PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Een van de oudere pc's start niet meer op. Na het opstartscherm met de blokjes krijg ik de mededeling dat het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd. CHDSK is bezig met het controleren van bestanden, indexen en tenslotte security decriptors (?) waarna weer het opstart scherm komt en het bestandssysteem weer wordt gecontroleerd. Dit gaat eindeloos door. Start ik in veilige modus, dan krijg ik in het DOS-scherm iets waar ik alleen de term harddisk kan ontwaren. Tenslotte krijg ik een blauw scherm met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.
Ik heb de pc al opnieuw geïnstalleerd. Kreeg daarbij de melding dat setup geen vasteschijfstation in uw computer kan vinden en heb een soort opstartdisk moeten maken via de cd van het moederbord en tijdens het laden F6 te drukken. Wat kan er mis zijn met deze pc?
Alvast bedankt voor de hulp!

PS: een dergelijke thread ook bij Nucia geplaatst. Als het niet de bedoeling is op twee plaatsen om hulp te vragen, dan mag hier een slot op.

Naar mijn ervaring is je harde schijf kapot.

Doordag de schijf kapot is kunnen er dus geen gegevens meer geladen worden. Hierdoor stuurt de pc je terug naar de harde schijf omdat het verzoek niet uitgevoerd kan worden.

Download om zeker te weten dat de schijf defect is even DIT programma, ik heb het zelf geupload en zit dus GEEN troep in.

Progje even op cd of dvd branden en voor de opstart even uitvoeren door als opstartstation de cd drive te selecteren (geen idee hoe dit te doen, zeg het even dan leg ik uit hoe het precies moet).

Suc6 :thumb:

Op dit moederbord kom ik via ctr-s in het BIOS. Dit BIOS ziet er anders uit dan een "normaal" BIOS. Ik krijg alleen de keuze R om iets met een RAID te doen en Q om het menu te verlaten. Bij de keuze R geeft hij aan er "not enough harddisks"zijn om iets met die RAID te maken. Ik kom helaas niet zover om je programma te laten lopen. Ik hou er maar op een kapotte harde schijf. Een nieuwe kost maar 35 euro, dus die haal ik in het weekend even. Bedankt voor de hulp!

Dat kan uiteraard ook.
Toch moet er een manier zijn om via je cd-drive te booten, ook met een oudere pc.

Maar goed, ben zo goed als zeker van mijn antwoord, aangezien ik hetzelfde heb meegemaakt en de schijf niet meer herkend wordt.

Graag gedaan en tot ziens :thumb:

Antwoord op je vraag ???
Klik dan op "Vraag is opgelost" rechts onderaan de pagina

Bij mij zie ik geen "Vraag is opgelost" staan, maar deze kan wel op slot. Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan