PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maester

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
L.S.,

Mijn pc met windows xp werd de laatste tijd steeds trager. Nu doet hij helemaal niets meer, behalve dan dat de ventilatoren voor de koeling nog wel goed werken. Ook heb ik geconstateerd dat de harde schijf het heeft begeven, welke ik inmiddels heb vervangen door een nieuwe (80 gb). De monitor geeft aan: geen connectie.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Heb je XP wel opnieuw geïnstalleerd op die nieuwe harde schijf? Zonder besturingssysteem geen beeld (tenzij je bedoelt dat je niet eens een BIOS scherm krijgt bij het aanzetten van de pc).

Tijs.

dnties,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Het probleem is echter dat ik op mijn scherm ook helemaal niets te zien krijg. Het oranje lampje blijft branden, dus geen enkele reactie van de computer.

Ok, er verschijnt dus helemaal niets op je scherm als je de pc aanzet.
Zo een paar dingen die je kunt proberen:
1. Kijk na of monitorkabel wel goed aangesloten is op de grafische kaart van de pc.
2. Als 1. niet helpt: Grafische kaart nog eens uit je computer halen en er dan weer opnieuw instoppen. Natuurlijk moet dan de monitorkabel weer worden aangesloten (zie 1.).
3. Haal de harde schijf van zijn voeding en datakabel af, en start dan de pc op. Kijk of er dan tenminste iets in beeld verschijnt.

Dit is voor eerste tests wel genoeg. Werkt ook dit niet, dan kan bijv. de voeding of het moederbord van de computer kapot zijn. Lijkt mij in dat geval handig om je systeemkast even bij een reparateur te brengen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan