pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo helpmij gebruikers,

ik heb sinds gister opeens het rare probleem dat als ik mijn computer aanzet hij het even 2 seconden doet, alle fans gaan draaien het lampje van mijn behuizing gaat even aan en dan na die 2 seconden gaat hij weer uit.. dan na ongeveer 5-10 seconden gaat hij weer aan voor 2 seconden enzo maar door.. hij reageert dan ook niet meer op de aan uit knop en ik moet echt het knopje van de voeding omzetten..de computer is 2e hands gekocht en ik heb een week hiervoor ook al behoorlijk wat problemen met een BSOD gehad, als dit er misschien iets mee kan hebben te maken, de BSOD gaat dan meestal over een page in een nonpaged area en memory management.. ik heb de pc al geprobeerd op te starten zonder harde schijf maar dit helpt ook niet..

alle hulp is welkom en wordt erg gewaardeerd!

Hoi,

Misschien even wat gegevens geven voeding etc. en wat heb je eventueel al geprobeerd i.v.m de bsod's

Het telkens aan en uit gaan van de pc om de paar seconden wijst vaak richting de voeding, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn! Mijn eerste vermoeden is in ieder geval voeding en/of moederbord. Enige manier om zekerheid hierover te krijgen is onderdelen uit te wisselen en op die manier uit te sluiten.

Succes ;)

de bsod's eigenlijk niks aan gedaan ik heb alleen de melding uitgezet in windows 7 zodat ik gewoon door kon met mijn dingen.. het is een 350w voeding en die heeft het tot dusver altijd wel gedaan..( ik weet niet hoe het bij de vorige eigenaar ging ) kan ik mijn RAM enzo gewoon op een buro leggen zonder dat ze daar stuk van gaan?

Ja dat kan, zolang je bureau van hout is. Contact met plastic (tenzij speciaal antistatisch plastic) en eventueel metaal vermijden, door (statische) electriciteit kunnen de modules namelijk beschadigen.

Maargoed, het lijkt mij dat je een 2dehands pc hebt gekocht met problemen. Heb je de verkoper hier al op aangesproken?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor kan je gewoon op het buro leggen, is het soms een merk pc en welk type dan?. en ik neem aan dat er een schone windows installatie is gedaan .

ik heb nog niet gemaild met de verkoper, ik kan dit wel even doen natuurlijk.. het is geen 'merk' computer het is meer een zelfgebouwde pc, asus p5k se moederboord,cooler master behuizing,ati radeon hd3850, intel core 2 duo e6750, 2x2gb ddr2.. en ja er staat een schone installatie van windows 7 ultimate 64 bit op, die de verkoper erop heeft gezet..

Hoi,

Ik weet ben lastig welk merk is de voeding want denk dat deze wel wat te lijden heb gehad ,ik hou het eigenlijk ook op de voeding.

ik ga meteen even kijken voor je, en nee je bent totaal niet lastig ik vind het juist heel erg fijn dat je even de tijd hiervoor neemt!:D

het gaat om het merk: FSP Group Inc. Model: FSP350-60HLC ik hoop dat dit voldoende is:)

Hoi,

Op zich geen slecht merk maar gezien de videokaart heeft hij als er ook flink mee gegamed is altijd op zijn top moeten draaien van wegge de 3850 dus misschien even contact met de verkoper opnemen en anders misschien ergens een voeding lenen van een 400 a 450 watt.De gegevens zijn niet helemaal heilig maar geeft wel een indicatie.

Laatst bewerkt:
en je denkt echt dat het aan de voeding ligt? ivm de bsod die iets over mn ram zei..dan maar hopen dat het echt de voeding is ( ik ben 14 jaar ) en kan niet zomaar even wat geld ophoesten voor een nieuw moederboord etc..als het aan de voeding licht nog ideeën hoeveel watt,merk,nieuw of kan het ook 2dehands? en ja gamen is er ook wel mee gebeurd, ik heb er zelf ook mee gegamed..

in ieder geval alvast heel erg bedankt!

Hoi,

Neem aan dat je het geheugen eventueel al getest hebt in dit geval door er 1 in te zetten bv .nu de pc niet opstart.

eigenlijk niet:$ ik ben bang dat ik er iets kapot aan maak omdat ik geen anti statisch polsbandje enzo hebt, als ik de ram eruit haal kan ik het dan gewoon aan de zijkantjes vastpakken zonder dat ik bang hoef te zijn om het kapot te maken?

Hoi,

Je zal de pc stroomloos moeten maken dan op zijn kan liggen en dan de twee witte pootjes aan de buiten kant naar buiten moeten drukken dan komen je ze tegemoet en kan je hem er zo pakken.

ja dat snapte ik al:P ik was alleen bang dat ik iets kapot zou maken maarja wat kan er nu nog meer kapot gaan dus ik ga het maar eens proberen..

okee ik heb nu de ram test gedaan, allebei de reepjes geprobeerd met de andere eruit en geen resultaat..nog meer ideeën of zeg je dat het de voeding moet zijn nu?

Heb je vrienden die toevallig wat computeronderdelen hebben liggen om te kunnen lenen voor te testen? Dat is de goedkoopste (gratis) mogelijkheid om de oorzaak van het probleem te vinden lijkt mij, en je kan veel leren van vrienden met wat meer ervaring!

EDIT: andere voeding proberen is nu de eerst volgende stap

@k1pje niet veel vrienden van me zijn bezig met pc's enz ik heb het al aan een neef gevraagd en die zou even kijken voor me maar die heeft het ook vrij druk dusja..ik heb nog wel een oude pc in de achtertuin staan maar i.v.m met de regen enz denk ik niet dat die voeding nog leeft:P

is het misschien mogelijk om bij alternate een voeding te bestellen, deze te proberen en als dat niet het probleem is deze weer terugsturen? of doen ze dat niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan