PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap76

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Berichten
5
Wat ging er vooraf?
Ik heb gisteren zoals ik wel vaker doe de harde schijf opruiming gebruikt.

Toen ik vanmorgen de PC aandeed had ik een probleem.

De computer laat de hardware info zien zoals bij elke pc dit het standaard allereerste scherm is. Daarna krijg ik 1 piepje. Normaal heb ik dan de optie om de bios op te starten, maar nu krijg ik een zwart scherm met een grote pijl/cursor.

Wat heb ik zelf al gedaan om het probleem te verhelpen (zonder succes)

1. clear c-mos, waardoor ik de mogelijkheid krijg om van de xp installatie cd op te starten.
2. fixboot
3. chkdsk /r (met gevonden fouten die verholpen zijn)
4. opstarten in veiligmodes (wat NIET lukt) na 10minuten een zwart beeld heb ik het opgegeven.

Ik hoop dat het probleem bij iemand bekend voorkomt en weet hoe ik dit moet oplossen zonder mijn pc te formateren.

Mijn XP heeft de SP3 upgrade

Hartelijk dank!
 
windows cd --> windows installeren --> herstellen werkt ook niet.

Het is dus duidelijk een boot probleem, maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Met een andere schijf start de PC wel op, dus de overige hardware is nie defect.

Zou formateren de enige optie zijn?
 
Hoi !

Eerst maar je hardware controleren met bijv. memtest: http://www.memtest86.com/download.html en je HDD met het daarvoor bestemde tooltje van de fabrikant !

Fout lijkt mij in eerste instantie geen software-probleem....

Greetz,

Harry.
 
Zou 't dan niet aan de schijf kunnen liggen als hij van een andere schijf wél opstart???
 
Het kan aan de schijf liggen, maar deze is slechts 3 maanden oud. Zou wel snel zijn... Daarbij kan ik wel op de c: + andere partities komen als de 'kapotte' schijf in de slave configuratie hangt en ik Windows dus vanaf een andere schijf opstart.

Ik heb al eens eerder een vergelijkbaar voorval gehad en doen was het hal.dll bestand beschadigd. Deze kon ik repareren met chkdsk /r Dat werkt nu niet.

Wellicht hebben andere mensen met opstart problemen hier iets aan.
 
Bedankt voor je tip Harry, eens zien of ik het aan de praat krijg.
 
Ik heb na uren gepruts er maar voor gekozen de Email, Fonts, Favorieten en Save Games op een andere partitie te zetten en de C leeg te gooien.

Zou een bios update dit soort opstart problemen in de toekomst kunnen voorkomen?
 
Ligt eraan welke BIOS je hebt en van welk jaar,dan zou 'n BIOS update uitkomst kunnen bieden,moet je ff kijken bij de fabrikant welke veranderingen/aanpassingen zijn doorgevoerd in de update t.o.v. je huidige BIOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan