Pc start niet meer op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rope
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zo langzamerhand door mijn opties heen.........................

jij niet alleen ;ik heb het altijd kunnen klaren om een pc te herstellen ,maar nu zit ik echt vast heb al alles gedaan wat ikzelf voor mogenlijk hield...wist ik maar /eerlijk ik durf de laptop niet open te doen om zo aan de bios battery te komen [ dan kon ik zonder enig probleem een nieuwe instal afdwingen]

een desktop pc open doen en volledig in ekaar steken géén probleem ...maar een laptop !! das juist iets moeilijker ..

ben op de site van hp geweest ..de juiste info door gegeven ..krijg info terug van hen hoe ik de reboot /nieuwe instal kan doen..
maar wat zei zeggen klopt niet zo vindt ik nergens de optie in de bios "nieuwe instal via extern dvd driver..

ik bezochte een site van microsoft destijds kreeg toen een melding dat er belangrijke up-dates achter gebleven waren ...zodoende dacht ik "dit zal wel kloppen "niet bij stil gestaan dat mijn up-dates beheer automatisch is ingesteldt" zodus klikte ik op de aangeboden link om die achter gebleven up-dates op te halen [wel dit was een valse site van microsoft] merkte het toen deze updates zich al geinstalleerdt hadden en vroegen voor een herstart :vooralleer ik kon bevestiggen voor een herstart sloeg de pc al uit....en bleef uit...wat ik ook deed kreeg alleen maar een zwart scherm !! op zeker moment besloot ik dan de pc open te gooien en de battery van de bios eruit te halen !!let op eerst pc uit zetten en de stroom toevoer verbreken door de stekker uit te trekken en een paar keer met de aan/uit schakelaar te spelen op de achter kant van de pc ..dan pas kan je de battery v/d bios eruit halen [ soms kan je er zo aan :soms moet je eerst nog de videokaart eruit halen om er aan te kunnen ..
1xmaal eruit 30sec wachten en er terug in steken zonodig de videokaart terug plaatsen

daarna bios instellen opstarten via cd/dvd rom...nu kon ik dus met de instal beginnen van win 7 dacht ik zoals je eerder heb kunnen lezen moest ik eerst andere versies instaleren ...dit heeft te maken dat de bios gereset werdt ..althans dit veronderstel ik daar door gaf de pc mij een melding bij de instal van win7 dat niet kon geinstalleerdt worden ...

zover mijn verdere uitleg daar jij er vraag tekens gezet had veronderstelde ik dat je iets niet begreep ..

Laatst bewerkt:
OT (dat ken je wel)
Ik begreep inderdaad niet dat je eerst XP en vervolgens Vista moest installeren om uiteindelijk Win7 te installeren.
Wat ik gelezen heb, moet je voor een upgrade met Win7 alleen even de dvd van Vista er in stoppen als daar om gevraagd wordt en hoef je niet Vista eerst te installeren.
Voor een schone installatie schijn je zelf dat niet te hoeven doen. Ik heb er geen ervaring mee.

OT
In mijn bios kan ik ook geen externe dvd speler kiezen. Tijdens het opstarten kan ik wel, bij mij via F8, kiezen voor de boot volgorde. Dan krijg ik dezelfde keuzen als in de bios. Echter sluit ik voor het opstarten een externe disk of een usb stick aan dan kan ik in dat menu kiezen om vanaf dat medium op te starten. Misschien werkt dit ook voor een externe dvd speler en als de computer een usb stick als opstart medium erkent dan is het probleem ook opgelost.

Ik kan het bijna niet geloven dat er een probleem is met windows en dat dan toevallig de dvd speler ook niet meer werkt.
(koop een staatslot)

hulpkreet..verdrongen..

mijn kreet om hulp ":evil:werdt heel effe opgevolgd maar moest vast stellen dat het probleem :o dat zich hier voor deed niet kon verholpen worden ! ! ! !

nu vragen ze me hier om aan te geven " of ik het vinkje ""opgelost wil gebruiken "":shocked: om zodoende een bedrieglijke schijn aan te geven dat ook dit probleem succesvol werdt opgelost:o

:evil:ik ben verontwaardigdt...:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan