Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

roald92

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Hallo,

Mijn pc start helaas niet meer op.

Als je de pc opstart krijg je het volgende scherm te zien:

Mijn toetsen bord doet het helaas niet in dit scherm, dus ik heb alleen de keuze voor repair:

Zoals je ziet, ziet het scherm er erg raar uit.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Moederbord kapot?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Allereerst zul je toch wat meer info over je pc moeten geven (merk/type. laptop/desktop enz.).

Het is een zelf samengestelde pc, draait op windows 7.

Broertje was fifa 12 aan het spelen, toen kreeg hij allemaal strepen op het scherm te zien, en liep de pc vast.
Hij heeft toen de stekker er uit gehaald, en nu krijg ik dit scherm te zien.

Ja, stekker eruit is wel de meest slechte optie. Zo te zien een probleem met je videokaart. Kun je hem openmaken?

Ja ik kan hem open maken hoor, ik zal kijken wat ie doet met een andere videokaart!

Bij de andere videokaart deed de pc het wel, heb de kapotte videokaart 6 min. in de oven gedaan en nu doet hij het weer!! Weet alleen niet voor hoelang..

En ondertussen al wat verder gekomen?

EDIT: Lol, precies dezelfde reactie tijd

Verklaar je nader?

Omdat de 8000 serie van Nvidia slecht (chip is niet slecht) gesoldeerd is.
Netzoals de 200 serie van nvidia. Alleen tot de GT 250 is het goed gedaan, om dat die later zijn uitgekomen
En aangezien de TS over bakken heeft, lijkt het me sterk dat dat het een AMD of een ATI Radeon is.
Hoewel ik de eerste berichten over een GTX470 ook al heb gezien die gebakken zijn, maar van de 8000 en 200 is gewoon een bekend probleem.
Misschien de 200 minder maar de 8000 heeft hier duidelijk last van.

Vermeldt bovenstaand verhaal van je in vervolg gelijk in het/een topic. Nu krijgen we misbruikmeldingen omdat je onderstaand spontaan in het topic gooit zonder verdere toelichting.

Het is dus een 800 of een 200 serie van Nvidia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan