Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

DefectGun

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
94
Beste helpmij'ers,

Nadat ik klaar was met gamen, starte ik utorrent. Ik kreeg echter een foutmelding dat het onjuist was geconfigureerd. Dit kreeg ik ook bij andere programmas. Ik startte dus de pc opnieuw op, maar kreeg een bluescreen met dat een bestandje (weet niet meer welk) is beschadigd en dat ik em opnieuw moest opstarten om chkdsk uit te voeren.

Zo gezegd zo gedaan, chkdsk zegt dat het bestand is verwijderd, maar bij de volgende keer opstarten krijg ik opnieuw een bluescreen. Ook na opstartherstel (mislukt) en systeemherstel (kon niet worden uitgevoerd, mislukt) nog geen resultaat. Nu ben ik geheugencontrole aan het uitvoeren opziek naar andere fouten.

Hierna ga ik via cmd proberen (weet iemand goede commands? :confused: ) en daarna een boot cd scannen naar virussen en in veilige modus. Iemand nog suggesties wat dit kan zijn? (btw, ik heb 64-bit)

Bvd, DefectGun
 
Welke windows heb je?
Als je windows 7 hebt of vista kan je jou PC herstellen naar de laatste update File history "Bestandsgeschiedenis".
 
Windows 7 ofc, d0h!
Waar kan ik dat bestandsgeschiedenis vinden?
 
Hoi,
kun je de bug_check_codes van je BSOD hier neerzetten of een foto?
Lijkt erop dat je e.o.a. virus hebt opgelopen.
Probeer of je Mbam kunt draaien en updaten (link in m'n handtekening).
Anders HirensBootCd downloaden en branden met de meegeleverde software.
Deze kun je ook proberen.
 
Als je het BSOD krijgt moet je zorgen dat het scherm blijft staan.
Ga in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) naar geavanceerde systeeminstellingen (windowstoets + pause/breaktoets)> opstart- en herstelopties en haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".
Je BSOD blijft nu staan en je kunt er evt. een foto van nemen en in je volgend bericht als bijlage uploaden. Anders moet je alle codes handmatig opschrijven.
 
Situatie is als volgt: 5 virussen gevonden (tot nu toe) : tr/dropper.gen en tr/black.gen2 2 maal en trojan.agent/gen-faldesc. Nu maar hopen dat hij hierna wel weer doet. De virusscanners (SUPERAntispyware en Avira) draaien nu op mini Win XP. Gaat dit werken?
 
Even een vraagje, wat nu als mn besturingssysteem is bescadigd? Sfc /scannow fzo? Maar moet ik daarvoor de windows cd erin doen? Hoe werkt dit?
 
Windows vraagt vanzelf om de cd/dvd als je hem er nog niet in gedaan hebt. Maar je kunt hem ook meteen al laden. De prompt als administrator uitvoeren: sfc /scannow
 
ok ,dat was niet echt meer gelukt :confused:
Nu heb ik windows 7 er gewoon overheen geïnstalleerd, zodat mn bestanden niet verloren gingen. Hij doet het inmiddels gewoon, maar af en toe krijg ik rare foutmeldingen, zoals deze:
andere fout.png fout.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan