattenstaafjes, en gwn weggestoft en later de stofzuiger op zijn laagste stand (hij was echt vies). Kan toch geen kwaad? :confused:
Ik heb het geheugen nog niet gecheckt nee, ga ik nu ff proberen.

Ja het geheugen zit ook gewoon goed. Heb net nog alles na gelopen en ik kan niets zien wat verkeerd zit.. Wat nu? :(

Hoi,

Ik lees dat je de koeling eruit hebt gehaald welke koeling bedoel je, en als het de processor koeler betreft heb je die weer met koelpasta er tussen terug geplaatst.

Modag

De processor koeling. Er zit inderdaad van dat witte spul eronder, dat heb ik er niet terug opgedaan. Dat bedoelje met koelpasta denk ik? Zo ja, waar kan ik dat halen? Want dan zal het daar wel aan liggen...

Hoi,

In elke pc zaak moeten ze dat wel hebben.
Dan eerst het oude pasta verwijderen en dan een klein druppeltje pasta er weer op terug doen

Modag

een stofzuiger kan helaas wel kwaad het maakt statische elektriciteit,
dat vind de pc niet lekker.
meld duidleijk welke piep code je heb gehad ze betekenen allemaal wat anders namelijk.

een stofzuiger kan helaas wel kwaad het maakt statische elektriciteit,
dat vind de pc niet lekker.
meld duidleijk welke piep code je heb gehad ze betekenen allemaal wat anders namelijk.

Hoi,

Ik geloof zoals hij het heeft uigelegd dat die schade daarmee nihil is, doe het zelf al jaren met stofzuiger en kwast en er is nog nooit wat defect geraakt.

Modag

dan heb je geluk.
wijs is anders sorry dat ik het zeg.
beste metode die ook aan geraden woord in bijna elke pc zaak.
schone kwarst en busjes perslucht.
of als je iemand kent met een compressor en zo de boel uit blazen.
.

Hoi,

Ik weet dat we een beetje afwijken van de topic maar ik ben altijd bang voor vocht in die spuitbusjes en heb je volgens mij weer een ander probleem.
En bij een compressor is het hopen dat de vocht afscheider goed werkt.

Modag

Laatst bewerkt:
hey
over die bieptonen, eerst hoor ik de biep die ik altijd hoor als ik hem opstart, later in de opstartprocedure, hoor ik er drie achter elkaar. Dat komt doordat ik dat batterijtje er ff uit had gehaalt, denk.. Heeft iets met de bios te maken?

Hoi,

Start hij nu wel op?
Als je kan zien welke bios je hebt kan je op deze site:
http://bioscentral.com/
Bij desbetreffende bios de fout code zien.

Modag

Laatst bewerkt:
Hey,
Nou alles opgelost hoor :D Koelpasta erop gedaan enz, maar de koeling zat er ook niet helemaal goed op :o 1 van die 4 kliksysteempjes (tsja hoe noem je zoiets..) was dan kapot, mooi opgelost met tandestoker (...)
Maar goed, hij doet het nu wel!! ;)
Hartstikke bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan