PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rwiin

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,
Mijn pc start niet meer op. Als ik hem aanzet, krijg ik alleen een wit scherm te zien met heel groot Acer erop, (dit is het scherm wat hij standaard altijd als eerste laat zien, met F12 voor boot menu e.d.) waarna hij niet meer verder gaat met opstarten. Het boot menu kom ik ook niet meer in, want mijn toetsenbord herkent de pc geloof ik ook niet meer (het lampje van mijn toetsenbord brand namelijk ook niet). De backup cd reageert hij ook niet meer op, begint wel te draaien, denkt dan wat, en uiteindelijk gebeurt er niks.
Laatste keer dat ik mijn pc gebruikte werkte alles nog prima, wel wou XP een update installeren maar die had ik toen uitgezet omdat ik er geen zin in had, omdat hij elk kwartier zichzelf opnieuw wou opstarten.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen, iets aan hardware kapot of gewoon wat mis met de software?

Alvast bedankt!
Groetjes, Erwin

Direct bij de start op F8 tokkelen Veilige modus lukt ook niet?
Zitten alle stekkers/kabel goed? Druk de stekkers/kabels van de HD eens goed aan.
Het lijkt op een kapotte HD. Heb je een live CD van Ubuntu, Knoppix of Bart PE?

Direct bij de start op F8 tokkelen Veilige modus lukt ook niet?
Zitten alle stekkers/kabel goed? Druk de stekkers/kabels van de HD eens goed aan.
Het lijkt op een kapotte HD. Heb je een live CD van Ubuntu, Knoppix of Bart PE?

Bedankt voor je snelle reactie,

Bij het indrukken van F8 en alle andere F-toetsen gebeurt er niks, hoor ook niet het bekende piepje vanuit de computer.
Hard Disk werkt naar mijn idee nog, bij opstarten begint hij gewoon te draaiden. Komen geen tikkende geluiden uit. Of zou het kunnen zijn dat de gegevens op de HD beschadigd zijn, door een half geïnstalleerde update?
Hoe werken die live-cd's? Kan ik die eventueel gewoon downloaden en branden op een andere computer. En die live-cd's zijn Linux, maakt het niet uit dat mijn systeem draait op XP?

Weet nu wel zeker dat het de Hard Disk niet is, heb het namelijk een andere HD erin gezet maar daar werd het niet beter van.
Iemand anders nog suggesties? Zou het moederbord gewoon helemaal kapot kunnen zijn?
Heb niet echt de tijd om bij een computer winkel langs te gaan, dus als iemand van jullie mij nog kan helpen zou ik daar heel blij mee zijn.

Alvast bedankt.

zo'n probleem heb IK nog nooit meegemaakt....
misschien, moederbord kapot? geheugen versleten?

Ik heb nu mijn pc weer aan de praat gekregen :), alleen op een hele apparte manier :confused:.
De computer start alleen op als er een usb stick in de pc zit, maakt niet uit wat voor 1. (Staan dus geen boot gegevens op, 1 van de geteste usb sticks staat zelfs helemaal niks op)
Heb nu echt geen idee meer hoe ik dit kan fixen, heb ook Google al afgestruind maar zondder resultaat. Dus als er nog iemand ideeën heeft, reageer dan maar.

Groetjes

wellicht boot de pc als eerste vanaf de usb stick, en als 2e vanaf je hdd.
probeer in de bios je hdd als zgn first boot device te selecteren.

Bedankt voor je reactie :thumb:,

Alleen daar heb ik al naar gekeken maar als 1e staat de interne HD, als 2e de cd-rom (alleen daar doet de pc ook niks mee als er geen usb stick in zit), en als derde pas de USB. En een normale computer kan toch niet booten vanaf een lege usb-stick, dan moet er toch zo'n opstart-script opstaan of zoiets?
Opzich maakt het me niet uit dat er constant een USB-Stick in moet hangen, maar dit kan niet meer lang goed gaan denk ik zo.

Haha, had mischien wel gekund. Alleen dat had ik al geprobeerd.. maar zonder resultaat :confused:.
De 2e link zal ik binnenkort even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Iemand nog ideeën?
PC start trouwens alleen op als de usb-stick in 1 bepaalde poort zit, kan dit kortsluiting zijn in die port?

Alle reacties zijn welkom,
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan