PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja,dan is de processor hemelen.
Probeer eens HEEL kort,of hij warm wordt,de Proc.
dan gelijk weer uit.danweet je wat
Maar Pasta HOORT er wel op te zitten.

Ok, zal ik straks is even testen. Als de CPU kapot is, wat is dan verstandig om te doen? Kun je gewoon een nieuwe kopen? Maar hoe weet je dan of die werkt op mijn pc? Ik heb wat vergelijkingswebsite geprobeerd, maar ik kan niet een vervanger vinden. Weet iemand misschien een goede website waar ik kan vinden welke CPU ik kan kopen ter vervanging van de huidige?

Draait de koeler wel,zou ik de processor een testen,laten testen.Defect kijk dan op ww.tweakers.com

Bij processoren socket 478 .

Gisteren kwam ik de volgende thread tegen op tweakers:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1236463

Dit is precies wat ik ook allemaal heb. Daar denken ze dat het moederboard zeer waarschijnlijk kapot is en dat dit een bekend probleem is met moederboarden uit china (die van mij ook).

Mocht ik een nieuw moederboard moeten kopen, is dan de ASUS P4P800-VM een goede vervanger? Deze vind ik namelijk op E-bay voor 40 euro.

Misschien kun je nog even heel voorzichtig de proccesor er uit halen en even kijken of alle pinnetjes nog recht staan want dat had ik ook toen ik onderdelen in een oude pc zette om te kijken of die het nog deed

Ik zou op Teakers kijken,voor een ander bord.
voor ong heb je een bord.
Anders kijken voor nieuw.

Als de processor er niet uit is geweest,geen kromme pinnetjes,lijkt mij.
Kijk ook rondom de processor,of er bolle caps in staan(condensatoren,met glimmend kapje.) staat X op.

Laatst bewerkt:
Neej maar mijn proccesor uit die oude computer is er ook nog nooit uit geweest maar als je er een stoot tegen aan hebt gegeven kan het altijd gebeuren je kunt altijd voor de zekerheid checken voor je iets nieuws koopt, en misschien is hij er al uit geweest je weet het niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de processor wel heel is,maar het bord kapot.

Ja dat denk ik ook maar voor hetzelfde geld is het wel waar wat ik zeg en dan koopt hij voor niets iets nieuw

Ik heb het moederboard vervangen en nu werkt alles weer.

Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan