PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Ik heb sinds kort een probleem met het opstarten van mijn PC (Pentium 4, 2,8 Ghz).

Ik heb een externe HD van Western Digital (My Book 320 Gb) aan mijn PC hangen. Aangezien die vol begon te raken heb ik een nieuwe externe HD van Western Digital gekocht van 1 TB (ook type my book).

Nadat ik beide HD's had aangekoppeld en mijn PC wilde opstarten bleef de PC helemaal in het begin hangen bij het scherm van het moederbord. Verder gebeurde er helemaal niets. Om toch maar iets te proberen heb ik toen de PC uit was de extrene HD van 1 TB afgekoppeld en toen de PC weer opgestart.
Vervolgens kon ik wel weer opstarten.

Heeft dit probleem nu echt te maken met de HD van 1 TB of is er een ander probleem?

Even een aantal vragen.
- Werkt de pc wel als je ná het opstarten bij hdd's er in hebt zitten?
- Geeft de pc tijdens het opstarten een error?
- Hoeveel usb poorten heb je en heb je ze allemaal vol zitten?

Als je voeding of moederboard niet genoeg power heeft om externe hdd's van stroom te voor zien zal je pc namelijk niet opstarten. Dan zou er ook wat mis moeten gaan als de pc al is opgestart. Wat ook een probleem zou kunnen zijn is dat één van je hdd wordt gezien als first boot device. Maw je computer kijkt of er een OS op staat en dat lijkt me in dit geval niet zo te zijn.

Als de PC al aanstaat is het geen probleem om de HD van 1TB aan te pluggen, dan blijft de PC gewoon draaien. Het probleem doet zich alleen voor bij het opstarten.

Wat wel opmerkelijk is dat ik ook een externe HD heb van 500 Gb (WD elements). Die had ik altijd samen met de HD van 350 GB aan mijn PC hangen. Dat leverde nooit problemen op. De HD van 500 GB heb ik al afgekoppeld.

Zou het dan zo zijn dat mijn PC een externe HD van 350 Gb en van 500 Gb samen wel aan kan maar een HD van 350 Gb en een HD van 1TB samen niet aan kan?

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Bij hem was het probleem dat een van de externe HD's als first boot werd gezien. Aangezien het al een tijdje geleden is weet hij niet meer hoe hij het uiteindelijk heeft opgelost. Volgens hem zou iets in de bios veranderd moeten worden.

Heeft iemand enig idee wat ik zou moeten veranderen in de bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan