PC start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi ik heb vanmorgen mijn pc verhuisd naar een andere kamer.
Alles opnieuw aangesloten maar nu start de pc niet mee op.
Hij gaat heel even aan en dan gelijk weer uit.
Als ik nog een keer op de powerknop indruk gaat hij niet meer aan maar als ik de knop achter bij de
voedingskabel uit zet en weer aan dan start hij weer even op en gaat weer uit.
Wie weet wat de oorzaak is van niet meer opstarten.
Sorry maar ik kan de specificaties van de pc nu even niet vinden.

Alvast hartelijk dank voor reacties en oplossingen.

Groet Lowa

Het kan zijn dat het je voeding betreft. Dit kan je controleren door er een andere voeding in te hangen.
Als je deze niet hebt liggen kijk dan even of je thuis misschien meer computers hebt waaruit je de voeding even kan lenen.

Je kan ook controleren of er niks losgeraakt ik met het verhuizen. Ook dan start je pc niet meer op. Even je kabels aandrukken en dan nogmaals proberen.

Wel eerst alle spanning van de computer halen. Stekker eruit en 3 a 5 keer de aan en uit knop indrukken. Ook jezelf ontladen is aan te raden aan een niet geschilderde verwarmingsbuis bijvoorbeeld.

Bedankt Whisper. Ik de videokaart en geheugenbankjes eruit gehaald en weer erin gestopt.
Voor de zekerheid een nieuwe batterij erin ik had het toch in huis.
Nu start het wel op maar geen beeld op mijn monitor.
Zou mijn videokaart kapot zijn en hoe kan ik het testen. Heb geen andere pc in huis.

Zou kunnen dat nu de bios is gereset en dat er default van de onboard wordt opgestart indien aanwezig, mocht dat zo zijn hang de monitor daaraan en kijk in de bios.

Dat de voeding en devices het doen zegt weinig.

Indien geen onboard, start op met alleen de systeemspeaker, CPU met koeling en voeding uiteraard, bios beeps?

Van de default onboard begrijp ik niet.
Er is een onboard videokaart maar die heeft een 24 pins aansluiting.
Ik heb ook nog een oude videokaart maar ook die heeft 24 pin.
Ik heb de kabel wel maar mij monitor heeft alleen VGA en HMDI aansluiting.
Als ik opstart hoor ik geen geluid.

Ik heb de pc voor reparatie gebracht. Even wachten voor de diagnose

Pc is terug van reparatie. Voeding gaf niet voldoende spanning en geheugenblokjes waren niet van dezelfde frequentie.
En de overbodige kabels zijn verwijdert want dat zorgde niet voor een goede airflow.
Er zat een Coolermaster 620 Watt 80 plus in . die is vervangen met een Coolpower Gamer 1080 Watt.
Nu vraag ik mij af of die plus wel degelijk verschil maakt.
En de geheugen kaarten van mij waren 2x Corsair CM2X2048-5800 C5D / 1x 2GB PC2-6400U 2Rx8 / 1 x2GBDD2 DIMM1.
Ze hebben de 2 x 2 GB verwijderd omdat ze van verschillende frequenties zijn en problemen veroorzaakten en alleen de Corsair in gelaten.
Zou dat waar zijn omdat ik ze al meer dan 1 jaar erin heb zitten.
Voorlopig draait het prima. Alleen merk ik dat het bij het maken van een slideshow met muziek iets langer duurt.
Groet Lowa

Geheugens van diverse frequenties kunnen prima met elkaar draaien, draait het gewoon op die de laagste heeft en een 1080Watt voeding? schromelijk overdreven.
Voeding zou kunnen, die was niet gecontroleerd op de spanningen.
Maar goed, het werkt weer begrijp ik.

1080 Watt voeding, belachelijk...hadden ze zeker nog op de schap liggen..
Is in de bekende NL webshops overigens niet te verkrijgen, alleen via ebay, amazon etc..
Hoop dat je er niet de hoofdprijs voor hebt betaald, ding kost rond de $ 70 - 75 = € 72....

Nou, ik moet eerlijk toegeven dat me dat alles meevalt, had een hoger schadebedrag verwacht.
In elk geval kun je de voeding nu even vergeten als er nog andere problemen / irritaties opduiken lijkt mij maar je weet het nooit.
Ik wens je er weer veel plezier mee :thumb:

Kan het echt geen kwaad met verschillende geheugen frequenties want ik werk vaak met photoshop en videobewerkingen. Zou het veel uitmaken als ik ze weer erin stop. Ben bang voor weer problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan