pc start niet meer op..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
207
Een paar dagen geleden liep mijn laptop vast bij het opstarten. Het enige wat ik kon doen was mijn aan/uit knop ingedrukt houden en hem opnieuw opstarten. Toen hij opstartte, gaf hij aan: "automatisch herstellen" (of iets dergelijks). Daarna stond er "problemen op de computer oplossen" en hierna"herstellen uitvoeren". Herstellen uitvoeren was na 10 uur nog niet klaar (had hem snachts aangelaten) dus ik nam aan dat hij was vastgelopen. Ik kon dus niks meer.
geprobeerd om fabrieksinstellingen terug te zetten maar toen gaf hij aan dat er een station partitie ontbrak. Heb hem geprobeerd om via recovery mode te herstellen maar toen hij opnieuw ging opstarten, gaf hij dit aan:

"Boot device not found. Please install an operating system on your hard disk.
hard disk (3F0)"

geprobeerd om via een cd waar ik een (gedownloade) windows 8 had opgezet maar hij starte niet op via de cd, had het wel aangepast in de BIOS. Het scherm dat ik een operating system moet installeren blijft komen.

ik heb dus vrijwel geen flauw idee meer wat ik kan doen.

iemand een idee?
 
Hoi,

Zie je in de bios nog wel je hd staan zo niet dan ben ik bang dat je hd is overleden, en met de cd heb je de vraag van druk en toet gedaan?
 
Wat bedoel je met druk en toet?
en ik zal zo even kijken voor t hd, waar staat dat precies?

heb t geluk dat ie pas n halfjaar oud is, dus heb nog garantie.. mijn laatste optie is dus ook om hem op te sturen om hem te laten maken.
 
Hoi,

In de bios kan je dus komen en je hebt start volgorde aangepast daar zou je al kunnen zien of de hd ook nog in dat rijtje voorkomt. en ik neem aan dat je win 8 er op hebt staan dan lukt het alleen met z'n zelfde versie bedenk dat even.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Niet helemaal duidelijk eerste scherm in bios zou nog een optie zijn.
 
De 2e foto die ik stuurde is van t eerste scherm in t bios

Ook via een usb doet hij t niet. Heb t met een cd geprobeerd waar windows 7 op stond, die laadde wel bestanden, gaf aan dat windows opstartte maar bleef hangen op een pijltje..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Klik eens onder in het eerste scherm op system log want vreemd zie geen hd
 
Hoi,

Als je de hele bios doorloopt kom je dan geen hd tegen en dan ook nog het type want zou toch ergens moeten staan maar zoals ik al melde als hij stuk zie je hem niet dan misschien om een ander hd te proberen
 
Bekijk bijlage 192035

dit is het enige wat ik kan vinden aan hd..
heb ook nog even een hard drive test gedaan, dat kon ik doen via t menu wat aangaf dat er geen operating system geinstalleerd stond.
daar kreeg ik dit uit:

Bekijk bijlage 192037

er staat dus eigenlijk dat er geen hard disk is geinstalleerd ofzo?
 
Hoi,

Volgens mij dus ook niet was er al bang voor dat wordt een andere hd :(
 
pff en dat alleen maar omdat ik hem uitdrukte met de aan/uit knop.. vreemd. Het is dat ik nog garantie heb, en dat ze als t goed is gewoon mijn hd kunnen vervangen..
 
Hoi,

Kan vreemd lopen maar als je nog garantie hebt even terug naar de winkel;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan