pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Ik drukte vandaag een vervangende videokaart in mijn backup pc en nou start de pc niet meer op. Als ik hem aan doe gaat alles aan (incl. alle fans) maar naar een paar seconden sluit hij alles weer af. Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn?

systeem:
- asus m2n-e
- athlon 64 x2 4000+
- 4x 1gb ddr2 800mhz
- sapphire radeon hd4850 512mb
- 450 watt voeding (merk weet ik niet zit een enermax fan in)
- 320gb harde schijf 7.200 rpm

alle stekker zitten goed aangesloten.

alvast bedankt

Hallo,

Je moederbord heeft andere soort PCI Express aansluitingen (geloof ik).
De aansluiting is wel hetzelfde maar de aansturing niet.

Groetjes, WDHBGS

ik draaide hiervoor een hd5770 1gb. dus zou moeten werken

Die je nu hebt heeft PCI Express 2.0, en de oude PCI-e 2.x 16x. Bij de nieuwe staat het getal erachter niet. Dus waarschijnlijk is dat iets anders.

Groetjes, WDHBGS

zijn allemaal backwards compatible. Als mijn 5770 erop werkt zou deze het ook moeten doen.

Maar ik heb zojuist een andere theorie gehoord. Dat als ik mijn 5770 er weer in zou doen hij wel op zou starten. Als ik dan de 5770 drivers eraf haal en de 4850 erin zou doen zou hij wel werken.

Ik heb nu geen tijd om dit te proberen, maar misschien heeft iemand hier nog een reactie op.

gisteren starte hij wel 2 keer op, maar nu start hij weer ineens niet meer op. Alles gaat aan en dan op het moment dat het rode lampje van mijn muis gaat branden gaat de pc uit.

Ik heb het geheugen er al uit gehad en 1 voor 1 getest, maar dit hielp ook niet.

Hallo,

Probeer alle randapparatuur eraf te halen.
En dan proberen je PC aan te doen.
Kijk ook eens of alles aan de binnenkant goed zit, en maakt hem een beetje schoon met bijv. een kwastje.
Probeer ook eens je nieuwe grafische kaart uit je PC te halen.
Als hij het dan ook niet doet, is de voeding waarschijnlijk kapot.

Groetjes, WDHBGS

O ja, je voeding kon het (denk ik) net niet meer aan.
Als je PC wel aangaat, kan het je moederbord, of, logischer, je voeding zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
hij heeft geen onboard video. Heb al geprobeerd met alleen de voeding aangesloten.

Gisteren startte hij nog wel op nu niet meer?

hoe kan de voeding na 1 keer opstarten nou ineens kapot zijn?

ik zal ff heel snel gpu eruit halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je voeding kan zegmaar 'zijn verbrand' met zoiets.

zonder gpu start hij wel op.... Geeft hij een aantal piepjes maar dit zal wel zijn om aan te geven dat er geen gpu is.

Dus de voeding is wss gewoon niet sterk genoeg=

Klopt. Dan heb je eigenlijk echt een sterkere voeding nodig.

hij gaat alleen nog gebruikt worden op 1 lan party en mijn huidige pc heeft 2 5770´s dus dan gebruik ik er daar gewoon een van. Of ik moet ergens een heel cheap ass kaartje vinden puur en alleen om beeld te krijgen.

Ik ga niet voor 3 dagen gebruik er een andere voeding inzetten.

bedankt

zal topic ff op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan