PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens of er iets van Legacy in de BIOS staat en zet dat op disabled.

Ik heb het dus ook toendertijd allemaal geprobeerd.

Bios geupdated.
Legacy uit
Harde schijf opnieuw geformateerd
Andere usb-poort

Probleem bleef bestaan en bestaat nu nog altijd.

probleem lijkt de bootorder te zijn. Je zult in het bios moeten gaan kijken naar het opstarten; de interne hd moet als eerste vermeld staan. je zou ook kunnen kijken of er iets staat van: booten via usb of booten via external device; dat moet uit staan. Eventueel kun je ook kijken of de interne hd als eerste boot device staat en dan booten van andere devices uitschakelen. Het nadeel alleen dan is dat het osptarten van dvd ook uit staat.

Ik heb in de Bios nog eens goed gekeken naar de bootorder.

De interne HD staat als eerste vermeld en de rest staat uitgeschakeld. Ik blijf het niet snappen dat de PC desondanks niet wil opstarten als de externe HD van 1 TB is aangekoppeld.

En er staat nergens iets vermeld- bijv. in een ander scherm- wat betrekking kan hebben op boten vanaf usb??

Volgens mij niet, maar ik moet zeggen dat ik dat scherm ook niet gevonden heb.

Misschien omdat ik een Bios van 2003 heb?

Even een gekke gedachte: misschien iets met AHCI ? (je energiebeheer)

Ja maar AHCI of zoiets dat zit in je BIOS, dus dan kan het daar al mis gaan.

en wat als je gewoon opstart via het bootmenu?? dus f8 of wat is dat indrukken bij het opstarten en dan de juiste hd kiezen??

Nee, dat werkt ook niet.

Ik zat niet direct te denken aan energiebeheer, omdat de HD een eigen voeding heeft.

Ik heb verder nog twee andere externe HD's aan mijn Pc hangen (350 GB en 500 GB) en dat levert geen problemen op. Ook als ik die twee afkoppel en alleen de HD van 1TB aansluit start de PC niet op.

Ik snap er echt niets van

Goed nieuws, probleem opgelost.

Inderdaad Jedi, het had te maken met Legacy in de Bios. Ik kon dat eerst niet zo snel vinden, maar na opnieuw zoeken in de Bios kwam ik het tegen. Legacy stond op auto en dat heb ik op disabeled gezet.

Vervolgens heb ik de PC afgesloten, de externe HD van 1 TB aangekoppeld en vervolgens weer opgestart. Toen ging het wel goed. Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben, ik las dat marsmannetje dit probleem in ieder geval ook heeft.

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren en meedenken.

Groet, Frank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan