Pc start niet meer op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien even aangeven wat je doet ?

@jedi hij kom xp niet in .;)

Laatst bewerkt:
Nou eerst start ik op druk op f8 en dan moet ik iets kiezen maar elke keer crasht hij...

@Jedi: Bedenk dat bijna alle skin-pakketten ook zaken veranderen in de Windows map (bijv. het splash screen wat je krijgt bij het starten van XP (dus wanneer op het knight rider balkje het blokje heen weer gaat)).

M.i. is de XP installatie van de topic-starter nu helemaal naar de knoppen. Herstel-installatie zou evt. geprobeerd kunnen worden m.b.v. een volledige XP cd met Service Pack 3 geïntegreerd, maar ik vermoed dat de topic-starter zo'n cd niet heeft (dus hoogstens een recovery-cd of iets dergelijks, wat niet een volledige XP cd is).

Natuurlijk kan de topic-starter kijken of jouw oplossing toch werkt, maar ik schat in dat dat niet het geval is.

Tijs.

Ik heb wel zo'n disc alleen worden al mijn bestanden dan niet verwijderd?

Hoi,

Dat denk ik ook daarom al de vraag of er iemand is met wat meer verstand van zaken in de buurt.

Wat voor disc heb je dan?

Hoi,

Lees bericht van Dnties eens;) zal niet lukken zo , zal lukken maar dan ben je alles op de c schijf kwijt maar je kan niet repareren wat de beste optie is

Live CD: Hiren's Boot CD
Download Hirens.BootCD.15.2.zip op deze pagina (helemaal onderaan), pak die uit, en het resulterende .ISO bestand branden op CD (of DVD) m.b.v. ImgBurn (optie "Write image file to disc").
Start je op van die gebrande CD, dan kun je kiezen voor Mini Windows XP. Stel daarmee je documenten, films, mailbestanden etc. veilig op externe harde schijf of memory-stick.

Daarna kun je die recovery-cd gaan gebruiken. Hopelijk laat die (toch) je gebruikersdocumenten/mail etc. staan, maar dat is vaak niet het geval (wist dan de hele harddisk).
In ieder geval moet je daarna alle programmatuur weer opnieuw installeren.

Tijs.

Als er dingen op de pc staan die je niet kwijt wilt, ga dan gewoon naar een winkel met de pc.
Voor je het weet maak je het erger dan het is.

Ik denk dat ik dan maar weer alles ga herstellen met mijn recovery cd

Hoi,

Kan maar dan ben je alle bestanden kwijt maar als dat gen probleem is dan zou het een optie zijn.

Nou ja ik heb er toch maar een paar programmas op... Bedankt voor alle antwoorden allemaal

Het gaat niet zozeer over je programma's maar meer over je e-mail, je tekstdocumenten, je foto's, je films, ....

Lees nog eens posting #29

Maar als zelfs je gebruikersbestanden niet belangrijk zijn, dan kun je inderdaad meteen aan recovery beginnen.

Tijs.

Nou mensen het is weer gefaald... Hij kannde recovery disc niet lehen want hij start niet op....

??? Je moet opstarten van de recovery disc, dus je moet de CD/DVD rom speler als eerste zetten in je BIOS voor wat betreft waar de pc van opstart. Heet meestal iets als Boot priority etc.

Tijs.

Nope werkt niet. Na het windows xp scherm is het gewoon een crash... Alles wat ik doe, na windows xp komt een crash

Kijk eens hier voor hoe de hele recovery te doen. Kijk vanaf "Recovering from recovery discs".
En anders hier, ook weer vanaf "Recovering from the recovery discs".

PS: Er staat inderdaad in dat de hele harddisk gewist wordt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan