PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard8974

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
goedemiddag,

Enige tijd terug had ik al een probleem met het opstarten van mijn pc. Ik heb dat toen met tips van Harry kunnen verhelpen door op te starten via een boot cd.

Nu heb ik weer hetzelfde probleem maar nog iets erger (althans dat denk ik). Als ik nu opstart via de cd krijg ik de keuze van veilige modus en nog een heel rijtje. Welke optie ik ook kies, ik kom altijd uit bij de start-up repair waarna ik na een lange tijd een foutmelding krijg.

Even de volgorde van het probleem:

Kreeg een tijd terug de melding geen operating system gevonden.
Met hulp van hier een boot cd gemaakt (Vista 32 bit) en via de bios aanpassing (boot via cd en configuratie in Raid) kon ik daarna weer gewoon opstarten.
Daarna enkele weken gewoon kunnen opstarten zonder cd.
Vanaf vandaag geen opstart, de opstart eindigt in een donker scherm. Bios weer aangepast aan bovengenoemde instellingen maar daarna blijf ik in startup repair komen, waar ik niet verder kom. Alle toebehoren (USB app) zijn verwijderd, alleen toetsenbord, muis en monitor nog aangesloten.

Wat moet ik (anders) doen?

Ik heb een upgrade dvd voor windows 7 liggen. Kan ik die gebruiken om bijvoorbeeld de upgrade uit te voeren zodat de problemen automatisch verholpen worden?

Mijn dank is bij voorbaat zeer groot voor de tips.

Gerard

P.s. de foutmelding is trouwens driver_power_state_failure en een heel verhaal met afsluitend: technical information: ***stop: 0x0000009F (0x00000003, 0x814BD030, 0x8198E9E8, 0x81E7A008)

Laatst bewerkt:
Ja ik denk dat je windows 7 moet installeren om de problemen te verhelpen.
Merk wel dat je niet UPGRADE doet want dan word de pc nog trager dan normaal.

suc6:thumb:

Mvg Windowsfaq

Bedankt voor je reactie,

Maar ben ik dan niet alles kwijt wat er opstaat?

En is er geen mogelijkheid om nog in het huidige besturingssysteem nog een keer op te starten zodat ik nog wat documenten kan veiligstellen?

Waarom kon ik de vorige keer wel met een bootcd opstarten en nu niet meer?

Uiteindelijk de pc maar weggebracht naar een IT bedrijf. Een harde schijf (van de drie in Raid 0) bleek kapot te zijn. Met kunst en vliegwerk hebben ze de data kunnen redden en op een backup gezet.

2 nieuwe schijven laten plaatsen in Raid 1 en de overgebleven schijven ook in een aparte Raid 1 laten zetten. Daarbij nog extra werkgeheugen en een nieuwe installatie van Windows 7 erop laten zetten. Dus de pc is weer alive and kicking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan