PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Dringend help gevraagt:s
mijn broer zijn pc start niet meer goed op. dit achter hij de nieuwe msn heeft geinstalleerd.
Bij het opstarten komen er 2 keuzes op:
opstartherstel starten(aanbevolen)
windows normaal starten

Keuze 2: krijg je de laadbalk, en dan gedurende 1 seconde, minder zelfs. komt er een blauw scherm met een melding. ik heb kunnen achterhalen wat erop komt namelijk het volgende:
a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration, and check for any updated drivers. Run CHDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart you computer.

Na dit start deze opnieuw op en krijg ik terug beide keuzes.

Keuze 1: krijg je de laadbalk, daarachter krijg je een achtergrond met daarvoor een popup: opties voor systeemherstel: Kan het geinstalleerde programma niet starten. klik op ok als u de computer wilt uitschakelen.

Kan iemand helpen hoe je dit oplost, of hoe we tenminste aan de bestanden geraken?
De bestanden zijn van uiterst belang dat we deze terug kunnen halen...

Misschien via het bootmenu ofzo??
Help me alsjeblief snel...

Groetjes Timothy

Duw bij opstarten F8 in (herhaaldelijk) en wacht totdat je een zwart menu tegenkomt met verschillende opties, kies daar voor optie veilige modus, dit kan even duren voor sommige pc's soms wel 5 minuten

Duw bij opstarten F8 in (herhaaldelijk) en wacht totdat je een zwart menu tegenkomt met verschillende opties, kies daar voor optie veilige modus, dit kan even duren voor sommige pc's soms wel 5 minuten

veilige modus = zelfde blauw scherm :s

Er is een topic bezig over het herstellen van bestanden (backup) misschien heb je daar wat aan,

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2548664#post2548664

ik heb een bootcd van vista liggen, en heb de pc daarvan geboot.
En heb dan op systeemherstel geklikt.
en kreeg een keuzelijst...
heb dan opstartsysteemherstel fzoiets genomen. maar dat geeft ook geen resultaat.
nu krijg ik wel de blauwe melding niet meer...
krijg weer de laadbalk van vista, en dan zwart beeld metn pijltje.
Dit blijft ook zo:s

Groetjes

Dag Timothy

Ik denk dat er iets mis is met het bestandensysteem op je C: schijf.
Run chkdsk /f vanuit de herstelconsole.
De herstelconsole start je op vanaf de oorspronkelijke installatieschijf, door op "R" te drukken wanneer daarom wordt gevraagd.

Doe de windows CD in de drive.
Start de computer opnieuw op.
Druk op een toets wanneer de computer vraagt om vanaf CD te mogen worden opgestart.
(Als deze vraag niet wordt gesteld, verander dan de opstartvolgorde in het BIOS)
Laat bestanden copiëren zoals dat op het scherm wordt medegedeeld en wacht totdat je de optie krijgt om "R" in te drukken.
Je belandt nu in een scherm waarin je wordt gevraagd bij welk besturingssysteem je aangemeld wilt worden.
Druk op "1".
Geef bij de vraag om het wachtwoord het juiste wachtwoord, of druk op "Enter", als de computer niet met een wachtwoord is beveiligd.
Je belandt nu in een scherm waarin "C:\Windows" staat.
Typ nu "chkdsk /f", zonder aanhalingstekens en druk op "enter".
Wacht totdat het programma zijn werk heeft gedaan.
Type "exit" zonder aanhalingstekens.
Start de computer dan opnieuw.
Als het goed is, is dan het probleem verholpen.

Dag Timothy

Ik denk dat er iets mis is met het bestandensysteem op je C: schijf.
Run chkdsk /f vanuit de herstelconsole.
De herstelconsole start je op vanaf de oorspronkelijke installatieschijf, door op "R" te drukken wanneer daarom wordt gevraagd.

Doe de windows CD in de drive.
Start de computer opnieuw op.
Druk op een toets wanneer de computer vraagt om vanaf CD te mogen worden opgestart.
(Als deze vraag niet wordt gesteld, verander dan de opstartvolgorde in het BIOS)
Laat bestanden copiëren zoals dat op het scherm wordt medegedeeld en wacht totdat je de optie krijgt om "R" in te drukken.
Je belandt nu in een scherm waarin je wordt gevraagd bij welk besturingssysteem je aangemeld wilt worden.
Druk op "1".
Geef bij de vraag om het wachtwoord het juiste wachtwoord, of druk op "Enter", als de computer niet met een wachtwoord is beveiligd.
Je belandt nu in een scherm waarin "C:\Windows" staat.
Typ nu "chkdsk /f", zonder aanhalingstekens en druk op "enter".
Wacht totdat het programma zijn werk heeft gedaan.
Type "exit" zonder aanhalingstekens.
Start de computer dan opnieuw.
Als het goed is, is dan het probleem verholpen.

wat bedoel je met bestanden kopieren?
die stap snap ik niet:s
ik laat hem booten van cd jah. dan krijg ik 2 keuzen?
iets me tools en dan het besturingsysteem denk ik... moet ik dat aanduiden??

Dag Timothy,

Ik ging uit van XP. Uit een eerder geplaatst bericht begreep ik, dat jij werkt met Vista. Helaas ken ik dit besturingssysteem niet goed. Toch blijft het principe gelijk. Het gaat rom, dat je "chkdsk /f" laat draaien. Probeer die optie "tools" eens en kijk of je er iets in vindt dat verwijst naar "schijfcontrole" o.i.d.
Als je dat vindt, laat het dan uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Han

Dag Timothy,

Ik heb even gezocht op mijn Vista computer. Als je via de DVD hebt opgestart, heb je de optie om te herstellen. Die moet je kiezen. Daarna kies je voor: "opdrachtprompt". In het scherm dat je nu krijgt, moet je typen: "chkdsk c: /f" zonder aanhalingtekens en denk om de spaties. Dan moet het lukken.

Met vriendelijke groet,

Han

het was een heel proces, niets werkte.
Heb toen de hulp van een kennis ingeroepen en na 4uur heeft hij uiteindelijk bestanden terug gevonden. De harde schijf bleek gecrasht te zijn. Herstelpunten bleken ook weg te zijn:s en uiteindelijk wonder bij wonder kwam er met de minuut precies een bestand bij in een backup bestandje. Het was wel wat:p
Nu moet ik de hd formateren en een partitie aanmaken. Dit weet ik niet juist hoe het moet:p maar zal wel een nieuwe topic openen ;)
Bedankt allen voor de reacties
groetjes Timothy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan