PC Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
ik heb een vreemd probleem. Ik afgelopen weekend twee Dell Vostro 260 geinstalleerd voor een vriend van mij, daarnaast heb ik alle Windows 7 updates gedownload en geinstalleerd.

Vanmorgen heb ik een pc aangezet om de specs te bekijken, en vervolgens weg gezet. De andere pc ging niet meer aan, aanvankelijk dacht ik dat het een probleem van een slechte voeding was. Toen ik de andere pc wilde aanzetten ging deze ook niet meer aan. Er brand een groen lichtje van de voeding en er brand een rood lichtje van het moederbord. Wat zou dit kunnen wezen, en in welke hoek moet ik het zoeken. Ik vind het vreemd dat beiden pc heb kunnen instaleren en deze een tijd aan en uit gezet, en dat ze het nu allebei niet meer doen.

Haal de batterij er eens uit en de stroomkabel eruit en dan de aan/uit-knop 30 sec ingedrukt houden.
Daarna de stekker erin en kijk of ie dan wil starten.

Als ie dan wel start is dan is dit probleem veroorzaakt door het totaal leeg laten lopen van de batterij (gebeurt als ie in de slaapstand wordt weggezet voor lange tijd).

Het is inderdaad een desktop, en nou moet ik zeggen dat hij vrij lang in de slaapstand is gehouden.

Beste Zoeff,

ik wil inderdaad de Biosbatterij vervangen. ik vindt het wel vreemd dat ze het eerst allebij deden, en nu, dat beide niet aan gaan.

Lijkt mij eerder een probleem met een update dan de BIOS-batterij..
2 dezelfde systemen met eenzelfde probleem...
2 BIOS-batterijen die tegelijk leeg zijn...die kans is kleiner als dat je de hoofdprijs in de Staatsloterij wint ...

Wat bedoel je precies met een update?
Bedoel je Windows 7 updates ?

Start helemaal kaal op, dus met alleen de systeemspeaker, die zit erin als je toen ze het nog deden 1 beep hoorde bij opstarten, de CPU en de voeding uiteraard, krijg je dan bios beeps? zo ja welke?

Nooit meegemaakt dat een PC niet opstartte met een lege bios batterij, bios staat dan alleen op default.

Bedoel je Windows 7 updates ?
Inderdaad, ik verdenk 1 van de win7 updates...het is nl. mijns inziens té toevallig dat 2 dezelfde systemen ineens hetzelfde probleem vertonen na te zijn ge-update...
Vandaar dat naar mijn mening de BIOS-batterij er niet mee te maken heeft...
Enige wat er dan normaliter gedaan moet worden is systeem-tijd en datum corrigeren en dan start hij gewoon op, lege batterij of niet , net als wat L.P. hierboven reeds opmerkte.

Heren,

Even een update, ik heb alle kabels van het moederbord ontkoppeld, behalve de stroomkabel. Uiteindelijk bleek dat de kabel van de SD Kaarlezer er voor zorgde dat allebei de pc's niet wilde starten. Hoe dit in eens komt is mij een raadsel. Ik heb inmiddels 2 nieuwe kaartlezers geplaatst en hij start nu zonder problemen op.

Ik vermoed ook, dat er bij windows 7 updates, iets is gebeurd waardoor de kaartlezer is "opgeblazen"

Ik zou wel even achterhalen of je misschien één en dezelfde kaart in beide readers hebt gehad die de oorzaak van je probleem kunnen zijn.
Weird verhaal dit, maar kortsluiting is een oorzaak van vele problemen.

Zoals Domero opmerkt: ik zou toch eens proberen stap voor stap de handelingen te overdenken die je gedaan hebt.
Ik kan mij niet voorstellen dat een update in dit geval op 2 dezelfde machines 2 kaartlezers "opblaast" zoals je zelf opmerkt..
Dat is gewoon té toevallig omdat het een hardware-probleem lijkt te zijn aangezien met 2 nieuwe kaartlezers geen problemen zijn.
Een update die zoiets veroorzaakt kan ik me niet herinneren, afgezien van het feit dat het Win7 betreft zou er op internet minimaal iets terug te vinden moeten zijn omtrent betreffende update lijkt mij.
Dat is echter niet het geval...dus blijft dit voor mij een vreemd verhaal :shocked:

Misschien heb jij echt "geluk" en is de Koningsdag-loterij een idee...:rolleyes::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan