Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cinnx

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Berichten
6
Help!

Sinds een paar dagen startte mijn pc zomaar telkens opnieuw op, zonder meldng of dergelijke. Als ik dan een zwaar spel wou spelen, deed hij het eerst, maar dan plots startte hij weer opnieuw op. Toen ik wat rond zochte op internet, bleek dat ik ok een vinkje uit kon zetten, zodat de pc niet automatisch opnieuw opstart als (in dit geval) het spel vastliep. Ik dacht dus dat het hiermee weer goed, en dat het gewoon aan spel lag.

Maar, het is nu nog erger. Als ik de pc aanzet, en hij bijna het bureaublad laat zien, (dan is hij erg druk bezig) dan krijg ik een blauw scherm met witte letters;;

(in het kort): Als dit de eerste keer is, opnieuw opstarten, gebeurt het vaker, moet je iets met systeemdiagnose doen en iets met F8, maar aangezien hij niet eens helemaal opstart, is dat ook geen optie.

Wat moet ik doen?? Ik heb de pc al schoongeblazen (dus niet met de stofzuiger)

Ik hoop dat iemand suggesties heeft, over hoe ik dit op kan lossen..?


bvd, Cindy
 
Hoi,

om te beginnen,.....XP?
Start eens op in de veilige modus en doe eens een schijfcontrole.
Probeer daarna opnieuw op te starten, downl CCleaner install en run.uitleg CCleaner
Kijk hierna hoe e.e.a. werkt.

Grtz.
 
Ja, XP.

Ik zal het straks wel proberen, want het gekke is. Mijn zusje wist er niets van, zet de pc aan, en kan gewoon op sims, en hij is nog niet uitgevallen of iets dergelijks. Nu maar hopen dat het zo bliijft, en anders zal ik dat ene wel doen. En ik dacht dat mn vader die nog ergens op cd heeft staan, mooi makkelijk.

Bedankt!!

Cindy
 
Ja, XP.

Ik zal het straks wel proberen, want het gekke is. Mijn zusje wist er niets van, zet de pc aan, en kan gewoon op sims, en hij is nog niet uitgevallen of iets dergelijks. Nu maar hopen dat het zo bliijft, en anders zal ik dat ene wel doen. En ik dacht dat mn vader die nog ergens op cd heeft staan, mooi makkelijk.

Bedankt!!

Cindy

Vertel ook even wat op 't blauwe scherm komt te staan als 't nog een keer voorkomt,
daaraan is wat makkelijker te zien wat 't veroorzaakt, waarschijnlijk videokaart of geheugen

(of slechte windows instalatie)
 
Mijn zusje is nog niet naar benden komen stormen dat hij weer is uitgevallen, dus ik denk dat het nog niet weer ik gebeurt.

Ik zal er de volgende keer een foto van maken, aangezien het een heel scherm vol is, en het nogal veel schrijfwerk is. Lang leve de digitale camera :D


Ik heb overigens geen idee of we een slechte of goede windows installatie hebben, maar hij doet het al goed voor een paar jaar, dus waar het opeens vandaan komt is me een raadsel :p
 
Mijn zusje is nog niet naar benden komen stormen dat hij weer is uitgevallen, dus ik denk dat het nog niet weer ik gebeurt.

Ik zal er de volgende keer een foto van maken, aangezien het een heel scherm vol is, en het nogal veel schrijfwerk is. Lang leve de digitale camera :D


Ik heb overigens geen idee of we een slechte of goede windows installatie hebben, maar hij doet het al goed voor een paar jaar, dus waar het opeens vandaan komt is me een raadsel :p


haha dat je een goeie of slechte instalatie hebt kan al komen door een virus,
een programma die verkeerd geinstaleerd/verwijderd is,
fout die in de windows instalatie zit.. kan van allerlei oorzaken hebben. :)
Horen 't wel zodra d'r iets foutgaat
 
Ik zette vanmorgen de pc aan, en kreeg weer het blauwe scherm. Toen zette ik hem weer uit. Maar toen ik een half uur later hem weer aanzette, startte hij wel op. Dus ik het via uitvoeren --> msconfig op veilige modus zetten, en daarna startte ik hem weer opnieuw op. Hij stond in de veilige modus (was wel even schrikken, zo'n oude startbalk en alles :p) Nu ben ik hem aan het scannen op virussen, ik dacht, kan vast geen kwaad.

In het blauwe scherm staat: (wat ik me kan herrinneren, ongeveer)
Als dit de eerste keer is dat dit blauwe scherm er is, opnieuw opstarten.
En ook niet iets over een stopfout 0x00000007 (misschien meer nullen xD) en daarachter ook nog andere codes zoals 0x00000008.

Ik zal er wel een foto van maken..

En zover ik weet, is er zeker weten de laatse 4 maand geen virus op die pv geweest..

Alle tips zijn welkom!
 
Ik zette vanmorgen de pc aan, en kreeg weer het blauwe scherm. Toen zette ik hem weer uit. Maar toen ik een half uur later hem weer aanzette, startte hij wel op. Dus ik het via uitvoeren --> msconfig op veilige modus zetten, en daarna startte ik hem weer opnieuw op. Hij stond in de veilige modus (was wel even schrikken, zo'n oude startbalk en alles :p) Nu ben ik hem aan het scannen op virussen, ik dacht, kan vast geen kwaad.

In het blauwe scherm staat: (wat ik me kan herrinneren, ongeveer)
Als dit de eerste keer is dat dit blauwe scherm er is, opnieuw opstarten.
En ook niet iets over een stopfout 0x00000007 (misschien meer nullen xD) en daarachter ook nog andere codes zoals 0x00000008.

Ik zal er wel een foto van maken..

En zover ik weet, is er zeker weten de laatse 4 maand geen virus op die pv geweest..

Alle tips zijn welkom!

Niet alle virussen zie je als ze op je pc komen met virus scan.
en hoeft niet daardoor te komen kan zijn dat iets fout verwijderd is, drivers niet goed met windows samen zijn, drivers niet goed geinstaleerd zijn,
hardware error.. bluescreens kunnen altijd veel soorten problemen zijn daarom altijd graag meer info betrefd de error

skaff :)

ps: even gezocht na 0x0000007 ding, vond ik INVALID_SOFTWARE_INTERRUPT ? stond dit erbij toen de pc uitviel?
 
Laatst bewerkt:
Dat is het gekke, hij valt zomaar uit, zonder waarschuwing ofzo..

Gewoon past boem uit.. xD
Ook geen tijd om te saven en totaal onverwacht
 
Dat is het gekke, hij valt zomaar uit, zonder waarschuwing ofzo..

Gewoon past boem uit.. xD
Ook geen tijd om te saven en totaal onverwacht

dus geen blauw scherm ?:) of wel..

ik heb 't ook al 3 keer gehad dat me pc opeens uitvalt vandaag :$ me pc is ook +6 graden van wat ie gister was, dus even grote ventilator erop gezet hopelijk dat dat wat helpt,

toevallig idee van temperaturen van je pc ?,

te zien in bios of met everest ofzo
 
Hij is al een tijd niet uitgevallen, hoop dat t weg is nu..

En het blauwe scherm kwam als ik de pc weer aanzette als hij uitgevallen was, dan startte hij niet helemaal op, maar dan kwam dat blauwe scherm..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan