PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hi,
een paar dagen geleden is mijn PC ineens kapot gegaan. Ik wilde hem aanzetten toen ik een zwart scherm met witte tekst (zoals bij het booten) met boven het logo van American Megatrends en daaronder een heleboel tekst, met onderaan: CPU MISMATCH DETECTED, FATAL ERROR, System halted. Hierna kon ik de PC niet meer opstarten omdat hij gewoon niks meer deed als ik de power-knop indrukte. Vandaag heb ik dus de CMOS "gecleared". Ik hoorde eerst 1 kort piepje, daarna 2 korte en de tekst (weer met erboven American Megatrends) iets van "Date and time not set" met daaronder nog wat, maar dat kon ik niet lezen omdat het heel snel weer weg was. Daarna kreeg ik gewoon het gebruikelijke, maar hij kwam niet verder dan "Windows starten" met het Windows teken. Ik probeerde ook vanaf een CD te booten, maar bij zo'n laad-bar met een paar groene streepjes met een zwarte achtergrond (met alleen de tekst © Microsoft Corporation) gaat hij dus eeuwig door (tenminste, dat denk ik omdat hij ongeveer 1 uur bezig was). Weet iemand wat ik moet doen? Moet ik een systeemherstel uitvoeren o.i.d., of maakt dat niks uit?

Het date en time probleem heeft te maken met de datum en tijd die in je BIOS is ingesteld.
Zorg dat wanneer je de PC opstart je in het BIOS menu komt (meestal met iets als DELETE of F8).
Als je daar bent, stel je de juiste Datum en tijd in.
Kijk wat er dan gebeurd.
Succes! ;)

De date en time melding is normaal dat je die nu hebt gekregen na een cmos clear.
Trommel meermalen op de f8 knop tijdens het starten van de pc en kies voor starten met de laatst werkende instellingen.
Start windows dan wel normaal op?

De date en time melding is normaal dat je die nu hebt gekregen na een cmos clear.
Trommel meermalen op de f8 knop tijdens het starten van de pc en kies voor starten met de laatst werkende instellingen.
Start windows dan wel normaal op?
Hetzelfde verhaal als met het vanaf een CD booten.

Ik start hem nu op in Safe Mode. Er komt nu een lijst met Windows Files die zijn geladen, zoals normaal. Maar hij stopt nu na: Loaded: \windows\system32\DRIVERS\disk.sys. Ontbreekt het bestand dat hierna komt of zoiets, omdat hij niet verder laadt? Kan dit de reden zijn dat hij niet meer opstart?

EDIT: Ik zag op een ander forum (link: http://www.tomshardware.com/forum/50042-63-boot-safe-mode) dat het misschien aan de harde schijf zou kunnen liggen. Ik heb nog een andere harde schijf die er normaal altijd inzat. Zal ik die er in doen en kijken wat er gebeurt?

EDIT 2: Er staan alleen wel bestanden op, maakt dit uit?

Laatst bewerkt:
Ik heb het op een of andere manier opgelost.. Ik weet niet hoe maar hij doet het in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan