PC start niet meer op??

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Heb een comp met een medion ms7027 socket A mb,amd athlon xp2800+,2 keer 512mb geheugen ,fx5700le nvidea videokaart.Niet het nieuwste maar draaide uitstekend op windows xp.Nu kom het,mijn maat vroeg of hij mijn proc op zijn mb mocht testen en ik zijn proc een 2200+ op mijn mb wouw testen Bleek dat zijn proc het begeven had daar mijn comp niet opstarte.Hij een andere besteld en voormekaar.Ik zet mijn eigen proc (2800+)terug en heb gelijk temaken met problemen met opstarten.Andere voeding niets.Battterij op het mb een dag verwijderd ,ook niets.Hij start de eerste keer op en blijft dan 2a3 min draaien zodat ik bv kan booten vanaf dvdrom.Opnieuw opstarten kan ik amper in veilige modus komen??Oja ,koelpasta gecontroleerd en wasgenoeg!!
Moet ik mijn maat alvast bedanken :confused:mvg

en wat zijn dan die preciese problemen met opstarten?

uitvallers of wat dan?

zou best kunnen dat ie nu ook kapot is. Anderzijds start ie wel op

Je kan overigens ook teveel pasta gebruiken... (je hebt wel nieuwe pasta gebruikt he?)

Controleer eens je temperatuur en kijk of dit voor een crash heel erg oploopt.

Hij start op draai ff en stopt dan.De hele comp valt stil.Paar min wachten wil opstarten en valt weer uit sneller als de eerste keer.Paar keer zogedaan kan ik allen nog bij het opstartscherm komen van veilige modus en druk ja ,begint ff 2a3 sec en het hele systeem gaat weer uit/dood:confused:En ik heb verse pasta gebruikt en proc eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan.Voel tussen het klooien af en toe aan het koelbok van de cpu maar word niet warm.

valt hij uit of start hij daarna opnieuw op?

voedings probleem of problemen met de processor.

Valt gewoon in zijn geheel uit.Voor de cpu wissel geen last van.:confused:

lijkt op een voeding die het niet meer aankan en uitvalt

maar ook op een overhitte cpu die uit veiligheid zichzelf uitschakeld.

probeer eens met eeen andere voeding.

Als de cpu kapot was geweest,had ik dan al zover gekomen?
BVB dat ik wel in het bios kan komen maar niet in verder kom omdat ik daar de tijd niet voor heb ,omdat ie zich dan al uitschakeld heeft.Toch maar weer proc eruit en pasta op!!!!!:shocked:

Andere voeding aangesloten(voeding geleend van mijn maatje en tovallig dezelfde)en het zelfde liedje.Gewoon in de veilige modus opgestart en evenlater over en uit.Gelijk de voeding eraf en koeler proc.Proc eruit en voelen naar temp.Deze was amper warm. De proc word niet te warm.Het zal toch niet waar zijn dat alletwee de voedingen brakkig zijn:shocked::shocked:Dit zijn geen klasse a voedingen.:
Ik probeer een andere voeding op te snorren. En maar weer proberen:confused:

Kan een processor instabiel raken of gewoon gammmel/op??Bij het opstarten in bios scherm zie je de proc als 2800+ staan.:shocked:

Ik heb de voeding eruit gehaald en een dvd/rom speler opaangesloten zonder een computer.Moet de voeding dan gaan gaan draaien??

en als je eens een clean install van windows doet.

misschien is je windows helemaal niet ingesteld op die 2800

het is dus duidelijk dat het toch ergens anders aan ligt dan de voeding.

en ook is de processor nog niet warm.

is je mobo wel geschikt voor die processor?

Laatst bewerkt:
en als je eens een clean install van windows doet.
misschien is je windows helemaal niet ingesteld op die 2800

(2)het is dus duidelijk dat het toch ergens anders aan ligt dan de voeding.

en ook is de processor nog niet warm.

is je mobo wel geschikt voor die processor?

Ik zou het bijzonder knap vinden als je dat voor elkaar krijgt als de TS niet eens de kans krijgt om in het bios te kijken wat de temperaturen zijn. En het werkte voor de cpu wissel ook nog.

(2) Zou kunnen, maar dan zou hij toch voor de CPU wissel al problemen gehad moeten hebben?

@ TS:

Hoe oud is je voeding. En zoals al wel vaker gezegt is " Probeer even een andere voeding ".

Laatst bewerkt:
Ik zou het bijzonder knap vinden als je dat voor elkaar krijgt als de TS niet eens de kans krijgt om in het bios te kijken wat de temperaturen zijn. En het werkte voor de cpu wissel ook nog.

(2) Zou kunnen, maar dan zou hij toch voor de CPU wissel al problemen gehad moeten hebben?

@ TS:

Hoe oud is je voeding. En zoals al wel vaker gezegt is " Probeer even een andere voeding ".

probleempjes hij heeft al 2 voedingen geprobeert, daarom trok ik mijn conclusie

probleempjes hij heeft al 2 voedingen geprobeert, daarom trok ik mijn conclusie

Ahh oke, het punt met de 2 voedingen had ik dan gemist. Maar hoe wou je dan (als de hele pc niet opstart) windows opnieuw installeren wat dan totaal geen nut heeft?

Ahh oke, het punt met de 2 voedingen had ik dan gemist. Maar hoe wou je dan (als de hele pc niet opstart) windows opnieuw installeren wat dan totaal geen nut heeft?

ah omdat hij uitvalt als hij al in windows is, of in de veilige modus.

de pc start wel op maar valt weer uit.

ik denk dat het de processor is want mij vriend had hetzelfde probleem.. hij had ook een nieuw processor gehaald.. en alles geprobeerd en uiteindelijk bleek de procesor te zijn.. dus ik denk het is de zelfde probleem..

ik denk dat het de processor is want mij vriend had hetzelfde probleem.. hij had ook een nieuw processor gehaald.. en alles geprobeerd en uiteindelijk bleek de procesor te zijn.. dus ik denk het is de zelfde probleem..

mobo is dan misschien niet geschikt ,maar dan snap ik niet dat hij toch opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan