PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo allemaal,

vandaag wilde ik zoals elke dag mijn pc opstarten. Ik druk op de aan/uit knop en dat was het dan. het lichtje van de dvd brander brandt en ook het lichtje bij de aanuit knop, van de power en het lichtje daaronder.

ik heb weining specificaties van mijn pc, want hij komt niet eens in de bios. het scherm blijft ook zwart.

wie kan mij helpen?

alvast bedankt, Case Inter

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Ja het is gokken zo een beetje, maar alleen de lampjes gaan branden er gaat niets draaien?
Ik zou toch als eerste denken aan de voeding misschien dat je nog ergens een voeding hebt of ergens 1 kan lenen om die dan te proberen.

Modag

Laatst bewerkt:
mischien ook handig:

ik heb 2 harde schijven: als ik de stekker van 1 hardeschijf, waar windows op draait, eruit haal, en in de 2e doe, dan gaat de 2e gewoon draaien, dus waarschijnlijk niet de voeding. of wel?

het is al een oude pc, jaar of 7 oud denk ik.

er zit dus ook een oude voeding in, powerwin pw 250 atx

Hoi,

Dus als je 1 hd los haalt gaat de andere draaien die gaat draaien staat daar windows op?

Modag

nee, er zitten 2 harde schijven in, maar normaal draait er maar 1 omdat het een oude pc is die af en toe gebruikt word

de 1 draait nu niet meer, maar de ander nog wel als ik hem aansluit, maar dan blijft het beeld nog steeds zwart

ik heb hem vandaag weer proberen op te starten, maar helaas.
hij doet het nog steeds niet

je besturingssysteem op de 2de schijf installeeren? want als je hem in de 2de schijf stopt is het logisch dat ie het niet doet omdat je besturingssysteem op je eerste schijf staat

laat me eens denken:o
videokaart kapot/ niet goed in slot?
geheugenkaarten wel goed?
voeding?
heb je iets gedaan met de pc?--> zoja wat?
ik hoop dat je er wat aan hebt;)

nee, ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden.

alles een keer losgemaakt en er weer ingezet, maar niets lijkt te helpen.......

Om het nog even extra te benadrukken: voeding.

Dat je fans draaien zegt nog niks, een brakke voeding kan genoeg stroom leveren om de fans en wat ledjes te laten draaien, maar niet om de pc op te starten.

Moederbord of processor kan ook kapot zijn.

Wat te doen:
Alles zoveel mogelijk afkoppelen. Dus in elk geval GEEN harde schijf, usb-apparaten (excl muis/toetsenbord), geen dvd/cd-spelers/branders.
Eigenlijk dus alleen de kale pc.

Kijk of je nu in de bios kan komen.

Zo niet: geheugen eruit halen. Als je nu opstart dan moet je allerlei rare piepjes horen vanaf je moederbord. Doet ie dit niet, dan kan je nog een andere voeding proberen. (Liefst een leenexemplaar...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan