Pc start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreyP

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Ik heb sinds gisteravond last dat mijn moeders computer niet meer opstart.
Tijdens het opstarten komt hij bij het Blauwe windows xp scherm.. daar wil hij inloggen op het enige account wat er is en hij blijft daarop staan.

nu had ik gisteravond nog de kans om systeem herstel te doen. Dat heb ik gedaan en dat hielp niet. nu wilde ik vandaag dat nog een keer doen had ik totaal geen herstelpunten meer opeens.. :(

Ik kan wel in veilige modus opstarten maar ik weet niet meer wat ik er moet doen?
Nu had ik gister en vanochtend opeens een nieuw inlog scherm. Logde ik in. gaf hij dit tweemaal:

windows kan het gebruikersprofiel niet laden maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem.

En daarna logde hij toch in. Gaf hij een klein veldje met een Rood rondje en een kruis erin en ik kan allleen op Ok drukken. Dan meld hij me weer af.

Op dit moment doet hij eigenlijk niks. Hij komt op het blauwe windows (login scherm) en daar blijft hij staan

wat kan ik nu nog doen?
Mijn moeder haar pc is pas al gecracht door een kapotte hdd ze heeft nu alles eindelijk weer een beetje bij elkaar. Formatteren is dus echt de laatste keus :(

Alvast bedankt!

Als je een blauw scherm krijgt staat er altijd onder "er is een probleem gevonden en windows is afgesloten om schade te voorkomen" een foutmelding.
Dat is in dit scherm hieronder:
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

BSOD-0p6b.png

Wat staat er bovenin en wat staat er onderin bij technische informatie voor code?

Sando, Jeffrey heeft het volgens mij over het gewone login scherm, niet een bluescreen.

Lijkt erop dat het gebruikersprofiel corrupt is (HDD stuk misschien?) Wat je kan proberen is in de veilige modus een nieuwe gebruikersaccount aan te maken, misschien werkt dat.

Sando, Jeffrey heeft het volgens mij over het gewone login scherm, niet een bluescreen.

Lijkt erop dat het gebruikersprofiel corrupt is (HDD stuk misschien?) Wat je kan proberen is in de veilige modus een nieuwe gebruikersaccount aan te maken, misschien werkt dat.

Ja dat klopt.
Hm dat ga ik is proberen dan horen jullie het snel!
Hdd schijf stuk lijkt me niet. het is pas een nieuwe..
of we moeten heel erg ongeluk hebben maar in veilige modus komen we er wel in dus ik denk van niet?

Maar zoveel verstand heb ik er niet van haha
Ik ga het proberen! jullie horen het

nee hij blijft op het blauwe staan. ik kan nu geen accouts kiezen. zover komt hij niet eens meer.

Toen ik een soortgelijk probleem had, met een corrupt profiel dus, hielp het her-installeren van Windows. Let wel, hierbij worden alle bestaande accounts en instellingen etc. verwijderd, dus dit zou ik pas doen als er echt geen andere oplossing is. Verder weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn. :confused:

hm heeft iemand mischien een oplossing?
Anders dan format c: (A)

In windows xp pro kan je als je bij het aanmeld venster bent 2 keer op ctrl+alt+del drukken en dan krijg je het klassieke login venster.
Daar kan je gast of administrator intypen, geen wachtwoord en dan kan je misschien nog gegevens redden.

Ik weet niet of dit ook bij xp home werkt

In windows xp pro kan je als je bij het aanmeld venster bent 2 keer op ctrl+alt+del drukken en dan krijg je het klassieke login venster.
Daar kan je gast of administrator intypen, geen wachtwoord en dan kan je misschien nog gegevens redden.

Ik weet niet of dit ook bij xp home werkt

Nee het mocht niet helpen, hij geeft dit:
windows kan het gebruikersprofiel niet laden maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem.

En daarna logde hij toch in. Gaf hij een klein veldje met een Rood rondje en een kruis erin en ik kan allleen op Ok drukken. Dan meld hij me weer af.

Je kan nog proberen om met bart's pe downloaden.
Als je een windows cd hebt, maakt bart's pe van de windows versie een opstartbare cd, die je gelijk kan gebruiken.
Zo kan je belangrijke gegeven redden voor de gaat formatteren.

Succes

Je kan nog proberen om met bart's pe downloaden.
Als je een windows cd hebt, maakt bart's pe van de windows versie een opstartbare cd, die je gelijk kan gebruiken.
Zo kan je belangrijke gegeven redden voor de gaat formatteren.

Succes

Ik kom nu in de computer. ik ga kijken wat ik kan doen.
Snap er nog niet veel van maar bedankt :P ik ga even uitpluizen!

Als er iemand is die nog een oplossing kan vinden?
Graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan